י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
משחזר את רגעי האימה

דייג נבלע על ידי לוויתן: "חשבתי שאני עומד למות, הוא פלט אותי"

דייג ממסצ'וסטס בארה"ב נבלע על ידי לוויתן, אך שרד כדי לספר לעולם. הוא שהה כ-40 שניות בתוך הלוויתן הענק שפלט אותו. לדבריו הוא הבין שזה לא כריש כי הוא לא ראה שיניים

דייג נבלע על ידי לוויתן: "חשבתי שאני עומד למות, הוא פלט אותי"
אילוסטרציה צילום: unsplash

מייקל פקרד, בן ה-56 מפרובינסטאון שבמסצ'וסטס צלל לחופי מסצ'וסטס, ולפתע חש חבטה גדולה, ומצא את עצמו בתוך לוויתן, אחרי כ-40 שניות הלוויתן פלט אותו והוא ניצל, הוא אושפז בבית החולים רק עם פציעות ברגליו.

מייקל שמתעסק בדייג וחובב צלילה, סיפר לתקשורת האמריקאית: "למרות התחינות של אשתי למצוא עבודה אחרת, אני לא מתכוון לוותר על קריירה של 40 שנה של צלילה". לווייתנים יכולים להגיע עד 15 מטר, ומשקלם כ-36 טון. לפי נתוני הקרן העולמית לחיות בר, אוכלוסייתם העולמית מונה כ-60,000 לווייתנים.

פקרד סיפר לאתר Cape Cod Times, כי הוא וחברו לצוות הורידו את סירתם לים ביום שישי בבוקר, התנאים היו מצוינים, עם ראות מים בגובה שני מטרים. הוא שחזר כי לאחר שקפץ מהספינה עם ציוד צלילה למים, הוא "הרגיש חבטה עצומה והכל החשיך". הוא חשב שהוא הותקף על ידי אחד הכרישים הלבנים הגדולים ששוחים באזור, "ואז הרגשתי את המסביב והבנתי שאין שיניים".

"ואז הבנתי אוי אלוקים, אני בפה של לוויתן והוא מנסה לבלוע אותי. זהו, אני אמות", פקרד אמר שהוא חשב על אשתו ושני בניו, בני 12 ו-15. ואז פתאום הוא עלה אל פני המים ופשוט החל לנער את ראשו, פשוט נזרקתי לאוויר ונחתתי במים. הייתי חופשי ופשוט צפתי לסירה לא האמנתי שאני כאן כדי לספר את זה".

חברו לצוות שסרק אחריו נואשות במים, גרר אותו חזרה לסירה לחוף מבטחים. כאמור הוא אושפז בבית החולים כשהוא סובל מפציעות קלות ברגליו.

לוויתן דייג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד