ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"עלולה להביא לאסון"

הרב שמואל אליהו ל'בחדרי': "אין לממשלה לגיטימציה מוסרית"

בעוד מרבית מרבני המגזר הדתי-לאומי פחות משמיעים את קולם לאחר החלטתו של אורבך, הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, מתייחס לקואליציית השינוי, ובשיחה עם ל'בחדרי' טוען כי אין לה לגיטימציה: "זו ממשלה שמועלת בתפקידה" | בנוסף התייחס לסוגיות דת-ומדינה: "היא עלולה להביא לאסון בליבת היהדות" | ביום ראשון יגיע הרב אליהו לתפילה מיוחדת בכותל

הרב שמואל אליהו ל'בחדרי': "אין לממשלה לגיטימציה מוסרית"
הרב שמואל אליהו צילום: צילום מסך

לקראת השבעת ממשלת השינוי, היום (שישי) הרב שמואל אליהו, מבכירי רבני הציונות הדתית וכבה של העיר צפת, מתייחס לקואליציה המסתמנת, ומביע חשש מהשינויים שתבצע בדת ומדינה.

"כשקמה ממשלה כזו שרבים מחבריה יושבים בה כדי לפגוע בכל הדברים שחשובים לעם ישראל", אמר הרב אליהו ל'בחדרי חרדים'. "זו ממשלה שמועלת בתפקידה ותגרום נזק כבד וארוך טווח לעם ישראל", הוסיף.

הוא המשיך לתקוף: "גם אחרי שהיא תקום היא תעמוד על כרעי תרנגולת, ראש ממשלה שבסקרים הוא על גבול אחוז החסימה הוא אולי לגיטימי חוקית אבל ממש לא לגיטימי מוסרית, וכל מתנגדיו ינצלו את חולשתו ויאתרגו אותו פעם אחר פעם".

"בסופו של דבר אני מקווה שהמצפון שלו ושל חבריו יתגבר והם יפרקו את הממשלה הזו שאין לה טיפה של לגיטימציה מוסרית", הוסיף הרב.

יחד עם זאת, הרגיע ואמר: "אנחנו צריכים לזכור שממשלה היא לא המטרה אלא האמצעי, אמצעי להפצת האור של ה' ושל עם ישראל בעולם, אמצעי לפריחת עולם התורה, החינוך, יישוב הארץ".

"כתוב, 'אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים' בטח ובטח שמדובר בחרב שמונחת על כל עם ישראל", אמר הרב. "צריך למחות ולזעוק כנגד הקמת הממשלה ולדרוש מנבחרי הציבור שיעמדו במילה שלהם. צריכים להתפלל לריבונו של עולם, שהכל בידיים שלו".

לאחר מכן התייחס לשינויים שהממשלה מבקשת לבצע בדת-ומדינה: "אנחנו כיהודים מאמינים לא מרימים ידיים, ומנסים עד הרגע האחרון למנוע את הקמת הממשלה הרעה הזאת שעלולה להביא לידי אסון חלילה ברבנות הראשית, בכשרות, בגיור, במוסד הנישואין, בכותל, בכל הדברים שהם ליבת היהדות וסיבת קיומנו".

"גם אחרי שהממשלה קמה צריך להמשיך להתפלל שתיפול ותקום ממשלה אחרת", סיכם הרב אליהו, שיגיע ביום ראשון בשעה 18:00 לתפילה בכותל, בהשתתפות רבנים מכל החוגים בתפילה שתקום ממשלה טובה לעם ישראל.

מפלגת ימינה ממשלת השינוי הרב שמואל אליהו צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד