י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חמישה נעצרו

לאחר פסיקת בג"צ: בן-גביר הניף דגל בשער שכם • צפו

לאחר שעתר לבג"צ נגד החלטת המפכ"ל לאסור עליו לקיים את מצעד הדגלים - ונדחה, יו"ר 'עוצמה יהודית' הגיע לשער שכם, ונתן הצהרה לתקשורת על גבול המקום בו מותר לו להיות: "באתי לומר למפכ"ל כושל - שהחלטה שלו ביזיון למדינה" | עשרות מפגינים ערבים מחאו מנגד; עד כה חמישה נעצרו

לאחר פסיקת בג"צ: בן-גביר הניף דגל בשער שכם • צפו
איתמר בן גביר מניף דגל בשער שכם צילום: באדיבות המצלם

הסערה סביב מצעד הדגלים: היום (חמישי) יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן-גביר הגיע לכניסה של שער שכם שבירושלים, ומחה על הוראתו של מפכ"ל המשטרה שלא לאפשר לו לצעוד בעיר העתיקה, למרות חסינותו מתוקף תפקידו כח"כ.

"באתי לכאן כדי לומר למפכ"ל כושל, שהחלטה שלו היא ביזיון למדינת ישראל", אמר בהצהרה לתקשורת משער שכם. "הייתי מצפה כמובן שגם ראש הממשלה יתערב. הגישה הזאת שחבר כנסת לא יכול לצעוד בעיר העתיקה עם דגל, זו התקפלות".

"לגבי החלטת בג"צ, אין לי ספק שאם הייתי עופר כסיף, תוך שעה השופטים היו מקיימים דיון. בכל מקרה, אני לא באתי להתעמת עם שוטרים - באתי להגיד: ירושלים שלנו", הוסיף.

על המהומות בעקבות הגעתו למקום, אמר: "אז נכנע? אז כל פעם שמישהו מתפרע אנחנו צריכים להיכנע?! המשטרה יכולה לקפל את המתפרעים האלה תוך שתי דקות".

"גם בית המשפט העליון אומר - אם יש התפרעות, אם יש מישהו שמאיים, שיעצרו אותו", קרא ושאל, "למה כאן אי אפשר לעצור? יש 30-40 מתפרעים שצועקים כאן, מי הם? מה הם? המפכ"ל מתקפל בפני זה?".

"איום של שלום הציבור על מה? שחבר כנסת רוצה ללכת במדינה שלו, במרכז העיר שלו רוצה ללכת - זה איום? מה השלב הבא, כשאני ינשום זה גם איום?", סיכם.

ממול להצהרתו של בן-גביר בשער שכן, התקיימה מחאה בהשתתפות עשרות מפגינים מהמגזר הערבי, שחלקם החל בקריאות לאומניות והפרת הסדר, ועד כה נעצרו שלושה חשודים.

כזכור, כמה אירגוני ימין הכריזו על מצעד דגלים שיעבור בין היתר בשער שכם, שהיה אמור להתקיים היום, זאת לאחר שהמצעד ביום ירושלים בוטל. אך בתגובה לשינוי במסלול, המארגנים ביטלו את המצעד.

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס, והציע פשרה שהמצעד יתקיים ביום שלישי בשבוע הבא, והמסלול יקבע על ידי המארגנים בשיתוף המשטרה.

למרות זאת חברי הכנסת איתמר בן-גביר ומאי גולן החליטו לצעוד היום עם דגל ישראל במסלול הרגיל, זאת בעקבות חסינותם הפרלמנטרית, אך מפכ"ל המשטרה החליט כי לא יוכלו לצעוד מחשש למהומות.

בן-גביר עתר לבית המשפט העליון על החלטתו של בג"צ, אך עתירתו נדחה בשל "לחץ זמן".

איתמר בן גביר שער שכם בג"ץ מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד