י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

התקנה ביתית למערכת אוסמוזה הפוכה

למה מע' אוסמוזה הפוכה עדיפה על מיניברים או מים מינרלים למיניהם? כל מה שצריך לדעת על כך במאמר שלפניכם

התקנה ביתית למערכת אוסמוזה הפוכה
מערכת מים צילום: פילטרשופ

האם כדאי להתקין בבית מערכת אוסמוזה הפוכה?

מערכת אוסמוזה הינה מערכת טיהור וסינון מים שמותקנת מתחת לכיור ומכילה סדרת מסננים דרכם עוברים המים ומשם מגיעים לממברנה שמבצעת את הפרדת המים הנקיים מהמזהמים באמצעות תהליך שנקרא פיעפוע.

המערכת מספקת מים טהורים ונקיים באיכות הכי גבוהה שניתן לקבל בהשוואה למערכות סינון וטיהור מים אחרות שקיימות בשוק.


במים קיימים מזהמים מוצקים, גזים ומומסים כגון: חול, חלודה, אבנים קטנות, כלור, חנקות, גזים שונים, ביוב, דלק, כספית, חומרי דישון, חומרי ריסוס, מתכות כבדות, חיידקים שונים וכמובן גם לאחרונה נוסף פלואוריד. במים יש גם סידן שאינו מזהם למעשה, אך יוצר את האבנית במים. אוסמוזה הפוכה יודעת לטפל במזהמים אלו.

את המים הנקיים שמתקבלים אחרי ממברנה אוגרים במיכל אגירה וממנו עוברים המים אל הברז.

את האוסמוזה ניתן לחבר ליצרן קוביות הקרח ואל ברז המים קרים במקרר ואין צורך בפילטר של המקרר וכך גם נחסוך את עלות ההחלפה שלו במהלך הזמן.

בתהליך האוסמוזה, מוציאים מהמים רוב מהמינרלים ולכן יש שיגידו שאיכות המים נפגמת ולכן ניתן ורצוי להשביח את איכות המים ע"י הוספת סנן המעשיר את המים בקלציום ובמגנזיום ומעלה את הPH  של המים.

עלויות של מערכת אוסמוזה הפוכה ביתית

ישנה כמובן העלות הבסיסית של רכישה והתקנת המערכת ויש מערכות שונות ומחירים שונים. בנוסף, ישנה תחזוקה חד שנתית של כ-450 ₪ לשנה כולל התקנה, אך לאילו שרוצים להחליף פילטרים לבד העלות זולה יותר כמובן. ניתן להזמין סט פילטרים (עלות של 250 שח) להחלפה בדואר ולבצע החלפה עצמאית.

האם זה תופס מקום בארון תחת הכיור?

התשובה היא בהחלט כן ובפרט מדובר על מיכל האגירה. אולם היות ומערכת אוסמוזה היא מודולרית, יכול המתקין להתקינה בשכיבה גם במגירה עמוקה במטבח למשל. ניתן גם לאחסן את מיכל האגירה, שהינו בדרך כלל 12 ליטר, בכל מקום אחר נוח במטבח ולהוציא צינורית דקיקה ממנו אל הברז. תתפלאו איזה רעיונות יצירתיים בוצעו עד היום בנושא הזה.

טיפול בחיידקים

כל מערכת אוסמוזה בהרכבה הסטנדרטי בולמת מעבר חיידקים אל מי השתייה. הבעיה היא שלמעשה החיידקים נתקעים על הממברנה של האוסמוזה. מכיוון שממברנות אוסמוזה אינן מוחלפות, אלא במקרה של תקלה, בדרך כלל פעם ב-10 שנים לערך, למעשה מצטברים החיידקים בתוך הממברנה ומפרישים רעלנים אל המים.
כפתרון לצורך קטילת החיידקים לפני הגעתם את הממברנה, יש להוסיף סנן נוסף שמורכב מ -55KDF  החומר הינו אנטי בקטריאלי שמוחלף אחת לשלוש שנים. ה-55KDF סופח בנוסף גם מתכות כבדות. לכן ה-55KDF הוא פילטר חשוב מאוד שמקל ומייעל את פעולת הממברנה ומערכת האוסמוזה כולה.

לא קיימת הצטברות בקטריות המיכל האגירה כי המיכל סגור הרמטית אך ליתר ביטחון במהלך השירות השנתי מתבצע חיטוי המערכת ע"י שטיפה עם כלור למיכל.

סוגי מערכות נפוצות של אוסמוזה הפוכה

מספר שלבי מערכת האוסמוזה קובע למעשה את טיב המערכת. קיימות מערכות אוסמוזה הפוכה בעלות 4, 5 או 6 שלבים. הממברנה נכללת בספירת השלבים:

שלב ראשון בדרך כלל הוא פילטר פוליפרופילן שמסלק חול חלודה ואבנים קטנות.

שלב שני פילטר 55KDF   כאמור למעלה.

שלב שלישי פילטר פחם.

שלב רביעי- הממברנה עצמה.

שלב חמישי- מסנן פחם קוקוס

שלב שישי- פילטר שמחזיר סידן/מגנזיום למים ומעלה את ה-PH

מערכות עם פחות שלבים כוללות פחות פילטרים, ולכן המערכת תהיה פחות יעילה. לכן מערכת אוסמוזה 5 שלבים פחות טובה ממערכת אוסמוזה 6 שלבים.

למה מע' אוסמוזה הפוכה עדיפה על מיניברים או מים מינרלים למיניהם?

במיניברים מותקן פילטר פחם קטן מידות שתפקידו לטהר את המים. לרוב פילטר זה בעל יעילות נמוכה אל מול כל קבוצות המזהמים למיניהם שהוזכרו למעלה.
לגבי מים בבקבוקים או מיכלים, אילו שהו בשמש בשטח המפעל או בתחנות דלק או בכניסה לסופר מרקט עלולים לספוח מרכיבים שונים של הגורם המאכסן דרך הפלסטיק. כמו כן, חיידקים יכולים להתרבות בתוך המים המבוקבקים שעומדים לעיתים 6 חודשים מרגע הייצור ועד צריכתם.

בנוסף, לגבי מעיינות, היו תקופות בהן עצרו מספר פעמים את יניקת המים מהמאגרים גם בצפון ובדרום וזאת בעקבות זיהום חמור שנגרם במעיינות בעקבות מי ביוב שנמהלו במעיין.

מומלץ לרכוש מערכת אוסמוזה הפוכה מתוצרת מהימנה כגון תוצרת ארה״ב. כל הפילטרים האמריקאים בעלי תו תקן NSF אמריקאי ועברו בדיקות מקיפות בארה״ כמו גם על ידי מכון התקנים הישראלי. כמו כן יש לבדוק שלחברה המייבאת דירוג גבוה, המלצות טובות בעלת ותק גבוה בתחום ומקצוענית מאוד.

חברת נכס/פילטרשופ נוסדה בשנת 1981 ופועלת מאז כיבואנית ומשווקת מערכות השבחת מים למגורים ולתעשיה המיוצרות על ידי חברות אמריקאיות בלבד מהשורה הראשונה בעולם, וכמדיניות אינה מייבאת מהמזרח אלא רק מארה"ב.

לדף מערכות אוסמוזה הפוכה באתר החברה.

לדף מסננים למערכות אוסמוזה הפוכה באתר החברה.

החברה מספקת למשווקים וללקוחות פרטיים את כל חלקי החילוף הנדרשים למערכות שהיא מפיצה לפי הוראות היצרניות.

החברה מספקת אחריות מלאה ללקוחותיה עבור מערכותיה ועבור עבודות ההתקנה.

החברה בעלת תודעת שירות גבוהה ומעוניינת בשביעות רצון לקוחותיה, מקפידים על שירות מקצועי, מסירת מידע מהימן, יבוא מוצרים באיכות הגבוהה ביותר ומחירים הוגנים.

טלפון להזמנות או להתייעצות - כתובת: בזל 34, א.ת. קרית אריה, פתח תקווה.

טלפון - 03-9213532

אתר החברה - https://filtershop.co.il/

 

 

מערכת מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד