י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההשבעה מחר

חובש הכיפה הראשון; השני ששומר שבת | כך תראה כהונת בנט

נפתלי בנט ראש לשכתו לשעבר של בנימין נתניהו, מוציא אותו מחר מלשכת ראש הממשלה. בכך הופך בנט להיות לראש הממשלה הראשון חובש הכיפה, והשני שומר השבת, לאחר מנחם בגין ז"ל ראש ממשלתה השישי של מדינת ישראל

חובש הכיפה הראשון; השני ששומר שבת | כך תראה כהונת בנט
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחר בשעה 16:00 ייפתח הדיון בסיומו אפשר יהיה להכריז רשמית כי תם עידן נתניהו, המעניין הוא כי מי שמוציא אותו מלשכת ראש הממשלה, הוא דווקא ראש לשכתו לשעבר, האיש הדתי חובש הכיפה ושומר השבת, נפתלי בנט.

בנט לא יהיה מנהיגה הראשון של המדינה ששומר שבת, מנהיג הליכוד ומתווה דרכה ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ז"ל, אמנם לא היה חובש כיפה, אך היה שומר שבת. עובדה זו הצריכה התנהלות מיוחדת של בכירי הביטחון וקברניטי המדינה השונים.

בנט שבעברו היה שר הביטחון, כבר עמד בצומת זו של שילוב בין העובדה שהוא שומר שבת לבין צרכי הביטחון הייחודיים של המדינה, ואכן לא אחת הוא היה 'מחלל שבת' לצורך הנהגתה והגנתה של המדינה.

כך או כך, לעובדה שהאיש שומר שבת לא אמורה להיות כל השפעה על צרכי המדינה. גם מנחם בגין ז"ל שמר שבת, ובנוסף כשנשאל למרות התנגדותו העזה לקשר עם הגרמניים, איך ינהג כשייאלץ ללחוץ ידיים לנציגי ממשל מגרמניה, השיב בגין "אנהג כמו ראש הממשלה". כך גם כאן, מנגנוני המדינה פועלים ומתורגלים גם בכגון אלו.

יש נושא אחד בו בנט כן רושם היסטוריה, והוא הכיפה שלראשונה תהיה בראש ראש ממשלת ישראל. למרות שחבר הכנסת יעקב ליצמן תקף אותו בחריפות בשבוע שעבר וקרא לו להוריד את הכיפה, לא נראה כי בנט אכן קיבל את דבריו.

בנט הוא לא הבכיר הראשון חובש הכיפה, לנשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ היה יועץ דתי בשם ג'ייסון גרינבלט, עם חתימת הסכמי השלום והפגישות הרבות שקדמו להם, על מנת שלא לעורר חיבור לצד ישראל היה גרינבלט מסיר את הכיפה. עובדה זו לא מנעה ממנו בין הפגישות להיכנס לבתי חב"ד המקומיים לתפילה.

עם זאת יצוין כי אכן הייתה תקופה בה בנט לא חבש כיפה, אך כידוע כיום האיש חובש כיפה באופן מוצהר, מעניין יהיה לראות איך ינהג באירועים רשמיים שונים.

נפתלי בנט מנחם בגין שומר שבת חובש כיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד