י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
להשחיר את ישראל והיהודים

תעמולה איראנית נוראה נחשפה בטוויטר

תחקיר מיוחד שערך העיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל' גילה מסע תעמולה ברשת טוויטר שנועד להגדיל ולהאדיר את התמיכה במשטר האיראני באמצעות מאות חשבונות פיקטיביים | "זה מדאיג שטוויטר וחברות טכנולוגיה גדולות אחרות לא מסירות הסתה כזו לטרור וממשיכות לספק לה במה לה"

תעמולה איראנית נוראה נחשפה בטוויטר
אילוסטרציה צילום: unsplash

רשת איראנית אנטישמית נוראה נחשפה בתחקיר מיוחד. אלפי ציוצים אנטישמיים פורסמו על ידי רשת 'בוטים' כדי להגדיל את התמיכה במשטר האיראני, כך חושף העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

בתחקיר חדש התגלו ציוצים אנטישמיים ששימשו כחלק ממסע הכפשה ברשתות החברתיות לבניית והגדלת התמיכה במשטר האיראני.

במחקר שערך ארגון שמתמחה ברשתות החברתיות, התגלה כי חשבונות טוויטר אקראיים, שרבים מהם הם בוטים (כלומר שאין אדם אמיתי מאחוריהם), היו מפרסמים אהדה לאנטישמיות, והיללו מחבלים מתאבדים וקבוצות טרור הידועות כפרו-איראניות.

בנוסף התגלה גל של חשבונות מזויפים רבים, שלא היללו את האלימות ואת הרציחות, כי אם נועדו כדי לסמן לייק ולשתף את הציוצים האנטישמיים, במטרה לנרמל את הטרור ולהרחיב את התמיכה בקיצונים אסלאמיים בקרב אנשים מתונים יותר.

תוצאות המחקר היו מזעזעות ואחד המומחים המובילים בעולם לאנטישמיות, קרא לענקיות המדיה החברתית, לעשות סוף לחשבונות הללו. אנליסטים בדקו יותר מ-800 חשבונות שנוצרו בעיקר בשנת 2020 וחולקים סדרה של נושאים משותפים. כך דיווח העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

החשבונות הם היו סדרה של אותיות, מספרים ותווים אקראיים, אינדיקציה חזקה לפעילותם של בוטים. החשבונות שנכתבו בערבית, גילו תמיכה חזקה באיראן או בארגונים הקשורים למשטר האיראני.

החשבונות היו מלאים בשפה אנטישמית, רבים מהדיווחים היללו את האלימות והיללו מחבלים מתאבדים וקראו להתנקש בחיי מנהיגים פוליטיים מערביים. רבע מתוך 800 החשבונות שנבדקו, פרסמו קיצוניות אלימה ופרסמו שבחים הן על חמאס והן על הג'יהאד האסלאמי.

בדו"ח נאמר: כי "מטרתם של חשבונות אלה היא להפוך חשבונות מפורסמים לאלימים ולפופולאריים יותר, כמו גם לתפוס את תשומת ליבם של אנשים נוספים שיעקבו אחר החשבונות הללו". בין החשבונות היו תכנים אלימים וקיצוניים, חגיגה ל'שאהידים' כולל מחבלים מתאבדים וחוטפי מטוסים.

הרוב המכריע גילה תמיכה גלויה בארגונים מיליטנטיים כמו הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני המזוהה עם איראן ופועל בעזה לצידה של החמאס.

גל חשבונות שני מקורו בתימן, קידם תמיכה בתנועת אנסאר-אללה, קבוצה חות'ית המבקשת להפיל את הממשלה בתימן. אחד הציוצים שחזר על עצמו היה עם המילים "אללה הוא נהדר. מוות לאמריקה. מוות לישראל. קללה על היהודים. ניצחון לאיסלאם". מדינה נוספת שממנה הגיעו בוטים, היא עיראק ולבנון.

רבים מהחשבונות שמקורם בלבנון כללו שבחים למנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.

בתגובה למחקר אמר קים רובין סטולר, יו"ר המכון הבינלאומי לחינוך ומחקר בנושא אנטישמיות כי "התוצאות מזעזעות. ניתוח מעמיק העלה את היקף רשת תעמולה טרוריסטית פרו-איראנית, זה מדאיג שטוויטר וחברות טכנולוגיה גדולות אחרות לא מסירות הסתה כזו לטרור וממשיכות לספק לה במה לה. "חברות טכנולוגיה גדולות חייבות להתחיל להסיר ברצינות תוכן שמסית טרור ותומך בקבוצות טרור".

תעמולה עימות איראן ישראל טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד