י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משרד המשפטים: לא להגבלת שכר הבכירים

המלצות משרד המשפטים לוועדת השרים שדנה בנושא: אין להגביל את שכר הבכירים בחקיקה. יש חלופות • ח"כ שלי יחימוביץ': נאמן בא מהציבור האליטיסטי והוא דואג להם

המליץ. יעקב נאמן
המליץ. יעקב נאמן

משרד המשפטים קבע, כי אין להגביל את שכר הבכירים בחקיקה. על פי ההמלצות שהוגשו על-ידי מחלקת הייעוץ והחקיקה של המשרד, ואשר הוגשו לוועדת השרים שטיפלה בעניין, ניתן לפעול בכיוון של העלאת המיסוי על מקבלי השכר הגבוה, אבל לא בכיוון של הגבלת השכר בחקיקה.

בין הסיבות לפיהן יש להימנע מהגבלת השכר, מונה המחלקה את העובדה כי פתרון כזה אינו מוכר בעולם, כי הוא מתעלם מהשונות בין החברות, ואינו ניתן לאכיפה יעילה דיה.

פתרונות נוספים שהוצעו על-ידי המחלקה: שיפור אופן קבלת ההחלטות בנוגע לשכר הבכירים, כך ששינוי בשכר יצטרך לקבל אישור ועדת ביקורת ואחר כך אישור דירקטוריון. לחילופין מוצע להדק את הממשל התאגידי בחברות אג"ח, או לחייב בחוק את החברות לפרסם את מדיניות התגמול שלהן, שתחשב את היחס בין שכר המנהל לשכר העובדים הממוצע.

בחודש הקרוב צפויה ועדת השרים לגבש את עמדתה ולפרסם את ההחלטה בעניין, שכפי הנראה תהיה תואמת להמלצת משרד המשפטים.

בעקבות ההמלצה האשימה ח"כ שלי יחימוביץ' מהעבודה, כי שר המשפטים יעקב נאמן מונה מלכתחילה כדי לאפשר את השתוללות הבכירים הלאה, ולא בשביל לעצור אותה, וכי הוא פועל לטובת ציבור בעלי ההון ממנו הגיע.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד