ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"יש פה עיוות"

התייחסות ראשונה של זקן רבני הציונות הדתית להחלטת אורבך

לאחר שחבר הכנסת ניר אורבך מ'ימינה' הודיע כי יתמוך בממשלת השינוי, רבני המגזר הדתי-לאומי ממעטים להופיע בתקשורת - אך הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, התייחס לכך באחד מעלוני השבת של המגזר: "בפירוש דיברתי עם אורבך, ומתברר שהחליט אחרת" | בנוסף שיתף: "אני חושש לפגיעה בדת ומדינה"

התייחסות ראשונה של זקן רבני הציונות הדתית להחלטת אורבך
הרב דורקמן בהפגנה מול ביתו של אורבך צילום: יאיר כלפה

בעוד ממשלת השינוי תושבע ביום ראשון הקרוב, היום (חמישי) הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית ומי שניסה לשכנע את חברי 'ימינה' להתנגד לקואליציה המסתמנת, התייחס לראשונה לתמיכתו של אורבך.

"דיברתי עם חברי 'ימינה', ולא קיבלתי תשובות חד-משמעיות", אמר בראיון לעלון 'עולם קטן'. הרב דרוקמן ציין כי "כולם שמעו אותי היטב והחליטו מה שהחליטו. בפירוש דיברתי עם ניר אורבך, ומתברר שהחליט אחרת".

הוא המשיך: "קשה מאוד שממשלת ישראל המיועדת תתקיים למעשה כתוצאה משיתוף פעולה עם הערבים למיניהם. הערבים הם אזרחי ישראל, צריך לדאוג להם, אבל מבחינה לאומית - הארץ שייכת לעם ישראל, והוא צריך לשלוט בה".

"יש פה עיוות של רצון העם. הממשלה הזו מנוגדת למה שהעם בחר בבחירות האחרונות. זה נורא וחמור. וודאי צריך להתקומם, כמובן, ללא שום אלימות, אך בכל דרך שהיא נגד המחשבה", הוסיף.

"מה זה לתת צ'אנס לבנט, שאומר שזו ממשלה ימנית יותר? המצב הרי לא יחזור לקדמותו כאילו לא היה", הרב דורקמן טען. "הלוואי שבאופן מעשי ניווכח שהממשלה תפעל נכון בתחום הדתי לאומי. אנחנו חוששים מאוד מאוד, אך מקווים שתפעל נכון".

הוא שיתף: "אני חושש לפגיעה בכל מה שקשור לדת ומדינה. מאז קום המדינה נשמרו בכל ממשלות ישראל עקרונות הסטטוס-קוו, גם בממשלות שמאל. מונחים כאן ענייני משפחה בישראל, שבת קודש וכל הדברים המהותיים לנו, ואני חושש".

"כל עוד הממשלה הזאת לא הושבעה בכנסת, הכל ניתן לשינוי. שום דבר לא מאוחר, הכל אפשר לשנות. אחרי שהממשלה תתקבל בכנסת, זאת הממשלה", סיכם.

הרב חיים דרוקמן נפתלי בנט ממשלת השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד