י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עימות אחרון?

גנץ משיב לנתניהו: לא צריך את האישור שלך

בתגובה למכתבו של נתניהו בו טען כי צו החיתום שהוטל על המאחז אביתר טעון את אישורו ולכן אינו תקף, שר הביטחון טען כי במקרה זה לא צריך אישור של ראש הממשלה: "אין הוראה כלשהי בדין שקובעת" | בנוסף טען: "נסיבות המקרה החריגות הן שהביאו להחלטה על הוצאת הצו"

גנץ משיב לנתניהו: לא צריך את האישור שלך
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

למרות ששיתוף הפעולה ביניהם יפסק עם עזיבתו של נתניהו את ראשות הממשלה, היום (חמישי) העימות בין האחרון לבין שר הביטחון בני גנץ בנוגע למאחז אביתר - נמשך.

לאחר שנתניהו שלח מכתב, שבו טוען כי צו התיחום שהוטל על המאחז החדש אביתר מבוטל, מכיוון שהוא צריך את אישורו של ראש הממשלה, יו"ר 'כחול לבן' טוען היום כי הצו אינו טעון את אישורו של נתניהו.

"אין לך כל סמכות בנוגע לצווי תיחום", פתח גנץ במכתבו לנתניהו וטען, "אין הוראה כלשהי בדין הקובעת כי הוצאת צו תיחום באזור יהודה ושומרון טעונה אישור ראש ממשלה".

בנוסף התייחס גנץ לטענות כי הצו החיתום צעד חריף: "מבלי להידרש לשאלות המורכבות הכרוכות בקביעת מעמד קרקע באזור, עצם הקמת המאחז הינה פעולה בלתי חוקית שהיקפה ומאפייניה חריגים".

"נסיבות המקרה החריגות הן שהביאו להחלטה על הוצאת צו התיחום, וזאת לאחר התייעצות עם כלל הגורמים הביטחוניים והמשפטיים הרלבנטיים", הוסיף.

כזכור, אתמול ראש הסגל של נתניהו אשר חיון שלחה מכתב לראש המטה הביטחון של גנץ מעיין ישראלי, שבה כתבה כי צו התיחום שהוטל על המאחז החדש אביתר מבוטל, מכיוון שהוא צריך את אישורו של ראש הממשלה, והאחרון לא נתן אותו.

משמעותו של צו התיחום היא שבתוך 8 ימים ממועד פרסום ההכרזה, לא יכנס איש לתחום היישוב ולא ישהה בו ואף מי ששוהה בו יחויב בעזיבה עם חפציו, לא יינתן להכניס רכוש או להיכנס פיזית למקום לאחר מכן.

"כפי שוודאי ידוע לך, צו התיחום הינו צעד חריף שהשימוש בו נעשה במקרים חריגים ביותר, וכשאין אפשרויות אחרות לשימוש באמצעי אכיפה", נכתב במכתב. "לאור זאת, צו מסוג זה טעון את אישורו של ראש הממשלה, כפי שהיה נהוג בעבר".

"יתרה מכך, במקרה זה, על פי העובדות שנמסרו לי, השטח עליו הוקם האתר הינו לכאורה שטח סקר, הניתן להכרזה כאדמת מדינה. אשר על כן אבקש להימנע מביצוע פעולת אכיפה, עד להשלמת הבדיקה". כך נתניהו לראש הממשלה החליפי גנץ.

הישוב אביתר, הוקם כתשובה ציונית לרצח אביתר בורובסקי הי"ד בפיגוע בצומת תפוח לפני 8 שנים, והוא התחדש לפני כחודש ע"י תנועות 'נחלה' ו'אמונים' לאחר רצח בחור הישיבה יהודה גוואטה הי"ד בפיגוע ירי באותו מקום בדיוק לפני כחודש. ביישוב מתגוררות כ-50 משפחות, ויש בו פעוטון, בית מדרש, כבישים ותשתיות.

בנימין נתניהו בני גנץ פינוי מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד