י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הומיאופתיה, אסטמה ומה שביניהם

חילופי העונות הן 'מתכון' בדוק לצינונים ולאסטמות. בעיקר אצל ילדים • אבל ההורים מוצאים עצמם מבולבלים מול הר של תרופות ומרשמים הניחתים בשפע מאת רופאי הילדים • תמי גיל הלכה למצוא אלטרנטיבה

ד"ר אילן זמיר
ד"ר אילן זמיר

ד"ר אילן זמיר (רופא MD הומיאופת) הוא רופא קונוונציונלי שעשה הסבה מקצועית והפך לרופא הומיאופת. זמיר החליט לחקור ולגלות תרופה הומיאופתית לריפוי מחלת האסטמה. הוא חקר את שורשי המחלה וגילה, כי היא מגיעה לעיתים קרובות לאחר מחלה זיהומית שבמהלכה החולה נעזר בתרופה אנטיביוטית.

ד"ר זמיר עקב אחרי התרופות האנטיביוטיות ומצא שהן משחררות נוגדנים טבעיים לריפוי עצמי, אשר משתנים ומתעוותים עד שהם הופכים להיות מסוכנים לגוף שעליו הם לכאורה מגנים. הגוף נעשה רגיש לחומרים אלו, ותגובתו היא ליקויים שונים, וביניהם - האסטמה.

בעקבות הגילוי, פיתח ד"ר זמיר תרופה הומיאופתית שהפיק מחומרים טבעיים בדילול גבוה. התרופות הללו, טוען ד"ר זמיר, מחזקות את הגוף, וממילא האסטמה נעלמת וכמוה גם מחלות אחרות שנגרמו מאותה הסיבה של ליקוי במערכת החיסונית של הגוף.

"שיעור חולי האסטמה והמחלות האלרגיות בעולם הוא כ-20 אחוזים מכלל בני האדם", מסביר ד"ר זמיר. "בארצות הברית חולים באסטמה למעלה מעשרה מיליון איש. חלקם מטופלים בעזרת תרופות אנטיביוטיות, או לחילופין בתרופות המכילות סטרואידים, הגורמות לטווח רחוק להרס תאים בגוף. חלק אחר של החולים מנסה שיטות הומיאופתיות למיגור האסטמה. רוב המטפלים ההומיאופתים רואים באנטיביוטיקה את הגורם העיקרי להיווצרות מחלת האסטמה. האלטרנטיבה – תרופות המופקות מחומרים טבעיים.

"ויכוח עתיק יומין נטוש בין הרפואה הקונוונציונלית לרפואה ההומיאופתית. זו האחרונה טוענת כי הרפואה הקונוונציונלית מטפלת רק בסימפטומים של המחלה, ובכך היא כאילו מטאטאה את הבעיה אל מתחת לשטיח, ואחר כך אין פלא שהיא מתפרצת שוב בלבוש זה או אחר. הרפואה ההומיאופתית טוענת כי היא מטפלת בשורש המחלה, וכאשר מושגת הצלחה, הרי הסימפטומים נעלמים כלא היו, והמחלה בדרך כלל אינה חוזרת שוב.

"אחד המוקדים הרגישים לעימות בין שתי הגישות הוא בנושא האנטיביוטיקה. הרפואה הקונוונציונלית רואה צורך מיידי לתת אנטיביוטיקה במחלות זיהומיות, ואילו ההומיאופתיה טוענת שיש לאתר את השורש ולטפל בו בזהירות גם אם הטיפול יהיה איטי וממושך.

"מחלת האסטמה היא מחלה קשה הנתפסת בעולם כבלתי ניתנת לריפוי. מחלה זו נגרמת על ידי רגישות יתר של דרכי הנשימה, הגורמת להתכווצותם של שרירי המערכת כתוצאה מכל גירוי קטן כמו אבק, פריחה, מתח נפשי ועוד. התקפים קשים של אסטמה עלולים לגרום להיווצרותם של תאים דלקתיים בגוף. הטיפול הקונוונציונלי במחלה זו מציע תרופות להרחבת הסמפונות, בין השאר תרופות המכילות סטרואידים למניעת התהליך הדלקתי. למרות הכול, המחלה לא הצליחה להגיע לשלב של החלמה מלאה.

"הטיפול הקונוונציונלי בבעיית האסטמה מציע תרופות להרחבת הסמפונות , אם על ידי בליעת תרופות ואם על ידי אינהלציה המחדירה את התרופה הישר לריאות. התרופות מחקות את פעולת האדרנלין ובמקרים קשים התרופות מכילות גם סטרואידים למניעת התהליך הדלקתי. למרות הכול, הרפואה מודה כי נעשה הכול כדי להקל את הסבל ולהפחית את הסימפטומים שבמהלכן נוטל החולה אנטיביוטיקה. אני עקבתי אחרי התרופות האנטיביוטיות האלו" – אומר ד"ר אילן זמיר – "וגיליתי כי היות והן משחררות נוגדנים טבעיים לריפוי עצמי המתעוותים והופכים מסוכנים לגוף, הגוף מגיב בליקויים שונים כמו פגיעה בלב, בכבד, בכליות וכמובן פגיעה שגורמת למחלת האסטמה".

"הטיפול ההומיאופתי מבוסס על הכלל הפיזיולוגי הקיים בטבע, והוא – גירוי קטן מעורר, גירוי גדול מזיק, גירוי גדול מאוד אף ממית. חוק זה מתממש לנגד עינינו יום יום: קרינה אולטרא-סגולית (אור השמש) שבלעדיה לא יתקיימו מרבית תהליכי החיים מועילה רק בכמויות קטנות ומבוקרות. כמויות גדולות גורמות לנזק החל מכוויות וכלה במחלות ממאירות. כמויות גדולות מאוד ישמידו כל חי. החמצן החיוני לצורות החיים המוכרות לנו, הינו קטלני בריכוזים גבוהים מדי. מכאן, ההצדקה היא להשתמש בתרופות רק בריכוזים זעירים.

"התרופה ההומיאופתית עשויה מחומרים המצויים בטבע. היא כוללת צומח וחי בדילול של מיליוני מונים. קביעת החומרים המרכיבים את התרופות מסתמכת על ריפוי אלפי חולים לאחר ניסויים הנערכים על מתנדבים בריאים".

לפני כארבע שנים התעוררה בהלה רבה בבריטניה בעקבות תרופה לאסטמה אשר גרמה לעשרות מקרי נכות, ולמספר מקרי מוות. התרופה, קורטיקוסטרואיד שמה, ניתנה גם לטיפול בשפעת, בשיגרון ובסרטן. נראה כי אלפי אנשים שנטלו אותה סבלו מתופעות לוואי כמו בעיות בלב, דיכאונות, סכרת וניוון שרירים.

התרופה ניתנה ללא מרשם רופא, ואנשים רבים אף השתמשו בה שלא כשורה ומבלי להכיר את הסיכונים ותופעות הלוואי שלה. בין חמישה לשמונה מיליון אנשים בבריטניה בלבד משתמשים בקורטיקוסטרואיד הנחשבת מסוכנת אף יותר אם היא נלקחת בטבליות. מאות אנשים שנפגעו כתוצאה מהשימוש בתרופה הגישו באחרונה תביעות לבתי משפט, ובמקביל אף הגישו עצומה לראש הממשלה בדרישה כי תוקם וועדת חקירה שתבדוק את דרך קבלת התרופה והשימוש בה.

"התרופות ההומיאופתיות עשויות מחומרים שונים, לעיתים אפילו ממרכיבים הנמצאים במזון, כמו בצל וכדומה" - אומר ד"ר זמיר – "80% מתרופות אלו עשויים מצמחי מרפא, צמחי רעל ושרפים, כ-8% מינרלים המקובלים גם ברפואה הרגילה, כ-5% מתרופות וחומרים כמו נפטלין והשאר הם רעלי נחשים ועקרבים וארס דבורים. טכניקת ההכנה של התרופות מיוחדת במינה. את התמיסה האם של התרופה ממיסים בריכוז של 1:10 ומדללים גם תרכיז זה באותו יחס, וכך הלאה, עשרות ומאות פעמים בהתאם לסוג התרופה. פרט חשוב נוסף:ההמסה והדילול חייבים להיעשות במרבית המקרים בניעור פעימתי, ניעור המשחרר את החומר מאזיקיו הפיזיים."

• מה משך הטיפול ההומיאופתי באסטמה?

"התרופה ההומיאופתית ממריצה את מערכות ההגנה והריפוי העצמי. לפיכך תתכן תגובה המתבטאת בהחרפת הסימפטומים הקיימים או הופעת סימפטומים חדשים. התגובה מוגבלת בזמן. היא מופיעה בדרך כלל ביום הראשון של הטיפול או יום יומיים לאחר מכן. לאחר תגובת ההחמרה, חלה בדרך כלל הטבה במצב החולה, עד לריפוי מוחלט.

"על החולה לגלות סבלנות ואורך רוח, לשתף פעולה עם הרופא ולבצע בקפדנות את הוראותיו. לעיתים קרובות תהליך הריפוי אינו מיידי וחד פעמי, אלא מתמשך עקב הצורך במציאת התאמה מלאה של התרופה לחולה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד