ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שדרוג משמעותי לכוחות הרשע

חשש בישראל מפני הכלי החדש שתספק רוסיה לאיראן

רוסיה תספק לאיראן לוויין ריגול מתקדם לסקר יעדים צבאיים. גורמים רשמיים טוענים כי הלוויין אותו מתכננים הרוסים לתת לאיראן, יהווה שדרוג משמעותי ליכולות האיראניות, ויאפשר לטהרן לצלם ללא הרף בסיסים ישראלים ואמריקנים במזרח התיכון ולשתף נתונים עם קבוצות טרור

חשש בישראל מפני הכלי החדש שתספק רוסיה לאיראן
אילוסטרציה צילום: pixabay

רוסיה אמורה לספק לאיראן לוויין מתקדם שלטענת גורמים רשמיים מסוגל לשמש למעקב אחר יעדים צבאיים ברחבי המזרח התיכון, ויביא את איראן למצב בו היא יכולה לאסוף בצורה משמעותית מודיעין במזרח התיכון. כך דיווח ה'וושינגטון פוסט' אתמול (חמישי).

בדיווח צוטטו שלושה בכירים בהווה ובעבר מארה"ב ומהמזרח התיכון, הם אמרו כי רוסיה תספק לאיראן לווין Kanopus-V מתוצרת רוסית המצויד במצלמה ברזולוציה גבוהה.

אף כי טכנית מדובר בלוויין אזרחי, הוא ייתן לאיראן את היכולת לפקח באופן רציף על אתרים הנעים בין מתקני צבא ישראליים, לבסיסי צבא השייכים לארה"ב במזרח התיכון, ולבתי זיקוק נפט סעודיים.

עוד דווח, כי איראן הגבירה את ניסיונותיה לתוכנית לוויינית בשנים האחרונות. באפריל 2020 משמרות המהפכה האיראניים שיגרו את הלוויין הראשון שלהם לחלל, וחשפו באופן דרמטי את מה שהמומחים הגדירו כתוכנית 'חלל צבאית חשאית'.

ה'וושינגטון פוסט' דיווח, כי בכירים במשמרות המהפכה ביצעו מספר נסיעות לרוסיה מאז 2018 בכדי לנהל משא ומתן על רכישת הלוויין, ומומחים רוסים שהו באיראן בכדי לסייע באימון צוותי קרקע שיפעילו את הלוויין ממבנה חדש ליד העיר קארג' שבצפון המדינה.

עוד דווח, כי הלוויין יסופק בחודשים הקרובים, רוסיה סירבה להגיב בנושא.

גורם במזרח התיכון אמר ל'וושינגטון פוסט' כי ב-Kanopus-V יופיעו טכנולוגיה רוסית, כולל מצלמה ברזולוציה גבוהה שיביא דיפור משמעותי ביכולותיה הנוכחיות של איראן, אם כי עדיין נמוך בהרבה מהאיכות שמשיגים לווייני ריגול אמריקאים.

"זה לא הכי טוב בעולם, אבל זה ברזולוציה גבוהה וטוב מאוד למטרות צבאיות", אמר גורם שמעורה בנושא. "יכולת זו תאפשר לאיראן לשמור על בנק יעד לתקיפות, ולעדכן את בנק היעד הזה תוך מספר שעות" מדי יום.

הפקיד אמר גם כי איראן תוכל לשתף את התמונות עם כוחות טרור נוספים ברחבי האזור, כמו חיזבאללה בלבנון, החות'ים בתימן ומיליציות הפועלות בעירק.

רוסיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד