ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בתום דיון של 12.5 שעות

לאחר שהורעל ונכלא: הארגונים של נבלני מחוץ לחוק

הפסיקה של בית המשפט הרוסי הוציאה ארגונים אלו אל מחוץ לחוק, בתוקף מיידי | בארצות הברית כינו את הפסיקה: "מטרידה במיוחד", עוד הוסיפו: "בהחלטה הזו רוסיה הפכה למעשה לפלילית את אחת התנועות הפוליטיות העצמאיות היחידות שנותרו במדינה"

לאחר שהורעל ונכלא: הארגונים של נבלני מחוץ לחוק
אלכסיי נבלני צילום: מתוך האינסטגרם שלו

בתום דיון משפטי 12.5 שעות בתיק של לשכת התובע הבכיר במוסקבה, הוכרזו הארגונים שהוקמו על ידי אלכסיי נבלני האופוזיציונר של פוטין בן ה-68 השולט ברוסיה בר למעלה מ-2 עשורים, כארגונים "קיצוניים" כך ע"פ הדיווח ב-ynet.

הפסיקה של בית המשפט הוציאה ארגונים אלו אל מחוץ לחוק, בתוקף מיידי, חרף קולו הגינוי שנשמעו באירופה ובארצות הברית, והמתיחות בין המדינות רק הולך ומחריף. בארצות הברית כינו את הפסיקה: מטרידה במיוחד", עוד הוסיפו: "בהחלטה הזו רוסיה הפכה למעשה לפלילית את אחת התנועות הפוליטיות העצמאיות היחידות שנותרו במדינה".

המשמעות של הגדרת הארגונים כקיצוניים היא כי אנשי הארגונים אינם יכולים לשמש בתפקידים ציבוריים, ובנוסף צפויים להיגזר עונשי מאסר על אנשי הארגונים שהוצאו אל מחוץ לחוק. נבלני עצמו כבר מרצה עונש מאסר של שנתיים וחצי.

העיתוי של הפסיקה אינו מקרי, בתקופה הקרובה אמור פוטין להיפגש עם נשיא ארצות הברית בז'נבה, ובמקביל בחודש ספטמבר צפויות להיערך בחירות לפרלמנט הרוסי, אנשי האופוזיציה המקורבים לנבלני, לא יוכלו כאמור להתמודד לתפקידים ציבוריים.

נבלני עצמו קרא לתומכיו להתחזק ולהיערך לקראת הבחירות הצפויות "אנחנו לא הולכים לשום מקום, נעכל זאת ונארגן דברים מחדש. לא ניסוג מהרעיונות ומהיעדים שלנו. זו המדינה שלנו ואין לנו מדינה אחרת" צוטט האופוזיציונר הכלוא.

כזכור, לפני מספר שבועות, לאחר שהורעל הוטס לגרמניה אושפז והתאושש, התייצב אלכסיי נבלני התייצב בבית המשפט והאשים את ולדימיר פוטין בניסיון "לשלוט ברוסיה לנצח" ודואג רק ל"היאחזות בשלטון". זו הייתה הופעתו הפומבית הראשונה של הפוליטיקאי מהאופוזיציה, מאז שהחל תקופת מאסר בת 2.5 שנים, שנראית כעונש על ביקורתו העזה כלפי הקרמלין. נבלני דיבר באמצעות וידאו לאחר שביתת רעב במשך 24 יום, בגלל חוסר הטיפול בו.

נבלני הוסיף ואמר כי "הנשיא פוטין הוא מלך ללא כלום, שודד את העם ומונע עתיד טוב לרוסים, פוטין הפכך את הרוסים לעבדים". השופט גם דחה את ערעורו של נבלני על קנס שהוטל עליו בגין השמצת חייל שנלחם במלחמת העולם השנייה. נבלני אמר כי משקלו בכלא צנח ל-72 ק"ג, זהה למשקלו בבית הספר.

 

אלכסיי נבלני קיצוניים בית משפט רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד