י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תביא לסיום כהונת נתניהו

היום: השבעת הממשלה; דריכות לקראת ההצבעה

היום בשעה 16:00 יצביעו 61 חברי הקואליציה על הקמת ממשלת השינוי שתביא גם לסיום שלטונו של בנימין נתניהו שכיהן בתפקיד 12 שנה ברצף • דריכות לקראת ההצבעה האם יצופו עריקים | הלו"ז המלא

היום: השבעת הממשלה; דריכות לקראת ההצבעה
בנט ולפיד צילום: FLASH90

היום בשעה 16:00 יתייצבו חברי הכנסת כולם ליום חגיגי, טקס השבעת הממשלה החדשה, בה אמורה ממשלת ישראל ה-36 לקום ולהעמיד בראשה את נפתלי בנט ויאיר לפיד, שהצליחו לאחד מפלגות משתי צידי המתרס ולהביא לסיום שלטון נתניהו.

הדיון יחל עם הצגת הממשלה על ידי מי שהרכיב אותה, יאיר לפיד, הוא יציג את השרים המיועדים ואת קווי היסוד של הממשלה, שמאחדת מפלגות, ימין, שמאל ומרכז במטרה משותפת להדיח את נתניהו.

לאחר מכן יפתח דיון בו יוכלו נציגי כל סיעת הבית לנאום ובסיומו תמנה תחילה הכנסת את חבר הכנסת מיקי לוי מ'יש עתיד' ליושב ראש הכנסת הקבוע בכנסת ה-24.

את הדיון יסכם ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט, ולאחריו ישיב לו בפעם הראשונה בתפקיד יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בנאום לוחמני עם המסרים ששמענו בימים האחרונים.

בתום הנאומים תצביע הכנסת על ההסכמה לתת אמון בממשלה, כאשר הקואליציה מחזיקה עד כה ברוב מצומצם של 61, כאשר אם ח"כ אחד יחליט לשנות את דעתו ולהתנגד המשחק משתנה וייתכן והממשלה לא תקום.

באם אכן יתקבל הרוב הדרוש, כפי שנראה נכון לשעות אלה, שרי הממשלה יעלו בזה אחר זה להישבע אמונים ולהתחיל כבר מחר בעבודתם במשרדים השונים.

ההצבעה על הקמת הממשלה צפויה לקראת 19:00, לאחר מכן יעלו שרי הממשלה לאולם שאגל להרמת כוסית, ובשעה 21:00 תתכנס לראשונה ממשלת ישראל ה-36, בפתח הישיבה ישאו ראש הממשלה החדש נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד דברים.

נפתלי בנט יאיר לפיד השבעת ממשלה ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד