י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בצל הסיור של בן גביר

חמאס עוקבים באדיקות "מזהירים לא לגעת באל-אקצא"

ובצל הקשיים הכלכליים המאיימים לפרק את הפסקת האש, יצאו היום בחמאס באזהרה חריגה לאור האירועים סביב צעדת הדגלים והצהרת איתמר בן גביר בשער שכם "עוקבים באדיקות אחרי מה שקורה בירושלים ואחרי ניסיונות ההתגרות והתוקפנות, ומזהירים לא לגעת באל-אקצא"

חמאס עוקבים באדיקות "מזהירים לא לגעת באל-אקצא"
מצעד צבאי של חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שבועות לאחר הכרזת הפסקת האש בין ישראל והחמאס, ובצל הקשיים הכלכליים המאיימים לפרק את הפסקת האש, יצאו היום (חמישי) בחמאס באזהרה חריגה לאור האירועים סביב צעדת הדגלים והצהרת איתמר בן גביר בשער שכם.

בהודעת החמאס היום נאמר כי ברצועה: "עוקבים באדיקות אחרי מה שקורה בירושלים ואחרי ניסיונות ההתגרות והתוקפנות, ומזהירים לא לגעת באל-אקצא".

בנוסף, מוקדם יותר ביום שלישי השבוע נאם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שאמר כי בחיזבאללה יצרו קשר עם מדינות שונות כדי "ליצור משוואה חדשה בעניין ירושלים" וספציפית ציין שהמורדים החות'ים בתימן הודיעו שהם מוכנים להיות חלק "מהמשוואה האזורית שתשמור על ירושלים".

בתוך כך, לאחר ביטול הצעדה, ואיסור הצעדה בעיר העתיקה שהוטל על ח"כ איתמר בן גביר למרות חסינותו הפרלמנטרית, הגיע האחרון לשער שכם ובמקום התפתחו עימותים קלים וכמה פורעים קראו קריאות נאצה לעברו. בן גביר עצמו אמר בהצהרה מיוחדת: "באתי לכאן כדי לומר למפכ"ל כושל, שההחלטה שלו היא בזיון למדינת ישראל".

עוד הוסיף: "באתי לכאן כדי לומר למפכ"ל כושל, שההחלטה שלו היא בזיון למדינת ישראל, הייתי מצפה כמובן שראש שהממשלה יתערב. הגישה הזאת שחבר כנסת לא יכול לצעוד בתוך העיר העתיקה 100 מטר מהרכבת הקלה עם דגל, היא גישה של התקפלות, היא גישה של ניצחון החמאס. לגבי החלטת בג"ץ אין לי ספק, שאם הייתי עופר כסיף, תוך שעה השופטים היו מקיימים דיון. בכל מקרה אני לא באתי להתעמת עם שוטרים, אני באתי להגיד כן, ירושלים שלנו, לא אפר את החלטות המשטרה, למרות שלדעתי ההחלטות האלה, לא חוקיות".

כאמור במקום נרשמו עימותים קלים. בשעה שח"כ בן גביר הגיע לשער שכם, וקראו קריאות נאצה לעברו. ח"כ בן גביר אמר על הקריאות: "את הפורעים המעטים אפשר היה לפזר תוך שתי דקות, אבל מפכ"ל המשטרה נתן להם דלק".

חמאס איתמר בן גביר מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד