י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת פגישתם

פוטין לא הכחיש את טענת ביידן כי הוא 'רוצח': "לא משהו שאני דואג לו"

לקראת פגישת מנהיגי שתי המעצמות בשבוע הבא, העניק נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ראיון לרשת NBC והתייחס לעמיתו האמריקני, ביידן, כמו גם למי שכיהן לפניו בתפקיד דונלד טראמפ 

פוטין לא הכחיש את טענת ביידן כי הוא 'רוצח': "לא משהו שאני דואג לו"
ולדימיר פוטין/ג'ו ביידן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התראיין לרשת NBC לקראת הפסגה בין שני המנהיגים בשבוע הבא. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר ביום שישי כי דבריו של הנשיא ביידן כי פוטין "רוצח" הוא "לא משהו שאני דואג לו", אך הוא לא דחה את התיאור על הסף.

"במהלך כהונתי התרגלתי להתקפות מכל מיני זוויות ומכל מיני אזורים תחת כל מיני עילות וסיבות, ואף אחת מהן לא הפתיעה אותי", אמר פוטין לקייר. סימונס מרשת NBC.

"אז, בכל הנוגע לרטוריקה קשה, אני חושב שזה ביטוי לתרבות כוללת בארה"ב, כמובן בהוליווד, יש כמה דברים עמוקים בהוליווד, התנהגות מאצ'ואיסטית, שניתן להתייחס אליה כאמנות קולנועית, אבל זה חלק מהתרבות הפוליטית בארה"ב, שם היא נחשבת נורמלית, אבל זה לא נחשב לנורמלי כאן".

כשסימונס אמר כי לא שמע את פוטין עונה לשאלתו הישירה: "אתה רוצח?" הנשיא הרוסי השיב: "אכן עניתי, עניתי. רק אוסיף אם תתן לי, כי שמעתי עשרות האשמות כאלה, במיוחד בתקופה של כמה אירועים חמורים במהלך מאמצינו בלחימה בטרור בצפון קווקז. וכשזה קורה, אני תמיד מונחה על ידי האינטרסים של העם הרוסי והמדינה הרוסית, והרגשות מבחינת מי קורא למישהו איזה סוג של אדם, ואיזה תווית, זה לא משהו שאני דואג לזה". אך פוטין עדיין לא ענה לשאלה.

בראיון שהעניק פוטין התייחס לנשיא לשעבר, והיו לו מילים טובות על טראמפ תוך שהוא משווה את הנשיא טראמפ לביידן. "אני מאמין שנשיא ארה"ב לשעבר טראמפ הוא יוצא דופן, אדם מוכשר, אחרת הוא לא היה הופך לנשיא ארה"ב", אמר פוטין. "הוא אדם צבעוני. אפשר לאהוב אותו, אפשר לא לאהוב אותו, אבל הוא לא הגיע מהממסד האמריקני, הוא לא היה חלק מהפוליטיקה הגדולה בעבר, חלקם אוהבים את זה, וחלקם לא אוהבים את זה אבל זו עובדה".

פוטין התייחס לצורה בה הנשיא לשעבר טראמפ קיבל החלטות. "הנשיא ביידן, כמובן, שונה בתכלית מטראמפ מכיוון שהנשיא ביידן הוא איש קריירה" המשיך פוטין. "הוא העביר כמעט את כל החיים שלו בפוליטיקה, זה אדם מסוג אחר, וזו התקווה הגדולה שלי, יש כמה יתרונות, כמה חסרונות, אבל לא יהיו מהלכים פתאומיים מדחף מסוים".

ג'ו ביידן ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד