י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"הקב"ה ליקט את האתרוג שבחבורה" • אחר מיטתו של המחנך הצעיר

עשרות ילדי תשב"ר מהעיר רחובות ביכו מרורים אחר מיטת מחנכם המסור, הרה"ח ר' מרדכי שמואל ז"ל, שנסתלק לאחר מחלה קשה • כמעט עד יומו האחרון, הגיע במסירות ללמד את התלמידים כששמחה נסוכה על פניו • בימי חוליו ביקש מכולם להתחזק במה שהציק לו יותר מכל: דברי חולין בסעודות השבת

ר' שמואל ז"ל בחתונתו, עם האדמו"ר מפיטסבורג
ר' שמואל ז"ל בחתונתו, עם האדמו"ר מפיטסבורג

בחג הראשון של סוכות, הלך לעולמו לאחר יסורים קשים הרב מרדכי שמואל ז"ל, מחסידי קרעטשניף בעיר רחובות - והוא עוד לא בן 30. הותיר אחריו שלושה ילדים, שהגדול בהם בן 8 בלבד.

אברך תלמיד חכם היה ר' מרדכי והוא הספיק רבות בימי חייו הקצרים. בתחילה היה מלמד תלמידים באופן פרטי שלא על-מנת לקבל שכר. לאחר תקופה, בעידוד רבותיו, החל ללמד בתלמוד-תורה 'הבאר' המזוהה עם הקהילה הליטאית בעיר ןב'חיידר' בני משה - קרעטשניף.

שמו הלך לפניו בכל מה שקשור לחינוך תלמידים.

ר' מרדכי ז"ל הוא בנו של הבעל-מנגן הנודע ר' יוסי שמואל וחתנו של הר"ר ישראל הרטמן מקרית ישמח משה, אבל ייחוסו ידוע בפני עצמו.

ר' מרדכי חלה, לא עלינו, לפני כשנתיים במחלה הקשה - ונלחם בגבורה בייסורים הרבים שתקפוהו.

קרוביו מספרים, כי אביו, שלא היה בקו הבריאות באותה תקופה, החל להרגיש כי בנו, שהיה לו תמיד לסעד ולעזר, נעשה טרוד וממעט להגיע אליו. הוא ניסה לברר לפשר הדבר, אבל בנו ביקש מכולם שלא לגרום צער לאביו ולא לעדכן אותו במצב. וכך היה מגיע אליו במסירות לאחר טיפולים ובכל כוחו הסתיר ממנו את מצבו במשך תקופה ארוכה.

בהלוויתו השתתפו ילדים רבים שביכו תמרורים על המחנך הנערץ שגם בימי חוליו הקשים הגיע במסירות נפש לחיידר, וכמעט עד יומו האחרון, צהלתו נראתה על פניו.

קרוביו מספרים, על אברך משי יפה תואר, ענוותן, מקדים שלום, בעל רגש ובעל תפילה ומאיר פנים לכל אדם. היה ממשכימי קום והיה ראש וראשון לכל דבר שבקדושה.

בימי חוליו, כשנערכו תפילות רבות לרפואתו, ביקש מכל קרוביו ומכריו להתחזק בנושא שהציק לו יותר מכל: דברי חולין בסעודות השבת.

ואכן, רבים מידידיו קיבלו עליהם את הקבלה שגרמה לחיזוק גדול בקהילה.

בהלוויתו שהתקיימה במוצאי החג הראשון ברחבת בית המדרש של החסידות, השתתפו המונים, ובראשם רבו של הנפטר, האדמו"ר מקרעטשניף-רחובות, האדמו"ר מקרעטשניף-קרית גת, האדמו"ר מסאסוב, האדמו"ר מביטשקוב-יפו וכן רבם של חסידי ויז'ניץ בעיר. .

בשל קדושת החג, לא נישאו הספדים אלא דברי התעוררות.

הרב הרשקוביץ, מרבני הקהילה, ריגש את הנוכחים עד דמעות שעה שסיפר כי רבי מרדכי מנדבורנא, שהמנוח קרוי על שמו, נפטר אף הוא ביו"ט ראשון של חג הסוכות.

"ביום שבו אנו מצווים ליטול את האתרוג המהודר ביותר, ליקט הקב"ה את האתרוג המובחר והנקי שבחבורה", אמר הרב הרשקוביץ - והציבור געה בבכי.

לאחר מכן נפרד בשם המשפחה גיסו, הר"ר יצחק הרטמן, שליווה את ר' מרדכי בימיו הקשים.

בשעת ליל מאוחרת, נטמן המנוח בבית החיים ברחובות סמוך לציונו של רבו, האדמו"ר רבי דוד משה מקרעטשניף זצ"ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד