י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרשת קרח

לייבל'ה: החדשות שלא תקראו באף מקום אחר

והשבוע בצל השבעת ממשלת השינוי, לייבל'ה מסקר את הפפראצי במגזר החרדי בארץ ובעולם; החסידות שאסרה לחנות בחניה שקרסה; סגן השר שנצפה מחובר למטען מחוץ לבית הכנסת; השר מהליכוד שבכה באמצע תפילת קריאת שמע בכותל; והרבי שנצפה בגפו במרפאה הירושלמית

לייבל'ה: החדשות שלא תקראו באף מקום אחר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לקראת השבעת ממשלת השינוי, הריפוי והעיסוי, בג' תמוז יום בו גם העיתון 'יתד נאמן' הליטאי ידווח על יום מר ונמהר בבחינת של ימות המשיח ממש. לייבל'ה מתחיל לחזור בתשובה בבחינת זמני תשובה ממשמשים ובאים ולעשות חשבון נפש על מה בא לנו כל זה.

לייבל'ה גם ראה שהשבוע קרסה החניה ב'שערי צדק' מלבד מה שלייבל'ה שמע שבגור אסרו לחנות בחניה מאז, לייבל'ה לא מצא סימן יותר שזה יצא בפרשת קרח שאז זה מתאים לכל הפרשנים.

בשבוע שעבר הבטיח לייבל'ה לילדים ש"ניסע מחר לים". אממה, אחרי ליל שישי אין לי כח לזוז. קיצר לייבל'ה שאל את הינדל'ה איך להסביר לילדים שההבטחה הייתה לא ליבתית..

השבוע לייבל'ה הגיע כמובן לכנסת ישראל למסיבת העיתונאים וההצהרה החריפה של 'תוריד את הכיפה שר"י' שנתנו ראשי המפלגות החרדיות.

על הדרך ראה לייבל'ה את יוסי שבתאי הדובר המסור של השר אריה דרעי, (לא נעים להתרגל לתואר השר לשעבר) שעמד דרוך וכתב את נאומו התקיף של הבוס מבלי לפספס אף מילה.

מהצד נראה מוישי ריינר הטאלנט החדש של ערוץ הכנסת שתועד משדר בלייב לאינסטה של הערוץ את מסיבת העיתונאים.

ביציאה כבר פגש לייבל'ה בשר הבריאות והשיכון לשעבר יעקב ליצמן, שהצהיר שוב ליועצו הקרוב יעקב איזק ולעיתונאי ארי קלמן שהוא עדיין מאמין שיהיו בחירות חמישיות.

ומי שחנכו השבוע את המזנון שנפתח מחדש, הם הסופר והעיתונאי יצחק פלדמן (שקיבל תעודה על השירות הפסיכולוגי בקורונה) לצד יועץ התקשורת חיים פרידלנדר. השניים נראה שדיברו על נושאים מאוד חשובים החקוקים בלב התורה, לייבל'ה שלכד את הפגישה לא הצליח לצלם כמה דברים שאחרים ניסו לצלם מלמעלה. 

לייבל'ה יצא גם השבוע לראות היכן הנציגים שלנו נמצאים: את סגן השר מאיר פרוש לכד לייבל'ה מחובר למטען רגע לפני תפילת מנחה בבית הכנסת של שיכון הרבנים הסמוך לביתו.

ואילו ח"כ טסלר וסגן ראש עיריית בני ברק שיקי מנדל, היו אורחים של חצר סערט ויז'ניץ בחיפה לרגל שבת שבע ברכות עם נכדו של הרבי מויז'ניץ. טסלר ומנדל נרגשים מתמיד, עברו להתברך במוצאי שבת.

ומי שנצפה בוכה באמצע קריאת שמע בכותל המערבי הוא השר אמיר אוחנה מהליכוד, שנצפה השבוע בבר מצווה בשריד בית מקדשנו. לייבל'ה ראה שאוחנה נמצא בהתעוררות גדולה מאוד בעקבות ההליכה למדבר האופוזיציה.

סגן ראש עיריית ירושלים היוצא יוסי דייטש עזב השבוע את הקבוצה של האנשים הדומיננטיים בעיריית ירושלים יחד עם עוד קבוצות שקשורות לעירייה.

בירושלים ראה לייבל'ה השבוע דוגמא אישית של אחד מגדולי האדמו"רים היושב במרפאה ללא גבאים ומשמשים, היה זה במרפאה במלחה בירושלים שם ראה את הרבי מערלוי.

אפרופו אדמו"רים, לייבל'ה נסע בירושלים וראה לפתע פתאום את הבנש"ק המדובר בעולם החסידות הבחור החשוב שמעון מנחם נחום פרידמן, מבחירי ישיבת בריסק ובנו של הרבי מסאדיגורה זצ"ל, כשהוא צועד לאיטו ברחוב תוך כדי שהוא שקוע בלימוד.   

לאחר התיעוד משבוע שעבר של דובר הרבנות הראשית עוה"ד קובי אלתר עם נשק, השבוע הוא קיבל חופשה מיוחדת של יום משירות המילואים. השחרור היה לרגל אירוע 100 שנה לרבנות בו התארח הנשיא הנבחר בוז'י הרצוג. ללייבל'ה נודע כי כבר למחרת חזר הדובר לשירות מלא ביחידתו ואנו מצפים כי הוא ישתחרר בקרוב.

צילום: אלחנן קוטלר

ולפרשיית ה'מאפיה הסלולרית' בבני ברק שחשף הכוכב של 'בחדרי חרדים' החדש העיתונאי יוסי שטארק, שגרמה לסערה גדולה בכל הרשתות. בהפגנה עצמה בבני ברק ראה לייבל'ה את יוסי יוצא לתעד. שטארק עלה עם סמארטפון מוגן של נתיב על עמוד גבוה בבית הכנסת הראשונים ותיעד את המשתתפים מפגינים מול 'דידי פון'.

אפרופו בני ברק, לייבל'ה ראה את יוסי צימט יהדות התורה וזאבי פליישמן הליכוד רבים בינהם מי יקח איתו את המאבטח לאופוזיציה.

ובמסגרת חילופי גברי במערכת 'מרכז העניינים' בבני ברק ראה לייבל'ה את המשמר הנכנס והמשמר היוצא בחילופי השלטון, העורך הוותיק יצחק נחשוני מעביר את השרביט לדור ההמשך העיתונאי המוכשר שניאור ובר, שכבר זכה לתשבחות עם כניסתו לתפקיד. מיד אחרי שסיים את העיתון הראשון יצא לניו יורק לפקוד את קברו של הרבי מחב"ד לרגל ג' תמוז.

בכניסה לציון יוסף הצדיק בשכם ראה לייבל'ה במחיצת השר רפי פרץ וראש המועצה יוסי דגן את עורך הדין ישראל ענדען שהגיע לשאת תפילה מיוחדת על העם היושב בציון ותושבי בית שמש עיר מגוריו.

ובצל השריפה שפרצה היום (חמישי) סמוך לעיר ביתר, מגיע שאפו אדיר לצדיק יוסי יונה מנהל מחלקת שפ"ע בעיר שנצפה בכניסה לעיר עומד ומחלק בקבוקי מים בשמש הקודחת לנהגים המותשים לאחר שעמדו שעות בפקקים.

בעוד בביתר מחלקים מים, בעיר אלעד מנהל מחלקת נוער וצעירים בעיר, יחיקם גמליאל נתפס עם קרטיב תות כמו האדמו"ר מלאשאנץ, לאחר שהעביר ליל חוויה לעובדי עיריית אלעד בנסיעת השתלמות קצרה. 

בעיר בית שמש נראה השבוע יו"ר דגל התורה בית שמש ישראל סילברסטין וחבר מועצת העיר מסיעת ש"ס יגאל חדד מחזקים את הציר בסגירת דברים בין המפלגות לטובת מוסדות ותושבי העיר.

אפרופו בית שמש, הזמר מיילך קהאן נצפה היום מתענג על צ'ונט מהביל לצד בירה קרה בבועס ביר בבית שמש. לייבל'ה שנקלע למקום התענג אף הוא על התפריט העשיר והייחודי ששודרג עוד יותר לרגל ציון שנה לפתיחת המקום שהפך למדורת השבט של העיר בית שמש בכל ליל שישי.

איש הקשרים אליהו שכטר הגיע השבוע לכנסת ישראל שם התקבל בכבוד גדול בלשכתו של יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס שהבטיח להמשיך לבסס את קשריו המסועפים של שכטר. בהמשך נפגש עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ. 

ומכאן לחדשות בניו יורק משם לייבל'ה הולך ותמיד שב.

ר' משה גאבע פרידמן הגבאי המיתולוגי לבית סאטמר, נצפה השבוע יחד עם ר' אביגדור אסטרייכר ראש הקהל של חסידות סקווירא. השניים נצפו בסוד שיח מעמיק במעמד הכנסת ספר תורה בבית המדרש הגדול סאטמאר בויליאמסבורג.

הזמר ליפא שמלצר היה נרגש השבוע לפגוש בניו יורק את מורו ורבו גאב"ד מאקאווא שהגיע לביקור בארה"ב. ליפא שכבר נהיה חסיד רגיל העלה זיכרונות מתקופת לימודו בישיבת מאקאווא בקרית אתא.

את הגאון רבי נחמן ליבוביץ מראשי ישיבת מיר, שנסע לדינר הענק של הישיבה בניו גרז'י ראה לייבל'ה בחנות ג'י אנד ג'י בבורו פארק מקבל שירות מיוחד מהמוכר המסור חיים הופמן שבחר פראק מיוחד לראש הישיבה.

את הצלם יהושע פרוכטר ראה לייבל'ה על המטוס בדרכו חזרה לארץ הקודש כשהוא בוחר תמונות מהביקור של האדמו"ר מויז'ניץ בארה"ב.

ואותו פרוכטר תיעד את הפילנתרופ הצעיר ר' אברומי זופניק מעניק לאדמו"ר מויז'ניץ בביקורו בארה"ב מלחיה מכסף טהור (זאלץ מעסטל באידיש), כמנהגו מידי ביקורו של האדמו"ר להעניק מתנה לרבי. 

והצלם אברומי ברגר שביטל את שובו לארה"ב נצפה בקודש פנימה באכסניית הרבי מסאטמר במירון, גרבר שמצלם את מסעות הרבי להונגריה ואירועים בברוקלין בא לבקש את הברכה בשעת רצון.

לפינת המזל טובים השבועית

חתונה מרגשת התקיימה השבוע לבחור החשוב מאיר מילר, נאמן ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. בדרכו לחופה לבש את הקיטל של ראש הישיבה אותו הוא נוהג ללבוש כל שנה בעת תקיעת שופר בראש השנה.

בחתונה עצמה ראה לייבל'ה את פקחם של גדולי ישראל ר' אדיר מעטו (השבוע נפטר הרופא של גדולי ישראל) נותן שיעור בדיני אבטחת ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, לאליהו ארנד, שמשון פרג ויענקי בן שלמה.

ברכת מזל טוב לח"כ וסגן השר מאיר פרוש, לרגל שמחת נישואי נכדו נחום יואל פראנד שתערך ביום שני הקרוב באולמי כינור דוד בבית שמש.

ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר לרגל שמחת הולדת נכדו, בן לחתנו דוד קוט. 

ברכת מזל טוב לר' אליעזר וינד משב"ק האדמו"ר מבעלזא לרגל שמחת בר המצווה לנכדו שנערכה השבוע בניו יורק.

ברכת מזל טוב לנחמן בנשעיה, יו"ר המזכירות של ברסלב העולמית, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לטוביה לנדו נכדו הקרוב ונאמן ביתו של ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו, לרגל הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לאיש העסקים אברהם מוישה מרגלית מבעלי רשת 'אושר עד' ומתומכי החסד הגדולים בדורנו, לרגל שמחת נישואי בנו הערב במלון רמדה בחדרה בהשתתפות אדמו"רים ורבנים ואישי ציבור רבים.

ברכת מזל טוב לרשם עולם התורה הליטאי אוריאל זלזניק, שבדיוק בסיום הרישום מחתן את בנו בשעה טובה מבחירי ישיבת וולפסון. החתונה הערב באולמי 'נוה ירושלים' בשכונת הר נוף בירושלים. 

ברכת מזל טוב לידיד עולם החסידות הרב ר' מנדי שוימר מויליאמסבורג לרגל הולדת נכדתו, בת לבנו ר' שלום שוימר מירושלים. הברכה אחת גם לסבא הגדול הנגיד ר' משה שמואל זופניק. 

ברכת מזל טוב ליועץ התקשורת יעקב פריימן לרגל הולדת בתו במזל טוב. את הקידוש לרגל הולדת הבת עורך פריימן השבת בבית הכנסת הגר"א ברח' ישועת דוד 14 מודיעין עילית. אז אם אתם שבת במודיעין עילית. לייבל'ה מרגיש בנוח להזמין אתכם על חשבון הבית. מזל טוב.

ברכת מזל טוב לעורך הדין החסידי אברהם יעקב זילברשלג, מחשובי חסידי סאדיגורה, לרגל הולדת הנכד בן לבנו יהושע מירושלים.

חתונה גדולה התקיימה בבני ברק בשבוע האחרון לבן יצחק אוסטרליץ מנכ"ל איגוד הסמינרים, חוץ מראשי הישיבות והאדמו"רים שהגיעו לשמחה, לייבל'ה ראה גם את הפוליטיקאים מכל קצוות הקשת לצד מעמד 'לחיים' אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב מיוחדת, לאיש העסקים הרב החסיד נטע כץ, לרגל הבר-מצווה לבנו הבכור איציק. לייבל'ה ראה בבר מצווה שהתקיימה בחוות אירועים מפנקת ליד ירושלים את בכירי התקשורת והפוליטיקה הישראלית, והתפלא לראות בימים כאלו של פילוג את האחדות ששררה שם בין ימין לשמאל בזכות בעל השמחה.

ברכה מיוחדת שלוחה גם לרעייתו הרבנית הני ולסבא ראש משפחת גרובייס המעטירה שגידלה ופיתחה את עולם הדמיון העשיר של ילדי ישראל. לייבל'ה מברך את ר' נטע שיראה נחת מכל יוצאי חלציו ויראה תמיד ברכה בעסקיו מ'בנים' ועד הנדל"ן בלונדון.

ברכת מזל טוב לזמר יחיאל ליכטיגר לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה, אחרי פטירת אביו הרב חיים שלמה ליכטיגר ז"ל.

ברכת מזל טוב לקיבי בנדיקט מנכ"ל 'תפארת האחוזה' המפעילה רשת למעונות יום ופעילות לגיל הרך בבית שמש, לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לבדרן החרדי אפי סקקובסקי מ'ברדק' שהפך ז"ל שהפסיק לצאת לרגל שמחת הולדת הבן לייבל'ה. מקווה שבפרקים הבאים הבן הקטן יופיע בענק.

ומזל טוב אחרון לסיום, ואחרון חביב ביותר ברכת מזל טוב לאיש החסד הפתח תקוואי צבי זאב הלוי (צביקה) שלזינגר מ'נותנים כח', לרגל שמחת הולדת בתו. גם בקהילת חברון שצביקה נמנה על מייסדיה והרוח החיה בה, שלחו ברכת מזל טוב המצורפת כאן.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד