י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אנחת רווחה

פוטין מתייחס לדיווח שהדאיג את העולם: "שטויות וזבל"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכחיש דיווח בתקשורת האמריקנית כי מוסקבה אמורה לספק מערכת לוויין מתקדמת לאיראן שתשפר במידה ניכרת את יכולות הריגול שלה, דיווח שמביא לדאגה גדולה בישראל וגם בארה"ב

פוטין מתייחס לדיווח שהדאיג את העולם: "שטויות וזבל"
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

ה'וושינגטון פוסט' דיווח ביום חמישי האחרון, כי מוסקבה מתכוננת למכור לאיראן לוויין Kanopus-V עם מצלמה ברזולוציה גבוהה, מה שיאפשר לאיראן לעקוב אחרי בסיסים צבאיים של ארה"ב וישראל ברחבי המזרח התיכון.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שייפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביום רביעי בז'נבה, דחה את הדיווח וכינה אותו "זבל". פוטין אמר בראיון לרשת NBC לקראת הפסגה: "יש לנו תוכניות שיתוף פעולה עם איראן, כולל שיתוף פעולה צבאי וטכני, אך אלה פשוט חדשות מזויפות, אני לא יודע כלום על דברים מסוג זה, מי שמדבר על זה כנראה אולי יידע יותר על זה. זה פשוט שטויות, זבל".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', רוסיה אמורה לספק לאיראן לוויין מתקדם שלטענת גורמים רשמיים מסוגל לשמש למעקב אחר יעדים צבאיים ברחבי המזרח התיכון, ויביא את איראן למצב בו היא יכולה לאסוף בצורה משמעותית מודיעין במזרח התיכון.

בדיווח צוטטו שלושה בכירים בהווה ובעבר מארה"ב ומהמזרח התיכון, הם אמרו כי רוסיה תספק לאיראן לווין Kanopus-V מתוצרת רוסית המצויד במצלמה ברזולוציה גבוהה.

אף כי טכנית מדובר בלוויין אזרחי, הוא ייתן לאיראן את היכולת לפקח באופן רציף על אתרים הנעים בין מתקני צבא ישראליים, לבסיסי צבא השייכים לארה"ב במזרח התיכון, ולבתי זיקוק נפט סעודיים.

גורם במזרח התיכון אמר ל'וושינגטון פוסט' כי ב-Kanopus-V יופיעו טכנולוגיה רוסית, כולל מצלמה ברזולוציה גבוהה שיביא דיפור משמעותי ביכולותיה הנוכחיות של איראן, אם כי עדיין נמוך בהרבה מהאיכות שמשיגים לווייני ריגול אמריקאים.

"זה לא הכי טוב בעולם, אבל זה ברזולוציה גבוהה וטוב מאוד למטרות צבאיות", אמר גורם שמעורה בנושא. "יכולת זו תאפשר לאיראן לשמור על בנק יעד לתקיפות, ולעדכן את בנק היעד הזה תוך מספר שעות" מדי יום

ולדימיר פוטין רוסיה לוויין ריגול איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד