י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גילוי מרעיש, אך לא מפתיע

צפו: כך נחשפה מנהרת הטרור מתחת לבית הספר

נחשפה מנהרת חמאס מתחת לבית ספר של אונר"א ברצועת עזה. כך בתיעוד בלעדי שהציג אמש העיתונאי גל ברגר ב'כאן 11' | צוותים של אונר"א סגרו את הזירה - וביקשו הבהרות מחמאס 

צפו: כך נחשפה מנהרת הטרור מתחת לבית הספר
המנהרה צילום: מתוך שידורי כאן 11

חמאס חפר מנהרה מתחת לבית ספר של סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים 'אונר"א' ברצועת עזה וזו נחשפה לפני כעשרה ימים בידי צוותים של אונר"א ברצועה. הגילוי לא מפתיע בהתחשב בעובדה שחמאס משתמש בילדים ובבתי ספר ובבתי חולים כמגנים אנושיים.

בתיעוד שפורסם בלעדית על ידי העיתונאי גל ברגר ב'כאן 11', נראים תמונות המתעדות את פיר המנהרה שנחפר כ-7-8 מטרים מתחת לחצר בית הספר. מדובר בבית ספר יסודי וחטיבת ביניים של אונר"א בשכונת זיתון בעיר עזה.

ואיך זו התגלתה? לפי הדיווח של ראש הדסק לענייני ערבים ב'כאן' גל ברגר, בשבוע הראשון של מבצע "שומר החומות" פגע טיל או רסיס של טיל באזור בית הספר באחת התקיפות של צה"ל ברצועה, וכתוצאה מכך נפער חור באספלט של חצר בית הספר. צוותים של אונר"א שגילו את הפיר מתחת לאספלט תיחמו את האזור ודרשו הבהרות מממשל חמאס השולט ברצועה.

בסוף השבוע שעבר פרסמה אונר"א ביוזמתה את דבר גילוי פיר המנהרה ואמרה כי מדובר בפיר של מנהרה אפשרית, מבלי לפרסם את התמונות. בהודעת אונר"א אז נאמר כי היא מגנה את השימוש במנהרות מתחת למתקני אונר"א בעזה.

בתוך כך, ‏מנהיג חמאס איסמעיל הנייה מתכנן לבוא בקרוב לאיראן ולהיפגש עם בכירי המדינה ובכירים במשמרות המהפכה וכן לבוא ללבנון ולהיפגש עם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. כך מדווח העיתון הלבנוני אל-אח'באר. בדיווח נמסר כי כבר החלו מגעים לארגן את ביקורו של הנייה בשתי המדינות.

מנהרת טרור ארגון חמאס בית ספר אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד