י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הליקויים במעון וההבטחות

נחשף: המפגש של נתניהו ורעייתו עם מנסור עבאס בבלפור

בשלהי תקופת המנדט של נתניהו, הוא זימן למעונו את יו"ר רע"מ לאחר שהאחרון זעם על דברים שאמרו בתקשורת בכירי הליכוד | במפגש ההיסטורי, נתניהו הציג בפני עבאס את הליקויים במעון ושידל אותו לא ללכת עם ממשלת בנט-לפיד | ומה שרה נתניהו אמרה?

נחשף: המפגש של נתניהו ורעייתו עם מנסור עבאס בבלפור
מנסור עבאס/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בראיון ל'ערוץ 12' בשבוע שעבר טען חבר הכנסת דוד ביטן, מי שהיה מקורב מאוד לנתניהו במשך מספר שנים, כי בליכוד כלל לא קיימו משא ומתן עם מנסור עבאס במהלך כל התקופה בה המנדט היה בידי נתניהו.

דבריו של ביטן סתרו את מה שסיפר מנסור עבאס עצמו על קשר אישי שהיה לו עם נתניהו והצעות רבות שקיבל ממנו. ב'חדשות 12' חשף העיתונאי והפרשן מוחמד מג'אדלה על פגישה יוצאת דופן והיסטורית בין ח"כ ממפלגה ערבית לראש ממשלה במעון בבלפור.

לדברי מג'אדלה, הפגישה בין השניים במעון בבלפור נערכה בעיצומו של מבצע 'שומר החומות'. הרקע לפגישה הייתה אותם דברים שטענו אנשי הליכוד באולפנים כאילו נתניהו לא שקל מעולם להקים ממשלה בתמיכת רע"מ. במפלגה הערבית זעמו על הדברים והעבירו מסר לנתניהו שלא יעברו על כך בשתיקה.

מג'אדלה מספר שלאחר שבכירי הליכוד המשיכו במתקפה על רע"מ, במפלגה איימו להחזיר במתקפות וכך מצא את עצמו מנסור עבאס מסתובב בבלפור כשראש הממשלה מציג בפניו את הליקויים במעון הרשמי ומסביר לעבאס עד כמה הוא ומשפחתו מותקפים על-ידי התקשורת עד שאינם יכולים לתקן את הליקויים במעון.

עוד נחשף כי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו הצטרפה בשלב מסוים לפגישה ובירכה את מנסור עבאס על הצעד האמיץ שהוא עושה, ואף הצטערה שלא הזמינה אותו לאחרונה. מג'אדלה מציין שהפגישה נערכה בעיצומו של צום הרמאדן ולכן יו"ר רע"מ לא יכול היה אפילו לשתות כוס מים.

לפי הפרשן, נתניהו אמר לעבאס באותה פגישה: "אתה לא צריך לסמוך או להתייחס למה שאומרים הבכירים של הליכוד בתקשורת". נתניהו ציין בפניו כי "לפעמים הם אומרים את הדברים על דעתם, במטרה לעזור והם פוגעים וסמוך על זה שאתה פה והיחסים איתך חשובים לי".

עוד הסביר נתניהו לעבאס, ימים ספורים לפני תום המנדט והעברתו ללפיד, כי לא כדאי לו ללכת לממשלת שינוי, היא לא תחזיק מעמד ולא תביא אותך להישגים. לדברי נתניהו רק ממשלה ימנית יכולה להוביל את רע"מ ללגיטימיות ציבורית ולהישגים.

בלפור שרה נתניהו בנימין נתניהו מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד