י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התושבים זועמים

גל פריצות לדירות במודיעין עילית: "נמתין לפורצים ונתפוס אותם"

במהלך ליל שבת פרצו אלמונים למספר דירות בשכונת ברכפלד במודיעין עילית, בעת שבני הבית נמו את שנתם | מהדירות נגנבו חפצים יקרי ערך | התושבים הזועמים נערכים לפעול נגד הפורצים: "נשב לילה לילה ונחכה להם, נתפוס אותם פיזית" | המשטרה: "קוראים להגיע ולהגיש תלונה"

פריצה, אילוסטרציה
פריצה, אילוסטרציה צילום: Yaakov Naumi/Flash90

מספר משפחות בעיר החרדית מודיעין עילית התעוררו הבוקר ונהדמו לגלות כי אלמונים פרצו לביתם במהלך ליל שבת, בשעה שבני המשפחה נמו את שנתם - וגנבו חפצים יקרי ערך. הערב (מוצ"ש) הגיעו חלקם לתחנת המשטרה לצורך הגשת תלונה.

תושבים בעיר טוענים כי לא מדובר בתופעה חדשה, וכי פריצות נוספות נרשמו במהלך השבועות האחרונים. התושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מגדירים את המצב כ"גל פריצות" ונערכים לפעול נגד הפורצים, שלטענתם מגיעים מקרב נוער השוליים בעיר.

"שמעתי פסיעות שקטות במהלך הלילה, והייתי בטוח שביתי הקטנה התעוררה", מספר הערב יצחק, תושב העיר שדירתו נפרצה בליל שבת. "בהמשך, שב השקט וחשבנו שהיא חזרה לישון. סמוך לשעה 7:00 בבוקר רעייתי התעוררה וגילתה שהפורצים לקחו עמם כמה חפצים יקרי ערך". 

מבית המשפחה נגנבו בין היתר הפמוטים של שבת, ארנק עם כסף רב וחנוכיה, לצד חפצים אחרים. לדברי יצחק, הפורצים נוהגים לפרוץ לדירות צמודות קרקע. "ברחוב רבי עקיבא בלבד נפרצו ארבע דירות נוספות", הוא ממשיך לתאר. "רק אתמול", הוא מוסיף, "נפרצה דירה של שכן שגר ממול. הם עוברים יום  ופורצים לשלושה/ארבעה בתים עם חצרות". 

"יש פה קבוצה של עשרות תושבים, לפחות עם אלו שאני דיברתי שמתכוונים לפעול באופן עצמאי", הוא אומר. "אנחנו צריכים לשבת לילה לילה ולחכות לפורצים. על המשטרה אתה לא יכול לסמוך. צריך לחכות לתפוס אותם פיזית".

הפורצים מתמקדים בעיקר בשכונת ברכפלד  אך ל'בחדרי חרדים' כי פריצות אירעו בשבועות האחרונים בכל רחבי העיר. "תחושת הביטחון ירדה באופן משמעותי", אומר ל'בחדרי חרדים' תושב אחר. "בהתחשב בעובדה שאנחנו קרובים לכפרים פלסטינים, מי מבטיח לנו שאפשר לישון רגועים בלילה, בלי חשש שערבים יחדרו את הגדר?." 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביום רביעי האחרון נפרצה דירתם של בני משפחה שבנם הקטן חולה בסרטן. הפורצים גנבו חפצים יקרים החשובים לילד החולה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "שוטרי משטרת ישראל פועלים בכל שעות היממה במטרה להבטיח את ביטחונם של תושבי המדינה. המשטרה קוראת להגיע את התחנה ולהגיש תלונה כמקובל".

פריצות לבתים גל פריצות מודיעין עילית ברכפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד