י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההישגים של איווט ליברמן

ממשיכים לחתום: עוד סעיפים של הרס הדת

נפתלי בנט וסיעתו נשלחו לתקשורת, בעיקר ח"כ מתן כהנא בכדי להרגיע כי הממשלה הנוכחית תהיה יותר ימנית מממשלות נתניהו, אך בינתיים ככל שנערמים ההסכמים הקואליציוניים, נראה כי אפילו ממשלות השמאל לא הרחיקו לכת עד כדי כך בשביל לקעקע את הסטטוס קוו ויסודות הדת במדינה 

ממשיכים לחתום: עוד סעיפים של הרס הדת
אביגדור ליברמן/מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל/אבשלום ששוני, פלאש 90

לקראת ההשבעה ביום ראשון, ב׳יש עתיד׳ נערכים להנחת ההסכמים הקואליציוניים על שולחן הכנסת, וחתמו בשעות האחרונות על ההסכמים מול סיעת רע״מ שעושה היסטוריה כסיעה הערבית הראשונה בקואליציה וכן גם מול סיעת 'ישראל ביתנו'.

במסגרת ההסכמים נחתם עם רע״מ כי הם יחזיקו בתפקידים; סגן שר במשרד ראש הממשלה, לראשונה סגן שר ערבי, יו״ר ועדת הפנים בכנסת, סגן יו"ר הכנסת ויו"ר הוועדה לענייני החברה הערבית.

עוד סוכם במסגרת ההסכם על העברת תקציבי ענק לחברה הערבית, לשם הקמת תשתיות ופרויקטים נוספים. הפעלת תוכניות חומש, הכרה בשלושה ישובים בדואים בדרום והקפאת חוק קמניץ שאמור להרוס מאות בתים כך שרק בתים שנבנו בשטחי ציבור או בתוואי הדרך יהרסו.

גם עם סיעת ׳ישראל ביתנו׳ נחתם הלילה הלילה הסכם קואליציוני באופן סופי. לפי ההסכם, אביגדור ליברמן ימונה לשר האוצר, לצידו שר נוסף מהסיעה יכהן כשר במשרד האוצר, נציג סיעה נוסף יכהן כשר החקלאות, פריפריה נגב וגליל, נציג נוסף יכהן כיו"ר ועדת הכספים ותוקם ועדת רפורמות חדשה, בראשה יעמוד נציג נוסף מהסיעה.

במסגרת ההסכם נחתם, כי לא תצורף סיעה נוספת ללא אישורו של אביגדור ליברמן, בניגוד להסכם הגג עם 'ימינה', שם נקבע כי רק יאיר לפיד ונפתלי בנט יכריעו על כך, מה שמלמד על חילוקי דעות והסכמים סותרים שמלמדים אולי על סיכויי הישרדותה של הממשלה לאורך זמן.

במסגרת ההסכם נחשפות באופן ברור הכוונות של הממשלה, באמצעות מקבץ סעיפים מתריסים נגד הדת, כך דורשים ב'ישראל ביתנו' להחיל מיידית חוק למודי ליבה חובה כולל שלילת תקציבים למפרים, הגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים, תחבורה ציבורית בשבת, נישואים נגד ההלכה, החזרת מתווה הכותל וביטול חוק המרכולים.

נציין כי עד כניסת שבת נדרשת הנחת ההסכמים, כאשר טרם נחתמו הסכמים עם סיעות ׳ימינה׳, ׳תקווה חדשה׳, ׳כחול לבן׳ ו׳העבודה׳.

ביום ראשון אי"ה בשעה 16:00 תתקיים ההשבעה והממשלה תצא לדרך.

ממשלת בנט לפיד ישראל ביתנו הסכם קואליציוני מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד