י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עושה היסטוריה

"ובא לציון גואל": גנץ מאשר את הנגשת מערת המכפלה

לאחר מאבק בן עשרים שנה, שר הביטחון גנץ אישר להתחיל לבצע את הפרויקט להנגשת מערת המכפלה: "לא יתכן שאתר כה חשוב ליהודים ולמוסלמים, אינו מונגש לכלל האוכלוסיות" | ראש המועצה בירך: "בקרוב גם אנשים עם מוגבלויות להגיע ולהתפלל ליד האבות והאימהות"

"ובא לציון גואל": גנץ מאשר את הנגשת מערת המכפלה
מיצג מחאה במערת המכפלה צילום: באדיבות המצלם

ברקע המשכו בתפקיד כחלק ממשלת השינוי, שר הביטחון בני גנץ אישר היום (חמישי) את הפרויקט להנגשת מערת המכפלה, כך שגם בעלי מוגבלויות יוכלו להתפלל במקום.

גנץ הנחה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, להוציא היתר בנייה לפרויקט, וכן את משרד הביטחון להתחיל בהתקשרות עם קבלן מבצע, זאת לאחר עבודת מטה עליה הורה גנץ עם כניסתו לתפקיד.

"מערת המכפלה היא אתר קדוש והיסטורי, ובמאה ה-21", אמר גנץ לאחר אישרו. "לא יתכן שאתר כה חשוב ליהודים ולמוסלמים, אינו מונגש לכלל האוכלוסיות ללא הבדלי דת, גזע ומין".

הוא המשיך: ''הפרויקט שעוכב על ידי גורמים שונים במשך שנים ארוכות, ושאותו הוריתי לקדם עם כניסתי למשרד הביטחון, יאפשר לכלל האזרחים- ישראלים ופלסטינים כאחד, נגישות בסיסית שהיא כמעט דבר מובן מאליו''.

''אני מברך על האפשרות להוציא את הפרויקט לדרך לאחר ביצוע כלל התהליכים הנדרשים. מימוש הפרויקט הכרחי, ועיכובו וגרירתו במשך שנים היא כשל שטוב שבא על סיומו", הוסיף.

ראש מועצת קרית ארבע-חברון אליהו ליבמן בירך: "ובא לציון גואל, אחרי 20 שנים של עבודה מאומצת יוכלו בקרוב גם אנשים עם מוגבלויות להגיע למערת המכפלה ולהתפלל ליד האבות והאימהות של האומה שלנו כאן בקרית ארבע חברון.

"הנגשת מערת המכפלה היא אמירה חשובה וברורה מאוד מי הריבון פה, אנחנו כאן מאז ולתמיד. מברך את שר הבטחון בני גנץ ואת כל הנוגעים בדבר. יום משמח מאוד", סיכם.

חה"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, אשר פנה לפני כחודשיים לגנץ, בבקשה כי יאשר את פרוייקט הנגשת מערת המכפלה בחברון מסר: "למרות שאין ספק שאת שר הביטחון הנחו שיקולים פוליטיים בעיכוב האישור ובמתן האישור היום להנגשת מערת המכפלה, אני מברך על ההנחיה להוצאת היתר הבניה לפרוייקט הנגשת המערה".

"מדובר בפרויקט הומניטארי בעל חשיבות רבה. מערת המכפלה מקום קבורתם של האבות והאמהות הקדושים, צריכה להיות נגישה לכל יהודי באשר הוא, ולא ח"ו להדיר בעלי מוגבלויות, נקווה שהנחיית השר תרד מהר, והפרוייקט יתחיל ויושלם בקרוב", הוסיף מעוז.

מערת המכפלה בעלי מוגבלות בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד