י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"עובד על הקאמבק"

עמית סגל: השיחה עם פרופ' רוטשטיין והטעויות של נתניהו

שעות לפני השבעת הממשלה החדשה הפרשן עמית סגל נוגע בהיסטוריה של נתניהו בתפקיד, מונה את הטעויות אך סובר כי אולי סיום כהונתו היה דבר בלתי נמנע | וגם, במהרה נגלה אם שיתוף מפלגה ערבית בקואליציה הוא אירוע מכונן או כזה שלא יעמוד במבחן המציאות

עמית סגל: השיחה עם פרופ' רוטשטיין והטעויות של נתניהו
עמית סגל צילום: Miriam Alster/FLASH90

עמית סגל מתכונן הבוקר (ראשון) להיסטוריה ארוכת השנים בפוליטיקה הישראלית בה לאחר שנים רבות תושבע ממשלה שאינה בראשות נתניהו. סגל מונה את השגיאות שהובילו את נתניהו להפסיד את השלטון, אך גם טוען שכהונתו אולי מתה "בשיבה טובה" אחרי שמצתה את עצמה. במקביל, סגל לא פוסל שהקאמבק של נתניהו לבלפור - החל.

"לא מזמן פגשתי את מנהל הדסה, פרופסור זאב רוטשטיין", כותב סגל הבוקר ב-n12', "שאלתי אותו כמה מאוכלוסיית האנושות מתה עד היום מזקנה. בערך 98 אחוז, השיב. ועל כמה תעודות פטירה, התעניינתי, מופיע סיבת המוות: "זקנה". אפילו לא אחת, ענה".

פרשן 'חדשות 12' מונה את הטעויות של נתניהו בכהונתו, אך גם טוען כי אריכות ימים מופלגת הובילה לסיומה: "שלטונו של בנימין נתניהו יגיע הערב לקיצו בגלל שגיאות רבות: לו רק חיבק יותר את סער, לו רק לחץ יותר על סמוטריץ', לו רק הציע רוטציה מוקדם יותר. אבל הסיבה האמיתית היא אריכות ימים מופלגת. 12 שנות שלטון רצופות של אותו אדם הן תופעה שאין לה אח ורע בישראל".

סגל עומד על ההיסטוריה של נתניהו בתפקיד: "ראשות ממשלה בהפוגות מאז המילניום הקודם היא משהו שאין לו מקבילה בעולם. ב-2019 שבר נתניהו את שיא הכהונה של בן גוריון שנקבע ב-1963. שיאו של נתניהו עצמו יישבר כנראה רק לקראת סוף המאה העשרים ואחת. עמוק בליבם, גם מתנגדיו וגם תומכיו, אולי גם הוא עצמו, היו משוכנעים שזה יימשך לנצח".

"אבל כידוע", הוא כותב, "לא חיים לנצח. בכל מובן אחר, שלטונו הגיע לשיבה טובה, או לא טובה. וכרגיל בישראל, אולי יש גם חיים אחרי המוות: לרשות נתניהו עומדת עדיין סיעת ענק של שלושים מנדטים, מול ממשלה בלתי-אפשרית. הוא כבר עובד על הקאמבק".

לבסוף עומד סגל על האירוע ההיסטורי האמיתי והחשוב אולי מכל שהתרחש בהקמת הממשלה הנוכחית - שיתוף ראשון של מפגה ערבית בקואליציה: "לא ברור מה תזכור ההיסטוריה לגבי נתניהו, ספק עדיין אם תזכור את בנט, כי ההיסטוריה אינה מתרגשת מכל מנהיג. מה שהיא תזכור מ-13 ביוני 2021 הוא שלראשונה בתולדות מדינת היהודים, ישבה סיעה ערבית לא ציונית בקואליציה".

סגל טוען כי "האובססיה הלאומית בעד נתניהו ונגדו הכשירה את רע"מ, כמצבור מנדטים קריטי להכרעה בין שני מחנות שלא הצליחו להכריע זה את זה במשך ארבע מערכות בחירות. האם עבאס הוא זאב בעור של כבש? או כבש בעור של זאב? המבחנים הביטחוניים שבפתח מאיימים לנפק תשובה עד מהרה".

עמית סגל זאב רוטשטיין בנימין נתניהו ממשלת השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד