ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הלחץ גובר

פוליטיקאי רוסי נאלץ לברוח מארצו מחשש לחייו

בממשל הרוסי מחריף היחס כלפי אנשי אופוזיציה ואחד מהם נאלץ להימלט מהמדינה לאוקראינה מחשש לחייו. ב-1 ביוני נערך חיפוש בבית הנופש שלו בפאתי מוסקבה והוא נעצר למשך יומיים

פוליטיקאי רוסי נאלץ לברוח מארצו מחשש לחייו
הקרמלין צילום: משה שי/פלאש 90

פוליטיקאי רוסי בשם דמיטרי גודקוב, מהאופוזיציה, נאלץ לברוח מארצו בשבוע שעבר. בנאומו מבירת אוקראינה, אמר כי הרשויות הרוסיות מחמירות את הלחץ על פוליטיקאים באופוזיציה והבחירות הקרובות יהיו "בחירות בלית ברירה",

חבר הפרלמנט של רוסיה לשעבר, דמיטרי גודקוב, נאלץ לברוח מרוסיה בשבוע שעבר, על-פי הדיווח באתר DW הגרמני, ב-1 ביוני נערך חיפוש בבית הנופש שלו בפאתי מוסקבה והוא נעצר למשך יומיים. ב-6 ביוני הוא הודיע ​​בערוץ הטלגרם שלו כי ברח לאוקראינה לאחר שהואשם בהאשמות שווא.

הוא אמר כי "כמה מקורות המקורבים לממשל, אמרו לי כי אם לא אעזוב את המדינה, התיק הפלילי המזויף יימשך עד למעצרי". הוא הוסיף כי "הסיבה העיקרית היא הבחירות הקרובות, הקרמלין החליט כי יש להפעיל לחץ על כל מועמדי האופוזיציה שעשויים לזכות במושב, לעזוב את המדינה או להיעצר, או לקבל עונש על תנאי שימנע מהם להתמודד".

הוא אמר כי "המדינה מנסה להיפטר מפוליטיקאים מעל גיל 45, כלומר מבוגרים מספיק כדי להיות נשיא, ואז הם יוכלו לקחת חלק בבחירות לנשיאות, פוליטיקאים מתונים מסוכנים לקרמלין מכיוון שהם יכולים להביא לדיאלוג בין קבוצות שונות, ולגרום לניצחון" (מול פוטין).

הוא נשאל לגבי איש האופוזיציה אלכסיי נבלני שמרצה עונש מאסר, ואמר כי "אלכסיי נבאלני הורעל וכעת הוא נמצא מאחורי סורג ובריח, נבלני קיבל את ההזדמנות לעזוב את המדינה, הוא הורשה לנסוע לגרמניה, למעשה למדינה יש אינטרס שכל אנשי האופוזיציה יעזבו את רוסיה, הם לא רוצים מספר גדול של אסירים פוליטיים, מכיוון שבכל פגישה עם ג'ו ביידן או מנהיג אחר בעולם, הרוסים נשאלים על נבלני, וזה מזכיר להם דיכוי וזכויות אדם, לכן קל להם יותר אם כולם עוזבים".

הוא סיפר על עוד פוליטיקאית שאולצה לעזוב, "יוליה גליאמינה, מועמדת לפרלמנט, קיבלה עונש על תנאי, האוסר עליה לצאת מרוסיה על פי חוק. אך היא קיבלה גם דחייה של חצי שנה, במהלך הזמן הזה הצו טרם נכנס לתוקף, והכוונה הייתה לאלץ אותה לעזוב, לאנשים ניתנת אפשרות לבחור, לעזוב את הארץ או ללכת לכלא, עליהם לבחור בין משפחה לחופש או ללכת לכלא".

קרמלין רוסיה אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד