י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פלישה תרבותית

קים ג'ונג און מאיים על מי שנתפס מאזין למוזיקת פופ

הרודן קים ג'ונג און, שליטה של צפון קוריאה מאיים על מי שנתפס מאזין למוזיקת פופ ב-15 שנים במחנה עבודה | הוא חושש מצעירים שיגלו את עולם התרבות הקיים מחוץ למדינתם | העונש המרבי עלול להסתכם במוות

קים ג'ונג און מאיים על מי שנתפס מאזין למוזיקת פופ
קים ג'ונג און צילום: צילומסך

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און נלחם בתרבות הפופ של דרום קוריאה, וכינה אותה 'סרטן אכזרי' והודיע על עונשים כבדים עבור מי שייתפס מאזין לפופ דרום קוריאני ותרבות דרום קוריאנית.

מוזיקה דרום קוריאנית, תוכניות טלוויזיה וסרטים מאד פופולריים ברחבי העולם - כולל בצפון קוריאה בה חיי התרבות מוכתבים בקפדנות על ידי המדינה לנתינים.

ה'דיילי מייל' הבריטי מדווח, כי תוכניות בידור מהדרום הוברחו מעבר לגבול בשיטות שונות, התוכניות הגיעו מסין, מהלך שעקף את הצנזורה של צפון קוריאה.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח, כי קים הורה לממשלתו למנוע את "הפלישה התרבותית שמשחיתה את הנוער, הלבוש, והתסרוקות של צעירי צפון קוריאה".

המדינה הקומוניסטית העבירה חוק חדש שכל מי שנתפס צופה או מחזיק בבידור דרום קוריאני יכול לקבל 15 שנים במחנה עבודה, בעבר, העונש המרבי היה חמש שנים של עבודת פרך. אך המבריחים את התוכן לצפון קוריאה עלולים לקבל עונשים חמורים עוד יותר, כולל עונש מוות.

החקיקה גם מתמקדת באנשים ש"מדברים, כותבים או שרים בסגנון דרום קוריאני", והם צפויים לשנתיים של עבודת פרך. משפחתו של הרודן קים שולטת בצפון קוריאה מאז הקמת המדינה בשנת 1948.

פרשנים מומחים לצפון קוריאה אומרים, כי קים חושש כעת מצעירים "שמבזבזים את זמנם הפנוי בלימוד הכוריאוגרפיה לשירי הפופ האהובים עליהם או שגילו כי יש חיים זוהרים יותר בסיאול מהדרום, ועשויים לקבל השראה לחפש שינוי בצפון".

סקר של המכון ללימודי שלום ואיחוד של האוניברסיטה הלאומית בסיאול שוחח עם 116 עריקים שברחו מצפון קוריאה בשנת 2018 או 2019. מקרב הנשאלים כמעט מחציתם אמרו כי הם 'צרכו תדיר' בידור בדרום קוריאה בעודם חיים בצפון.

צפון קוריאה פופ קים ג'ונג און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד