י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האמא התחננה ליו"ר חיים לילד: תשיגו לי את המכשיר היקר שיציל את חיי

בקשה מרגשת הגיעה לידי יו"ר חיים לילד הרב ראובן סקלר: אמא לילדים, שמצבה הרפואי הידרדר ותפקודי הריאות שלה צנחו ל-30%, ביקשה מהרב סקלר שישיג עבורה את האפוד החדשני שעלותו 12 אלף דולר • הרב סקלר התגייס והשיג עבורה את האפוד שמשפר באופן משמעותי את בריאות החולים ומאריך את חייהם • בית החולים הסכים לשחרר ילד מאישפוז לביתו רק לאחר שחיים לילד הסדירו גם עבורו את הווסט הרפואי

האמא התחננה ליו"ר חיים לילד: תשיגו לי את המכשיר היקר שיציל את חיי
הרב ראובן סקלר עם הילד שקיבל את מכשיר הווסט צילום: חיים לילד

בקשה דחופה שהגיעה לידיו של יו"ר חיים לילד הרב ראובן סקלר טופלה במהירות שיא לשביעות רצונה של הפונה. את המכתב שלחה אמא לילדים, חולה במחלת ריאות, שתפקודי הריאות שלה עמדו על 30 אחוז, והיא נזקקה לאפוד וסט חדשני, המשפר באופן משמעותי את תפקודי הריאות של החולים.

האמא, שבעקבות תפקודי הריאות הנמוכים נחלשה, הצליחה בקושי לתפקד. היא אושפזה שוב ושוב לאשפוזים ארוכים וגם כאשר שוחררה - נאלצה לעבור טיפולי פיזיותרפיה מספר פעמים ביום. היא פנתה אל הרב ראובן סקלר לאחר ששמעה כי בעבר סייע למספר חולים בהשגת הווסט החדשני ששיפר את איכות חייהם של החולים.

במכתב שכתבה האמא לרב סקלר היא כותבת שהיא סובלת ממחלת ראות כרונית קשה ותפקודי הריאות שלה התדרדרו מאד. "בשנה החולפת מצבי החמיר בהרבה. מס' רב של פעמים הייתי עם קוצר נשימה קיצוני ודלקת ריאה עם כאבים עזים בכל נשימה ונשימה", היא כותבת. "אני פונה אליך שתסייע לי להשיג את המכשיר היקר, על מנת שאוכל לבצע טיפולי ניקוז באופן עצמאי ובכך לשפר את בריאותי בעז"ה למעני ולמען ילדיי שזקוקים לאמא בריאה וחזקה". האמא ציינה כי בעלה אברך ת"ח וכי היא אינה עובדת ואין לה כמובן את האמצעים לרכוש מכשיר בעלות גבוהה זו.

הרב סקלר שלא יכול היה להתעלם מהפניה הנרגשת מספר כי "חיים לילד הוא הארגון חסד היחיד שמביא לארץ את הווסט החדשני ומציל החיים. העלות שלו יקרה והתגייסנו כדי להביא לארץ את הווסט, כיוון שמניסיון העבר אנחנו יודעים שהמכשיר הזה נותן לחולה עצמאות ומעניק להם אריכות חיים של ממש לצד איכות חיים טובה יותר. המכשיר הזה מלווה אותם כל החיים והשימוש בו משפר את תפקודי הריאות ושאר המדדים. העלות של כל מכשיר ווסט כזה היא 14-12 אלף דולר, ובכל פעם שמגיעה אלינו פניה, אנחנו עושים מאמצים כדי לגייס את סכומי הכסף הנדרשים על מנת להביא לארץ את המכשיר שמשפר באופן משמעותי את חיי החולים".

בנוסף, הגיע לידי ארגון "חיים לילד" מכתב תודה מרגש מאבא לילד בן 12 אשר מתגורר בדרום הארץ שפנה לרב ראובן סקלר בבקשה להשיג לו את המכשיר היקר, על מנת לשפר את בריאותו של הילד. במכתבו מספר האבא כי רק לאחר שחיים לילד השיגו עבורו את המכשיר, הסכימו הרופאים בבית החולים לשחרר את הילד הביתה, לאחר חודשים ארוכים בהם היה מאושפז.

כמו כן בחיים לילד מציינים כי בימים אלו נמשך הביקוש מצד משפחות של חולי CF וחולים במחלות ריאה, מחלות פרקים, פסוריאזיס ואטופיק דרמטיטיס, לאירוח במלונית 'רגעים קסומים' של 'חיים לילד' הנמצאת בסמיכות לים המלח. מיקומה של המלונית נבחר בקפידה ובהמלצת הרופאים, לאחר שהוברר למעלה מכל ספק שהשהות במקום מסייעת לחולים ומגדילה את תפקודי הריאה שלהם ושאר המדדים. לאור המעלות הבריאותיות של ים המלח, מגיעים החולים ליהנות מהיתרונות הבריאותיים במקום – דבר המסייע לאיכות חייהם של החולים.

ארגון 'חיים לילד' שמפעיל מזה שנים את המלונית, נערך לקליטתם של החולים ובני משפחותיהם בכל חודשי הקיץ. במלונית נהנים החולים מסוויטות מאובזרות לצד מטבחים כשרים למהדרין ואווירה שלווה ורגועה. החולים נהנים מהיתרונות הבריאותיים ומהאוויר המיוחד של ים המלח המומלץ ע"י כל הרופאים והמומחים כמסייע לבריאותם של החולים.

חיים לילד ילדים חולים הצלת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד