י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

למה הגיע הגר"ח קנייבסקי לביתו של עו"ד וינרוט?

לפני כשבוע נראה היה ביתו של עו"ד יעקב וינרוט כמקום התכנסות של מועצת גדולי התורה • המכוניות ההדורות פלטו בזה אחר זה את גדולי ישראל שהגיעו בכדי לכבד את העו"ד המפורסם • איך זה קרה?

למה הגיע הגר"ח קנייבסקי לביתו של עו"ד וינרוט?

הגר"ש ואזנר , גאב"ד זכרון מאיר וראש ישיבת חכמי לובלין והגר"ח קנייבסקי פיארו את המעמד היחודי והמרגש שקיימה הקרן לפיתוח בני-ברק שהתקיים באחד מעשרת ימי תשובה בביתו של עו"ד המפורסם יעקב וינרוט, לקידום הקמת מקווה חדש בשיכון ג' שבעיר.

המדובר במקווה קטן בן חמישים שנה שהוקם כאשר האזור מנה קומץ של משפחות שומרי תורה ומצוות. בשנים האחרונות, עם כניסתן של מאות משפחות של אברכים ובני תורה מכל החוגים לשכונה וגידול משמעותי ביותר במספר התושבים, נוצר צורך דחוף ביותר להקמת מקווה חדש .

על המגרש, ברח' בארי, בו עומד המבנה הישן שייהרס לחלוטין, יבנה מבנה חדש שיכיל ארבעה אגפים ומקוואות בשטח של כ-1,200 ממ"ר ושטחי שירות של כ-1,000 ממ"ר. בהתאם לאמדן של מהנדסים ובעלי מקצוע מהשורה הראשונה להקמת מקוואות העלות הכספית להקמת המבנה החדש המפואר והמשוכלל במיטב החידושים הטכניים והטכנולוגיים, תעמוד על כ-3,5 מליון דולר, שתמומן מחציתה מתקציבי העירייה ומחציתה מכספי תרומות.

כדי לקדם את התכניות הברוכות והחיוניות כל-כך, נטלה על עצמה הקרן לפיתוח בני-ברק, שבראשות יעקב אשר, ראש העיר את גיוס כספי התרומות, ולצורך זה ארגן משה אייזן, מנכ"ל הקרן את הערב רב-הרושם בביתו של עו"ד יעקב וינרוט, שניאות בשמחה לארח את המעמד הנשגב בראשותם של גדולי התורה , בהשתתפותם של כ-40 נדיבי עם, מגדולי תומכי עולם התורה מהארץ ומחו"ל.

הרב משה אייזן, מנכ"ל הקרן קידם, בפתח הערב, את האורחים החשובים שהגיעו ואת בעלי האכסניה הנכבדים והדגיש, כי מטרת הכינוס הינה לחיזוק ידיו של הרב יעקב אשר, ראש העיר ויו"ר הקרן לפיתוח בני-ברק שנטל על שכמו את הפרוייקט להקמת מבנה המקווה החדש, במקום המקווה הנוכחי שאינו מתאים זמן רב ליעודו ושיש צורך דחוף לקדם את התכניות הקיימות כבר שנים אחדות ולהוציאן מהכוח אל הפועל.

אהרון אסטרייכר, מטובי האדריכלים בארץ ובעל ניסיון רב ומיומנות יחודית בתחום המקוואות, שהצטרף לצוות התכנון, שבראשות המהנדס משה רייפר, הציג בפני הנוכחים את תכניות המקווה החדש והתאמתן לרמה הגבוהה והראוייה ביותר.

במהלך הערב הגיע הגר"ח קנייבסקי , שכיבד בנוכחותו את המעמד, ובעת שהותו בכינוס נשא דברים המארח עו"ד הרב יעקב וינרוט, שקרא בדברים נרגשים ונלהבים לכל אחד ואחד להירתם ולהגביר חיילים ולהיות שותפים נאמנים במצווה נשגבה זו, והמשתתפים, אכן, נטלו על עצמם שותפות זו וקיבלו עליהם לרכוש חדרים בבניין המתוכנן בסכומים נכבדים ביותר, בתקווה שבעקבות זאת ניתן יהיה לגשת, בהקדם אפשרי, להקמת המבנה החדש על שלוש קומותיו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד