ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הפרשה המסתורית

משפחתו של הקצין מסרבת לפרסם את שמו ותמונתו

למרות שאין מניעה ביטחונית לכך, בני משפחתו של קצין המודיעין שמת בכלא במסגרת הפרשה הביטחונית, מסרבים לפרסם את שמו ותמונתו | היחידה לחקירות פנים של צה"ל ממשיכים לחקור את נסיבות מותו של הקצין

משפחתו של הקצין מסרבת לפרסם את שמו ותמונתו
חיילים בכלא 4 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בני משפחתו של קצין המודיעין שמת בכלא מסרבת לפרסם את שמו ותמונתו, אך לא קיימת מניעה ביטחונית לכך. יצוין כי בניגוד לפרשות ביטחוניות אחרות, לא מדובר באותו מקרה כמו האסיר X, ולכן מבחינה ביטחונית אין מניעה לפרסם את פרטיו.

מתחקיר שבוצע בימים האחרונים עולה כי הקצין היה עצור בבסיסי כליאה צבאיים. הוא נכלא בשמו, עמד בקשר עם סגל הכליאה והיה בסביבת כלואים אחרים. הקצין שהה בתא עם כלואים נוספים ולא בתנאי בידוד.

במהלך שהותו בכלא זכה הקצין לזכויות כנדרש. ככל כלוא, הקצין קיבל באופן שוטף טיפול רפואי וליווי של גורמי בריאות הנפש. בני משפחתו של הקצין ביקרו אותו בבסיס הכליאה והיו עמו בקשר שוטף.

בנוסף, הקצין עמד בקשר עם כמה מידידיו, וגורמים מאגף המודיעין ביקרו אותו מספר פעמים. החקירה העלתה כי הקצין היה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו, ואף ניסה להסתירם.

מטבע הדברים נסיבות ביצוע העבירות אינן מותרות לפרסום מטעמים ביטחוניים. מותו הטראגי של הקצין נבחן בימים אלו בחקירה ייעודית של היחידה לחקירות פנים (היחק"פ) באגף כח האדם.

היחק"פ היא המקבילה הצבאית למח"ש, אשר פועלת באופן עצמאי ובראשה עומד משרת מילואים בכיר. באגף כוח האדם מונה צוות מומחים, בראשותו של תא"ל (מיל') מיקי לוריא, שיבחן בראייה מערכתית ורחבה את מערך הכליאה בצה"ל, בדגש על כליאה של כלואים.

קצין צה''ל כלא צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד