י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המסע באירופה

ביידן בבריטניה: ארה"ב תגיב בעוצמה לרוסיה

נשיא ארה"ב יצא אמש למסע דילוגים באירופה במטרה לשקם את מערכת היחסים שנפגעה בזמן שלטונו של טראמפ. בבריטניה התייחס ביידן לרוסיה ואמר כי ארה"ב תציב לה גבולות ברורים. "אנחנו לא מחפשים סכסוך עם רוסיה. אנחנו רוצים מערכת יחסים יציבה וצפויה"

ביידן בבריטניה: ארה"ב תגיב בעוצמה לרוסיה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

אמש (רביעי) יצא הנשיא ג'ו ביידן מארה"ב לסיור ראשון ומשמעותי מאז נבחר לנשיאות. מטרתו הרשמית היא לשקם את מערכת היחסים עם אירופה, מערכת יחסים שהתערערה מאוד מאז ממשל טראמפ. נושא נוסף ולא פחות חשוב לביידן הוא מערכת היחסים על רוסיה של פוטין והנשיא מעוניין להגדירה מחדש ולהציב לנשיא הרוסי גבולות, כאלה שלא היו קיימות מספיק בתקופת ממשל טראמפ.

בשיחה עם כתבים לפני העלייה למטוס אמר ביידן שמטרת המסע, "לחזק את הברית" עם השותפות באירופה, ולהבהיר לרוסיה ולסין שארה"ב ואירופה בקשר "הדוק". ביידן מעוניין שבעלות הברית באירופה ירגישו שהן יכולות לסמוך על ארה"ב, בעיקר כשזה נוגע לסיכול התוקפנות הרוסית – גם בחזית המזרחית, וגם בתחום הסייבר.

הנשיא ביידן הגיע תחילה לבריטניה והתייחס ליחסים עם רוסיה: "אנחנו לא מחפשים סכסוך עם רוסיה. אנחנו רוצים מערכת יחסים יציבה וצפויה אבל הייתי ברור - ארצות הברית תגיב בצורה חזקה ומשמעותית אם ממשלת רוסיה תעסוק בפעילויות מזיקות".

במקביל לביקורו הראשון של ביידן בחו"ל כנשיא, משרד החוץ של ארה"ב גינה את החלטת בית המשפט ברוסיה להוציא מחוץ לחוק את ארגוניו של איש האופוזיציה נבלני: "רוסיה הוציאה מחוץ לחוק את אחת התנועות הפוליטיות העצמאיות היחידות שנותרו בה".

בתוך כך, מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, הנחה את הפנטגון להגביר את המאבק מול סין בשורה ארוכה של תחומים, וחידד את העובדה כי היא היריבה האסטרטגית הגדולה ביותר של ארצות הברית.

 

 

ג'ו ביידן ארה"ב רוסיה בריטניה אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד