י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הזיגזג של סאטמר

התפתחות פוליטית מפתיעה במירוץ לראשות העיר ניו יורק

התפתחות פנים חרדית במירוץ לראשות העיר ניו יורק. לאחר ששני הפלגים בחסידות סאטמר הביעו תמיכה במועמד אנדרו יאנג, חסידות סאטמר (מהר"א) חזרה בה והחליטה לתמוך במועמד אריק אדמס שנתמך על ידי רוב הקהילות החרדיות | ההחלטה שהתקבלה באישון ליל עכבה את רדת ביטאון החסידות לדפוס

התפתחות פוליטית מפתיעה במירוץ לראשות העיר ניו יורק
אריק אדמס עם עסקני סאטמר צילום: באדיבות המצלם

שני פלגי חסידות סאטמר בניו יורק תמכו עד לפני מספר ימים במועמד מסוים לראשות העיר, אך פלג אחד שינה את דעתו והודיע כי הוא תומך במועמד השני.

אריק אדמס, הוא המועמד לראשות עיריית ניו יורק מטעם פלג מהר"א של חסידות סאטמר, אנשי החסידות קיימו פגישה עם המועמד בשעת לילה מאוחרת של יום שלישי, שם ניתן האישור לתמיכה בו. העיתון 'דאר בלאט', ביטאון החסידות שיורד לדפוס בלילות ימי שלישי, הגיע לדפוס באיחור של כמה שעות, כדי להספיק להכניס את הידיעה המרעישה. וזאת כי החסידות תמכה במועמד השני, אנדרו יאנג. אך שינתה את דעתה.

אתר Yeshiva world news מדווח, כי השינוי הגיע לאחר שהחסידות בוויליאמסבורג שהיתה בקשר בעשרים השנים עם אריק אדמס - תחילה כסנטור מדינת ניו יורק ואחר כך כנשיא בורו בברוקלין, רוצה להמשיך את הקשר הטוב עמו.

עוד דווח, כי גם לאחר ההסכם בין פלג מהר"א ליאנג, שכלל לחיצות ידיים עם הודעת וידאו רשתית, צוות הקמפיין של יאנג התנכל לסאטמר. אנשי הקמפיין היו מגיעים לביקורים אצל עסקנים ללא הודעה מוקדמת ומצלצלים לבתיהם גם לאחר השעה 01:00 לפנות בוקר כדי לנסות לשכנעם.

אדמס עם עסקני סאטמר.

יש לציין כי פלג מהרי"י בסאטמר תומך באנדרו יאנג, ולא שינה את דעתו, אך פלג מהר"א טוען כי המועמד אריק אדמס היה מטפל בכל פשע שנאה ותקרית בעשרים השנים האחרונות - לא רק בוויליאמסבורג, אלא בכל קהילה יהודית אורתודוכסית בניו יורק. למעשה, סאטמר קיבלה מאדמס תקציב של 500,000 דולר עבור התקנת מצלמות אבטחה בעקבות הרצח האכזרי של הנגיד הקדוש מנחם שטארק הי"ד, שנרצח על ידי שני שודדים.

אך בעוד שחלק מהקהילות בבורו פארק הביעו את תמיכתם באנדרו יאנג לראשות עיריית ניו יורק, מנהיגים יהודים רבים אחרים, מוסדות ועסקנים לא רק מבורו פארק, אלא גם מוויליאמסבורג, סטטן איילנד, פאר רוקאווי וקווינס ממשיכים לייצר צונאמי של התלהבות ותמיכה מלאה במועמד לראשות העיר אריק אדאמס, על סמך יחסיו הטובים הקודמים עם החרדים כשהיה נשיא רובע ברוקלין.

אדמס עם ילדי סאטמר.

אריק שמכהן כנשיא רובע ברוקלין מטעם המפלגה הדמוקרטית מאז 2013, הפך למועמד בולט לקראת הבחירות ביוני 2021, כשהוא מקבל תמיכה בלתי מסויגת מהציבור החרדי בניו יורק.

הוא שירת במשך 22 שנים במשטרת ניו יורק וסייע בגיוס 100 אפרו אמריקנים שיהיו אנשי קשר של האוכלוסיה האפרו האמריקנית והמשטרה כדי למנוע מקרי אלימות בין המשטרה לאזרחים. אריק אדמס הוא תומך נלהב של הקהילה היהודית בניו יורק, הוא מגיע באופן קבוע לאירועים לשיפור היחסים בין הקהילות החרדיות, והעניק כספים לארגוני הקהילה הנדרשים, ארגון הצלה, ארגון השומרים, ארגון מתעסקים, וארגוני חסד שונים. לאחרונה הוא הצליח לגייס כספים לשם רכישת שני אמבולנסים חדשים המשרתים את ארגון 'הצלה' בוויליאמסבורג.

אז מי מהפלגים הימר על הסוס המנצח? ימים יגידו.

אריק אדאמס אנדרו יאנג חסידי סאטמר בחירות לראשות העיר ראש עיריית ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד