י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עיר תחת אימה

צפו בהיערכות המשטרה: היחידות המובחרות וההוצאות של מארגני ההפגנה

המשטרה קיימה אתמול היערכות גדולה לקראת ההפגנה נגד חנויות הסלולר שאינן תחת פיקוח ועדת הרבנים - שהתקיימה בשעות אחר הצהריים ברחוב רבי עקיבא בבני ברק. הכתבת אריאלה שטרנבך גילתה איך בעלי החנויות ביטלו ראיונות מחשש לנקמה

צפו בהיערכות המשטרה: היחידות המובחרות וההוצאות של מארגני ההפגנה
היערכות המשטרה לקראת ההפגנה נגד חנויות הסלולר בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

המשטרה קיימה אתמול (רביעי) היערכות גדולה לקראת ההפגנה נגד חנויות הסלולר שאינן תחת פיקוח ועדת הרבנים - שהתקיימה בשעות אחר הצהריים ברחוב רבי עקיבא בבני ברק.

בשעות הבוקר הגיעו חוקרי להב 433 לרחוב רבי עקיבא וביקרו בשורה של חנויות סלולר. הם תשאלו את בעלי החנויות וניסו להבין מי הוא "ראש הנחש" שעומד מאחורי תפעול מערך ההפגנות העצום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי למרות שבמסגרת המאבק המשטרתי נגד ה"מאפיה החרדית", כבר בוצעו חקירות משטרתיות, מעצרים ואפילו הוצאו צווי הרחקה - החשד המשטרתי הוא כי יש מישהו יותר מרכזי שמתפעל את הפרויקט אך לא משאיר עקבות אחריו.

מאוחר יותר הוקפצו יחידות מובחרות של יס"מ ומג"ב, סמויים וגלויים ומצוידים בנשק ובאמצעים לפיזור הפגנה. זאת, בעקבות הניסיון המר עם הפגנות קודמות שהתקיימו נגד חנויות הסלולר.

המשטרה הייתה בכוננות גבוהה ודאגה להביא מטפי כיבוי אש, עקב החשש מהישנות מקרי עבר של שריפת חנויות על ידי המפגינים. את הוצאות מטפי הכיבוי השיתה המשטרה על מארגני העצרת.

מאז פרסום התחקיר לפני יומיים ב'בחדרי חרדים' על המאבק שמתנהל נגד חנויות הסלולר, התחיל להגיע זרם בלתי פוסק של פניות למערכת. עוד ועוד נפגעים יוצאים מהחורים ומעוניינים לדבר; עוד ועוד מחדלים מתגלים, ועוד סיפורי שחיתות מסמרי שיער נחשפים.

המשטרה שומרת על חנות סלולר בעת קיום ההפגנה/ צילום: באדיבות המצלם

הכתבת אריאלה שטרנבך מחדשות 13 גילתה יממה אחרי פרסום התחקיר כי גם היא נתקלה במה שהיא מכנה "פרוטקשן בחסות משטרת ישראל". שטרנבך כתבה: "בשבוע שעבר הגעתי לבני ברק לצלם תחקיר יחד עם אליה הצלם. אחרי שהגענו למקום שנקבע עם המרואיינים - בעלי חנויות סלולאר בעיר, הם ביטלו לנו אחד אחרי השני, התחמקו והתחננו שנצלם מישהו אחר -  הם לא יכולים".

כעסתי עליהם מאד, גם כי ביטלו ברגע האחרון כשאנחנו כבר בשטח ובעיקר בגלל שהם אלו שרדפו אחריי חודשים שאעזור להם. אבל למרות הכעס הבנתי אותם לחלוטין. הם רועדים מפחד. ויש בסיס הגיוני מאד לפחד שלהם. עבריינים מעולם תחתון, איומים, מכות, חרמות ושריפות זה רק חלק ממה שהם חווים".

והנה הסבר קצר: בחברה החרדית יש מספר עסקנים שמרוויחים הון ממכשירי סלולאר כשרים והם רוצים שישווקו רק את המכשירים שלהם".

שלא יהיה לכם לרגע ספק - החנויות בבני ברק לא מוכרות אייפון או גלקסי אלא רק מכשירים מסוננים שחסומים לגלישה אינטרנטית. לדוגמה סמארטפון של הדרן שהוא כשר וחסום אבל נאסר עליהם למכור אותו, כי זה לא של אותם עסקנים/עבריינים עם החותמת שלהם".

הם דורשים מבעלי החנויות להחזיק הכשר בתמורה לערבות של עשרת אלפים שקלים. רק נבהיר מדובר בבעלי חנויות חרדים יראי שמיים שבאידיאולוגיה שלהם לא רוצים להכשיל ציבור שמקפיד. העניין כאן לא רוחני אלא כלכלי לגמרי".

אני לא יכולה לחשוף מה בעלי החנויות האלה חוו, הם מפחדים מאד שיזהו אותם שפתחו את הפה. אבל חלקם נזקקו לאבטחה פרטית, אחרים קיבלו שיחות איומים עם שמות מהעולם התחתון שכולנו מכירים, ויש את אלו שחששו לחיי בני משפחתם ונאלצו לוותר על מקור פרנסתם או להיכנע ולקבל הכשר לחנות. והנה הקטע הכי מלוכלך - המשטרה יודעת הכל!".

המשטרה מחזיקה בהוכחות מצולמות  - למשל צילומים של אדם שנכנס לחנות כזו ומאיים שמולנר ייכנס לתמונה (ייתכן וסתם השתמשו בשמו, ואין למולנר קשר.  י.ש) היא מחזיקה בהקלטות של איומים וסחיטה כמעט מכל בעלי החנויות. וכשבעלי החנויות מחייגים 100 ומתחננים שהמשטרה תתערב כשהורסים להם את החנויות, החוקר התורן ממליץ להם לסגור את החנות ולפתוח אחרת בז'בוטינסקי".

חוקרי להב 433 עם בעלי חנויות ברחוב רבי עקיבא שעות לפני קיום ההפגנה/ צילום: באדיבות המצלם

למכשירים שהם מוכרים יש ביקוש, הם מרוויחים יפה מאד ולציבור החרדי לא באמת משנה אם יש חותמת כזו או אחרת אלא רק שהטלפון יהיה כשר כנדרש.

היום התקיימה ההפגנה ההמונית הזו בהשתתפות רבנים ומה עשתה המשטרה? הגיעה אתמול לבעלי החנויות והמליצה להם לסגור מחר, כי תהיה הפגנה".

עשרות בעלי חנויות בבני ברק ובירושלים מאוימים ונסחטים במאות אלפי שקלים על ידי מאפיה חרדית בחסות משטרת ישראל", דברי שטרנבך.

חנות סלולר הפגנה בני ברק ועדת הרבנים לענייני תקשורת להב 433 לוחמי מגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד