י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ממשלת "הימין" של בנט וסער

מחריד: ההסכם שנחתם סופית עם 'מרצ'; סותר את הרגעת 'ימינה'

בשעות אלה נחתמים ההסכמים הקואליציוניים באופן סופי וחלוט ואלה ילוו אותנו אולי במשך ארבע השנים הקרובות. הראשונה שחתמה היא סיעת מרצ שקיבלה שלושה תפקידי שרים, אולם מה שמדאיג בהסכם הם החוקים ההרסניים בנושאי הדת | זאת בניגוד להרגעת בנט ושקד שיש להם וטו

מחריד: ההסכם שנחתם סופית עם 'מרצ'; סותר את הרגעת 'ימינה'
הורוביץ\בנט\סער צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

לקראת השבעת הממשלה ביום ראשון, סיעות מחנה השינוי החלו בחתימת ההסכמים הקואליציוניים, לקראת הנחתם על שולחן הכנסת עוד קודם כניסת השבת, הראשונה לחתום היא סיעת מרצ, שחושפת את הסיכומים שהשיגה שיפגעו בנושאי הדת וישנו את הסטטוס קוו מאז קום המדינה.

בשעה האחרונה הודיעו בסיעות ׳יש עתיד׳ ו׳מרצ׳ כי נחתם ביניהם ההסכם הקואליציוני לממשלה הבאה, שכזכור תושבע ביום ראשון בשעה 16:00 בדיון מיוחד בכנסת.

מטעם סיעת 'מרצ' יכהנו כשרים: שר הבריאות, תפקיד שמיועד לניצן הורביץ, השרה להגנת הסביבה שמיועד לתמר זנדברג והשר לשיתוף פעולה איזורי לחבר הכנסת עיסאווי פריג׳. נוסף לכך יכהנו נציג 'מרצ' כיו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ויו"ר ועדת משנה בוועדת החוץ והביטחון.

במסגרת ההסכם נחשף הסעיף שהוכחש תחילה כי לא יצטרפו לממשלה סיעות נוספות ללא אישור כל הסיעות, "לא תצורף סיעה נוספת לממשלה ללא הסכמת סיעת מרצ", נכתב בהסכם הקואליציוני, סעיף נוסף שנוגד את ההסכם הכולל עם ימינה, לפיו, "הסיעות השותפות להסכם זה מסכימות לפעול במשותף לקידום חקיקה בנושאי דת ומדינה לגביהן יש הסכמה ציבורית רחבה. הסיעות יתמכו במשותף בכל הליכי החקיקה שתקודם", זאת ללא זכר לווטו של מפלגת 'ימינה' בנושאי דת.

בתוך ההסכם נחשף הסעיפים נגד הדת, כך נכתב כי "הצדדים להסכם זה מתחייבים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת לקדם את זכויות הקהילה בישראל", קהילה שחייה בניגוד להלכה, כך שאנשיה שיוכרו כנשואים בניגוד גמור להלכה.

עוד סוכם כי יחוקק חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, "הצדדים להסכם זה מתחייבים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת לקדם תחבורה ציבורית בשבת״, נכתב, לצד סעיף שדורש לבטל באופן מיידי את חוק המרכולים שפורץ את
הסטטוס קוו ומתיר לכל מרכול לפתוח בשבת.

ברית הזוגיות נישואין אזרחיים ממשלת בנט לפיד מרצ תחבורה ציבורית בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד