י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חלקם יחזרו

הנציגים החרדים שיתנגדו לממשלה ויפנו את מקומם

לא פחות מארבעה נציגים חרדים, אחד בממשלה ושלושה ח"כים יעזבו את המשכן עם כינונה של הממשלה החדשה. שלושה מהם נכנסו בזכות החוק הנורבגי, אחד מכהן כשר אך לא כח"כ

הנציגים החרדים שיתנגדו לממשלה ויפנו את מקומם
ישיבת סיעת ש"ס בכנסת צילום: דוברות הכנסת

עם השבעת ההצבעה הערב (ראשון) לקראת השעה 19:00, יפוטרו מיידית כל שרי הממשלה, ונגזר מכך, ארבעה נציגים חרדים יעזבו את לשכותיהם וישובו לביתם, בהם שר שלא מכהן כח"כ ושלושה חברי כנסת נורבגים.

מדובר בחברי הכנסת שנכנסו במסגרת החור הנורבגי, יעקב טסלר שנכנס במקומו של השר היוצא יעקב ליצמן, אליהו ברוכי שנכנס במקומו של סגן השר היוצא אורי מקלב וחבר הכנסת יוסי טייב מש"ס שנכנס במקומו של השר היוצא אריה דרעי.

בנוסף, גם השר לשירותי דת יעקב אביטן צפוי לסיים את תפקידו, וכיוון שלא שולב ברשימה לכנסת והונחת לפקיד היישר מהזירה המוניציפאלית, הוא ישוב לחייו הפרטיים, כך גם השרה החרדית עומר ינקלביץ' שלא נבחרה מחדש לכנסת הנוכחית.

למעשה, שלושת חברי הכנסת הם אלה שיצביעו נגד הממשלה ולמעשה בידם יפטרו את עצמם מהכנסת ויחזירו את עצמם לחייהם הפרטיים, אם כי חלקם צפויים לשוב בפרישות או בהסכמי רוטציות.

ביהדות התורה קיים הסכם רוטציה כך שח"כ יעקב טסלר אמור לחזור לכנסת בפרישת אחד מחברי הכנסת מאגודת ישראל, וחבר הכנסת טייב אמור לחזור בפרישה צפויה של השר אריה דרעי או ח"כ אחר.

החוק הנורבגי יהדות התורה תנועת ש"ס יעקב טסלר יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד