י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כל מה שצריך לדעת על ניקוי מזרונים

בניקוי מזרנים אין כמו השיטות המקצועיות של חברות שמתמחות בתחום ומצוידות במכשירי ניקוי מתקדמים, שמשיגים תוצאות מעולות

כל מה שצריך לדעת על ניקוי מזרונים
ניקוי מזרנים צילום: FREEPIK

בוקר טוב או לילה טוב אלו שתי הברכות כמעט הכי נפוצות בשגרה של כולנו. אבל לא תמיד זה מובן מאליו לפתוח בוקר טוב אחרי שחלף עליכם לילה טוב. תתפלאו לדעת עד כמה זה תלוי באיכות השינה שלכם ובאיכות מזרון-השינה שלכם. גורם בלתי נפרד שמשפיע על איכות המזרן הוא הניקיון של המזרן, כמה אתם לוקחים בחשבון ניקוי מזרונים כמהלך הכרחי שהשפעתו על איכות השינה שלכם מכרעת. יש שיטות ניקוי באופן עצמאי בבית, אבל אין כמו השיטות המקצועיות של חברות שמתמחות בתחום ומצוידות במכשירי ניקוי מתקדמים, שמשיגים תוצאות מעולות.

כל מזרון סופח לכלוך קטלני

אולי לא חשבתם על זה, אבל מזרון השינה האישי שלכם עלול להיות סוג של מושבת חיידקים. כל מזרן בבית, ובוודאי מזרן השינה בחדר הילדים, סופח אליו כמויות מטורפות של אבק, לכלוך, שאריות מזון, שתן ועוד כלמיני 'מזכרות' לא רצויות. מי אמר 'במבה' ולא קיבל?! תציצו מתחת למזרן בחדר השינה של הילדים, אין מצב שאין שם לפחות 'הפתעה' אחת סטייל סימני-דרך של במבה ישנה שנרדמו שם. הצורך החיוני להקפיד על ניקוי מזרנים בבית ובמיוחד על ניקוי שתן ממזרונים בחדרי השינה של הילדים הוא מהלך חובה. מזרן לא נקי מסכן את הבריאות שלכם ושל הילדים שלכם, הוא משחרר לחלל החדר אוויר מזוהם ויכול לגרום לבעיות נשימה, לאלרגיות ולתופעות שישפיעו על התפקוד שלכם לא לחיוב.

טיפים לניקוי שתן ממזרונים

אם זיהיתם כתם שתן על אחד המזרנים בבית, ורק במקרה שהא עדיין טרי, מומלץ לנקות אותו ל'עזרה ראשונה תוצרת בית' בעזרת לימון סחוט, אפילו עם שני לימונים סחוטים לתוך חצי כוס מים שבתוכה כפית מלח, לערבב היטב ולשפוך על אזור הכתם. להשאיר רבע שעה לספיגה, להבריש היטב עם מברשת, לעבור עם מגבת יבשה, ולהניח את המזרן בצד לייבוש מוחלט. יש כמובן גם תכירי ניקוי שנמכרים ברשתות השיווק ויכולים לעזור במקרה כזה. הקפידו לבחור תכשיר שמכיל לא יותר מחמישה אחוז חמצן פעיל. בדרך כלל כתמי שתן מותירים אחריהם ריחות חזקים ומאוד לא נעימים, ונגד זה אפשר להשתמש בסודה לשתייה. קודם כל שואבים אבק מהמזרן, אחר כך מפזרים עליו כמות יפה של סודה לשתייה על יבש, מברישים לתוך עומק המזרן ומשאירים כך אפילו לשעה-שעתיים. לאחר מכן שוב שואבים את המזרן היטב עם שואב אבק, ואז כבר סביר להניח שריח-השתן החריף ייעלם זוהי השיטה הפופולארית עבור ניקוי שתן ממזרונים (או לפחות יפחת באופן משמעותי)

עדיף חברה מקצועית לניקוי מזרונים

יש עוד כלמיני שיטות סטייל 'עשה זאת בעצמך' לניקוי מזרנים, אבל ללא ספק התוצאה הטובה ביותר של ניקוי מזרונים תתקבל אם תזמינו הביתה חברה מקצועית שזו ההתמחות שלה. חברות לניקוי מזרונים וספות פרוסות בכל רחבי הארץ, אתם רק צריכים לאתר אחת איכותית שתתאים לכם ושזמינה באזור המגורים שלכם, לבדוק מולה פרטים, מחירים וההמלצות ולהתקדם. חברה מקצועית תגיע לביקור-בית עם ציוד ייעודי בטכנולוגיה מתקדמת (יש שואבי אבק מיוחדים, יש ציוד ניקיון שעובד על קיטור, או בשיטת-ניקוי בהתזה, ועוד מגוון שיטות) ותוכל לתת לכם טיפול-עומק למזרנים בכל הבית. עם ציוד מקצועי ניתן להגיע לכל שכבה בתוך המזרן ולכל פינה על הריפוד, לטפל בכל סוג של כתם, מפגע, לכלוך ופשוט 'להרוג' כל סכנה לבריאות שלכם. חברה מקצועית גם תדע לא להזיק חלילה למזרן, לא לפגוע באיכות החומר והבד ממנו הוא עשוי, ולהתאים את סוג הטיפול לפי סוג המזרן ואיכותו. לא לכל סוג של מזרן ולא לכל סוג של ריפוד מתאים כל תכשיר שיש בשוק. גם כאן נדרשים ידע והתאמה. ואתם לא מספיק מבינים בזה.

שינה בריאה מבטיחה איכות חיים

מחירי ניקוי מזרונים על ידי חברה מתמחה נעים סביב 150-500 שקלים, תלוי בגודל המזרן ובסוג המזרן (זוגי או יחיד, דק או עבה במיוחד, וכדומה) וכדאי לנצל ביקור בית של חברה כזו לניקוי יסודי של כל הפרטים הרלוונטיים בבית: מזרונים, ספות, מושבים מרופדים, שטיחים וכדומה. סביר להניח שאם תזמינו ניקיון של יותר פריטים באותה ההזדמנות, כך גם יבואו לקראתכם מבחינת המחיר. אל תחסכו על חשבון הבריאות שלכם, תתייחסו לשירות הזה כאל השקעה בבריאות שלכם, ולא כאל הוצאה מעצבנת. בכל מקרה, מה שהכי נכון לעשות על מנת להבטיח איכות-שינה טובה וסביבת-שינה היגיינית ובריאה זה לשלב ניקוי מזרנים באופן עצמאי בבית נגיד פעם בחודש, ופעם בחצי שנה להוסיף לזה ניקוי מקצועי של חברה מתמחה. כך תהיו באמת מכוסים באופן מקסימאלי, תצליחו לשמור על ניקיון המזרנים בבית ועל הבריאות שלכם, ותוכלו באמת לישון בשקט.

ניקוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד