י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נכנסו דרך הגג"

איראן: אחמדינג'אד טוען כי ישראל הסתננה למודיעין האיראני

ראש המוסד היוצא, יוסי כהן חשף בראיון שהעניק ביום חמישי האחרון, פרטים על מבצעים המיוחסים למוסד, באיראן | בתגובה לדבריו, טוען נשיא איראן לשעבר, אחמדניג'אד, כי לישראל סוכנים המשמשים כבכירים במודיעין האיראני

איראן: אחמדינג'אד טוען כי ישראל הסתננה למודיעין האיראני
מחמוד אחמדינג'אד נשיאה לשעבר של איראן צילום: מתוך הטוויטר

אחמדינג'אד שהיה נשיא איראן בין השנים 2005 - 2013 ייחס את הצלחת פעולות המודיעין בישראל באיראן "להסתננות של המוסד בסוכנויות הביון והביטחון האיראניות".

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד אמר כי בכיר המודיעין האיראני הממונה על התמודדות עם מרגלים ישראלים באיראן, הוא בעצמו סוכן ישראלי הוא לא ציין את שמו של האיש, ולא ציין לאיזה שנה הוא מתכוון.

דבריו של הנשיא לשעבר פורסמו לאחר שראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, חשף בראיון ביום חמישי פרטים על פעולות ישראל באיראן. הוא הודה במרומז כי מרגלים ישראלים היו מעורבים בשני פיצוצים במתקן העשרת האורניום האיראני בנתנז, וכי ישראל עקבה מקרוב אחר מהלכיו של מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה לפני שחיסלה אותו בנובמבר 2020.

כהן התייחס גם לגניבת אלפי מסמכים של תוכנית הגרעין האיראני בפברואר 2018 ממחסן ליד טהראן, והבאתם לישראל, כהן אמר כי למעלה מ-20 סוכני המוסד היו מעורבים במבצע. לדבריו, הסוכנים אינם ישראלים, הוא הוסיף כי כולם חיים וחלקם כבר עזבו את איראן.

ועדת הבחירות באיראן, (מועצת השומרים) מנעה מאחמדינג'אד להתמודד לנשיאות בבחירות ב-18 ביוני, אולי בגלל ביקורת חוזרת ונשנית על מנהיגי הרפובליקה האיסלאמית מאז 2017.

בראיון שהתפרסם ביום שישי, דיבר אחמדינג'אד על "מבצע ישראלי גדול באיראן" ודיבר על "כנופיה מושחתת ברמה הגבוהה של סוכנויות הביון של הרפובליקה האיסלאמית". לדבריו, "הכנופיה המושחתת הזו צריכה להיחשף בשל תפקידה בחיסול מדעני הגרעין האיראניים והפיצוצים באתר ההעשרה בנתנז".

הוא הוסיף כי "הם גנבו מסמכים חשובים מהגרעין, ומסוכנות החלל האיראנית. אלה לא בדיחות. מסמכים חשובים ביותר נגנבו וביטחון המדינה נפגע". הוא הסביר איך זה התבצע: "הם ביצעו פעולה גדולה בטורקזבאד (ליד טהראן). הם מסרו לישראל כמה טנדרים של מסמכים. זה לא היה רק ​​נייר אחד. היו כמה טנדרים. איך הם הצליחו להוציא כמה טנדרים ממדינה עם כל המחסומים במדינה הזו?".

אחמדינג'אד הוסיף כי "סוכנויות הביון האיראניות הסתירו את החדשות הללו מהעם, וגילינו על כך רק כשהמסמכים הגיעו לאויבים והם חשפו את העניין", אחמדינג'אד הוסיף כי "המסמכים בסוכנות החלל האיראנית היו בכספת ששייכת לראש הסוכנות החלל. הסוכנים חוררו את הגג, נכנסו דרך החור, פתחו את הכספת ולקחו את המסמכים".

הנשיא לשעבר הוסיף וטען כי "החבורה המושחתת פשוט עבדה על שר המודיעין, "והאכילה אותו בדיסאינפורמציה".

אחמדינג'אד אמר כי מכיוון שסוכנויות הביון נאלצו להגיב להתנקשות בחיי מדענים גרעיניים, הם עצרו מספר אנשים חפים מפשע.

הוא גם מתח ביקורת על המודיעין האיראני על כך שהם לא נותנים דין וחשבון על הפרשנות האלה, ועל שלא עקבו מספיק טוב אחר המקרים. "סוכנויות הביון שצריכות למנוע את האירועים האלה, הלכו מול מצלמות הטלוויזיה ואמרו שהם גילו את האנשים מאחורי הגניבה, אחר כך הם פרסמו כמה שמות מפוברקים, ואו העמידו פנים שהם הרגו את האשמים או אמרו שהם כבר עזבו את המדינה. ואז הם סגרו את התיק" אמר אחמדינג'אד.

אחמדניג'אד איראן ראש המוסד גיוס סוכנים סוכנים איראניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד