י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בני משפחה וחברים – שימו לב להתנהגויות לא בריאות סביבכם

התמכרויות הן אחת מהמחלות הכי קשות והכי מאתגרות לזיהוי בקרב בני משפחה וקרובים של המטופלים • כך תשימו לב להתנהגויות לא בריאות סביבכם

בני משפחה וחברים – שימו לב להתנהגויות לא בריאות סביבכם
מרכז גמילה צילום: Freepik

כבר כמה חודשים שאתם מסתכלים על אחד מבני המשפחה האהובים שלכם ורואים איך הוא או היא מאבדים את השליטה בחיים שלהם לטובת התמכרות מסוכנת ומסכנת. ברור לכם של המצב לא טוב אך יחד עם זאת קשה מאוד להבין איך אפשר לתת סיוע לאדם שלא רוצה לקבל את העזרה הכי פשוטה שיש. בשלב הזה כדאי לכם לפנות לעזרה צוות מרכז הגמילה רוח בכפר, ואנו נוכל לבנות את תוכנית הטיפול המתאימה ביותר למצב המיוחד של בן המשפחה שלכם.

יש לכם את הכוח לעזור ליקרים לכם מכל

התמכרויות הן אחת מהמחלות הכי קשות והכי מאתגרות לזיהוי בקרב בני משפחה וקרובים של המטופלים. יש מי שיגידו שכמעט ואי אפשר לעשות שום דבר מהצד כדי לסייע לאדם שלא רוצה לקבל עזרה. ועדיין, בשנים האחרונות אנחנו רואים המון קרובי משפחה שמבצעים פעולות אקטיביות על מנת לשלוח את בני המשפחה האהובים שלהם לקבל טיפול בתוך מרכזי הגמילה הכי גדולים והכי מוכרים של ישראל. יש משמעות לעובדה שאתם לוקחים צעד אקטיבי על מנת לעזור בתהליך גמילה מסמים, מפני שאתם מעבירים מסר מאוד ברור למכור - "את/ה חשוב לנו, ואנחנו רוצים בטובתך בלבד!".

לא פשוט לקחת צעדים משמעותיים – אבל אתם יכולים לעזור למכורים

כאשר הצורך לקבל טיפול גמילה מהימורים הוא לא רק עניין פיזיולוגי, עולות גם שאלות של טיפול בבעיות התנהגותיות. יצירת הרגלי חיים חדשים מחייבת הירתמות של כל הסביבה הקרובה למטופל, כדי לאפשר לו לחזור לחיק המשפחה מבלי שיש פיתויים מסוכנים סביבו. ההתנהגות של המטופל, היא שיקוף גם של הכלים והמיומנויות שנפגעו במהלך הגמילה.

גמילה היא תהליך בודד – אז אל תוותרו על היקרים שלכם באמצע הדרך

לעיתים רבות רגע אחד לפני השחרור של המטופל ממרכז הגמילה גם בני המשפחה מוזמנים לשיחה ומקבלים כלים חיוניים מהצוות המטפל לחיים שאחרי. כך הליך טיפול בהתמכרות מערב את כל הסביבה של המטופל ויוצר רשת רחבה של תמיכה לאורך כל הדרך.

הצוות המקצועי של מרכז הגמילה רוח בכפר, מציעה לכם תוכניות טיפול וליווי אישיות לאנשים שמתמודדים עם בעיות סמים והתמכרויות בצורה קשה מאוד. אנו נלווה את המטופל ואת משפחתו ברגעים המשפיעים ביותר של התהליך, וכך נייצר סביבה תומכת שמעודדת חיים בריאים. לפרטים נוספים – 0502704333.

כתבה זו נכתבה שיתוף אינדקס מרכזי גמילה.

גמילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד