י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

דורון עמית: האם יועץ עסקי יכול לעזור לעסק לצאת מחובות כספיים?

ייעוץ עסקי יכול לסייע לעסקים רווחיים להרוויח יותר ממה שהם מרוויחים וכן, לסייע לעסקים שמצויים במשבר ובחובות, להתנהל בצורה טובה יותר ולצאת אט אט מהחובות של העסק

דורון עמית: האם יועץ עסקי יכול לעזור לעסק לצאת מחובות כספיים?
ייעוץ עסקי צילום: canva

ייעוץ עסקי הוא דבר חשוב מאוד לכל עסק כיום. ייעוץ עסקי יכול לסייע לעסקים רווחיים להרוויח יותר ממה שהם מרוויחים וכן, לסייע לעסקים שמצויים במשבר ובחובות, להתנהל בצורה טובה יותר ולצאת אט אט מהחובות של העסק ואף להתחיל לייצר רווחים. כמובן שחשוב מאוד לבחור ביועץ עסקי מקצועי ומנוסה, אשר מכיר את התחום היטב ויודע כיצד להתאים את סוג הייעוץ למצב העסק, לסוג העסק ועוד. ייעוץ עסקי מאפשר למעשה לכל עסק להתייעל ולמקסם את הרווחים שלו, כאשר הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות ניתוח מעמיק ומקיף של דרכי הפעולה של העסק ובפרט של תזרים המזומנים. עסקים רבים יודעים כיצד להציע את המוצרים או השירותים הטובים ביותר, אך כאשר הדבר נוגע לניהול הפיננסי של העסק, הם לא מתנהלים נכון ובשל כך, הם לא ממשים את הפוטנציאל הרווחי של העסק במקרה הטוב ובמקרה הרע, הם מגיעים למצבים של חובות והפסדים כספיים משמעותיים.

למה כל עסק צריך ייעוץ עסקי?

לא מעט בעלי עסקים מאמינים כי ייעוץ עסקי רלוונטי רק לעסקים במצבי משבר או עסקים שמגיעים למצב של טרום פשיטת רגל. אין ספק כי עסקים מעין אלה הם עסקים שקריטי עבורם לקבל ייעוץ עסקי, אך ייעוץ עסקי יכול לסייע מאוד גם לעסקים מוצלחים.

ישנם עסקים המצויים במשבר לאחר חודשים ארוכים של הפסדים רבים. לא פעם אותם עסקים יהיו צעד אחד לפני פשיטת רגל והם ינסו להשקיע את המשאבים הכלכליים האחרונים שלהם בייעוץ עסקי. הדרך היחידה להפוך עסק גוסס לעסק מצליח היא לשנות את ההרגלים הפיננסיים של העסק. ייעוץ עסקי מהווה עבור עסקים מעין אלה את הדרך הבטוחה ביותר להבריא את העסק. יועץ עסקי מקצועי ומנוסה יודע כיצד לבחון את ההתנהלות הפיננסית של העסק, למצוא את מה שלא נכון ולא מיטיב עם העסק בהתנהלות המדוברת ולהעניק לעסק כלים לשנות את ההתנהלות הפיננסית שלהם על מנת שהעסק יצליח להתקדם מהמקום הלא טוב שהוא מצוי בו.

אין ספק שייעוץ עסקי רלוונטי ויעיל מאוד עבור עסקים במשבר, אך כאמור, הוא יכול להיות יעיל מאוד גם במקרה של עסקים שמרוויחים. מדוע? מרבית העסקים שמרוויחים אינם מרוויחים כמו שהם יכולים להרוויח. עסקים מעין אלה חייבים להיות עם יד על הדופק באופן תמידי ולבדוק כיצד הם יכולים להגדיל את ההכנסות שלהם ולהקטין את ההוצאות. ייעוץ עסקי לעסקים שמרוויחים מסייע לכל עסק למנף את הרווחים שלו ולהגדיל את העסק.

ישנם בעלי עסקים רבים שבטוחים שהם מיישמים התנהלות פיננסית נכונה בעסק שלהם ולכן הם אינם צריכים ייעוץ עסקי. יחד עם זאת, חשוב להבין שלא כל עסק שבטוח כי הוא מתנהל נכון בצורה פיננסית רק בשל העובדה שהוא מרוויח, אכן עושה זאת.

כיצד מתבצע ייעוץ עסקי יעיל?

ייעוץ עסקי יעיל יתבסס בשלב הראשון על בדיקה לגבי הרווחים של העסק בכל חודש, במידה ומדובר על עסק שמרוויח. אם מדובר על עסק שמצוי במשבר ובחובות, היועץ יבדוק את כל מה שקשור לחובות של העסק, כמה כסף העסק חייב וכיצד הוא הגיע למצב שבו הוא חייב את הסכומים המדוברים. המטרה של היועץ תהיה לזהות את ההתנהלות הפיננסית הקלוקלת של העסק בכדי לתקן את הדברים מהשורש.

יועץ עסקי יבדוק כמה דברים בכל הנוגע להכנסות של העסק: הוא יבדוק ראשית כל את התשלומים שהעסק מקבל מהלקוחות. הרבה פעמים נראה כי לעסק יש הכנסות סדירות אך בשל תנאי התשלום בפועל יש פגיעה בתזרים ועל כן, יש לבדוק לפי איזה תנאים משלמים הלקוחות. בהתאם לכך, ניתן לקבל מידע מדויק אודות התזרים של העסק בפן הזה.

דבר שני שיש לבדוק הוא תשלומים של העסק לספקים. מדובר בעצם על ההוצאות של העסק. חשוב לבדוק כיצד העסק משלם לספקים, האם הוא משלם במזומן או מחלק לתשלומים, האם הוא משלם בתשלומים דחויים ועוד.

עוד ניתוח שחשוב מאוד לעשות הוא להבין את ההוצאות הקבועות של העסק כגון: שכירות חודשית, משכורות חודשיות לעובדים, תקציבי שיווק ופרסום, הוצאות נסיעות ודלק ועוד.

כמובן שכאשר מדובר על עסק שמצוי בחובות אחד הדברים המהותיים ביותר שיש לבדוק הוא ההלוואות. לא מעט עסקים לוקחים הלוואות עבור העסק. ישנם עסקים שמסתפקים בהלוואות קטנות וישנם עסקים שזקוקים להלוואות גדולות. לא פעם עסקים מגיעים למצב שבו הם זקוקים להלוואה נוספת אך בשל ריבוי הלוואות הבנק לא מעוניין לתת להם את ההלוואה הנדרשת להם. במקרה כזה, העסק יכול לקרוס ולהגיע למצב של פשיטת רגל. חשוב מאוד שהיועץ העסקי יבחן את תחום ההלוואות של כל עסק וישקף לכם את המצב בצורה הטובה ביותר. עליכם להגיע למצב שבו העסק עומד בהחזרי ההלוואות הקיימים ועדיין לא זקוק להלוואות חדשות.

כיצד בוחרים יועץ עסקי לעסק שמצוי בחובות?

על אף שייעוץ עסקי כאמור רלוונטי מאוד לכל עסק כיום, אין ספק כי הוא קריטי עבור עסקים שמצויים במשבר ובחובות. חשוב להבין כי ייעוץ עסקי מקצועי יכול להוות עבור עסק במשבר גלגל הצלה של ממש. ייעוץ עסקי מקצועי מהווה את ההבדל שבין עסק שיגיע למצב של פשיטת רגל לבין עסק שיצליח להתרומם מהמשבר שבו הוא מצוי, להתגבר על החובות שלו ולהתחיל להרוויח. חשוב לוודא כי ליועץ העסקי הנבחר יש המלצות, ותק בתחום, ניסיון רחב היקף, ידע משמעותי מאוד וכי הוא סייע ללא מעט עסקים לצאת ממשברים שונים ומחובות באמצעות ייעוץ איכותי ורלוונטי.

אם אתם מחפשים יועץ עסקי מקצועי ומנוסה, דורון עמית יועץ עסקי מהווה את הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

ייעוץ עסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד