י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המנהלת התנצלה

סערה ברעננה: ילדים יהודים כרעו ברך למוחמד במסגד

תלמידי כיתה ו' בבית ספר היסודי 'הדר' ברעננה השתחוו על רצפת מסגד סיידנא מחמוד בשכונת 'כבאביר' בחיפה, במהלך 'טיול דתות' שקיים הבית ספר | במהלך השהות במסגד הילדים הקשיבו לשיחה של איש דת מוסלמי ואף ביקרו בכנסייה | מנהלת בית הספר הגיבה: "מבינים כי אקט זה פגע ברגשות הדת ולפיכך שלוחה התנצלותנו בפני כל מי שנפגע"

סערה ברעננה: ילדים יהודים כרעו ברך למוחמד במסגד
מסגד צילום: מתוך הסרטון

סערה התעוררה בעיר רעננה במהלך היממה האחרונה לאחר שתלמידי כיתה ו' בבית ספר היסודי 'הדר' בעיר קדו קידה על רצפת מסגד סיידנא מחמוד בשכונת כבאביר בחיפה, במהלך 'טיול דתות' שקיים אתמול (חמישי) בית הספר.

על פי דיווח באתר 'הקול היהודי', הילדים ביקרו גם באתרי תפילה וגם בכנסייה, אך כאשר הגיעו למסגד, מסר להם איש דת מוסלמי שיחה על ענייני דת, ולאחר מכן הילדים בני ה-12 כרעו על ברכיהם, וקדו קידה על רצפת המסגד כאשר המורים שהתלוו לטיול עומדים לצידם

אלפי שנים עלו יהודים לגרדום ונשרפו על המוקד ובלבד שלא ישתחוו לאלוהי ניכר ואז באה המדינה היהודית ושולחת את ילדי בר המצווה שלה לטיול בית ספרי בו הם לומדים השתחוות למוחמד במסגד מוסלמי באופן שאף אנטיוכוס לא הצליח לעשות מעולם!

התיעודים מהמסגד עוררו סערה גדולה. ההורים זעמו ונשמעו תלונות רבות על כך שבטיול רשמי של בית ספר ממלכתי, ילדים יהודים משתחווים לנביא מוחמד.

מנהלת בית הספר הדר סיגל יהודאי הגיבה לסערה וכתבה להורי התלמידים: "תלמידי שכבת ו' יצאו היום לטיול שנתי בכרמל. הסיור לכרמל הינו מסורת רבת שנים בבית ספר הדר ונערך בתיאום ואישור משרד החינוך. הטיול בדגש עדות ודתות וכלל ביקור במספר אתרים בכרמל: מסגד האחמדיים בחיפה, כנסיית סטלה מאריס, גן הבהאיים, מערת אליהו הנביא ואירוח דרוזי בעוספיה".

"במהלך הביקור במסגד הם האזינו להסבר על האסלאם ומנהגיו מפי מנהיג העדה. במהלך ההסבר הוא הדגים את קידת התפילה וחלק מהתלמידים הצטרפו אליו לפעולה. אנו מבינים כי אקט זה פגע ברגשות הדת ולפיכך שלוחה התנצלותנו בפני כל מי שנפגע", התנצלה המנהלת.

בתגובה להורי התלמידים הוסיפה: "נחזור ונדגיש כי מטרת הטיול היא הכרות וקירוב לבבות בין הכתות והעדות החיות בארץ ישראל, ולאורך כל הטיול הודגשו מסרים של אחווה, סובלנות וקבלת השונה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "על רקע האירוע, תערוך מנהלת המחוז בירור מקיף ויסודי עם מנהלת בית הספר".

בית ספר קידה רעננה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד