י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקול מחיאות כפיים

נתניהו בנאום פרישה: "אנהיג אתכם למאבק יומיומי - נחזור להנהיג את המדינה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר את נאומו האחרון כראש ממשלה, במהלכו תקף את נפתלי בנט ואת אביגדור ליברמן. הוא מנה את הישגיו, פירט את האתגרים העומדים בפתחה של מדינת ישראל וביקש מתומכיו: "אל תיפול רוחכם. זיקפו קומתכם"

נתניהו בנאום פרישה: "אנהיג אתכם למאבק יומיומי - נחזור להנהיג את המדינה"
בנימין נתניהו בנאומו האחרון כראש ממשלה צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו עלה היום (ראשון) לנאום מעל בימת הכנסת לאחר דבריו הקצרים של ראש הממשלה החליפי המיועד יאיר לפיד. הוא מנה את הישגיו במהלך שנות כהונתו, פירט את האתגרים העומדים בפתחה של מדינת ישראל ותקף את ראשי 'ממשלת מתנגדי נתניהו'.

יחסית לנאומו של ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט, נאום נתניהו עבר בשקט. חברי הכנסת מהליכוד מחאו כפיים מספר פעמים במהלך הנאום. השרים אמיר אוחנה ומירי רגב שמחאו כפיים הורחקו מהמליאה ע"י יריב לוין.

חברי כנסת ממפלגת 'הציונות הדתית' אשר הורחקו ממליאת הכנסת במהלך נאומו של נפתלי בנט, וחזרו במהלך נאומו של נתניהו – הורחקו שוב על ידי יו"ר הכנסת יריב לוין שנזף בהם על הפרת הכללים בכך שחזרו למליאה מספר דקות לאחר שהורחקו.

נתניהו פתח את נאומו: "אני עומד כאן בשם מיליוני אזרחים שבחרו בדרך של זקיפות קומה ולא בדרך של הרכנת ראש. אני מתכוון להמשיך ולמלא את השליחות הגדולה של חיי, להבטיח את ביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל. בכל תפקידי הייתה לי הזכות לפעול לילות כימים למען המדינה האהובה שלנו".

ראש הממשלה היוצא רמז על כוונתו לחזור להנהגת המדינה: "ההישגים שלנו הפכו את מדינת ישראל ממדינת שוליים לכוח עולה בזירה העולמית, זו הדרך שלנו, שלי ושל חברי למחנה הלאומי וחבריי לימין האמיתי. ואם נגזר עלינו להיות באופוזיציה נעשה זאת בגב זקוף עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזו ונחזור להנהיג את המדינה בדרכנו."

נתניהו המעיט בערכה של הממשלה הנכנסת ואמר כי "הממשלה הנכנסת לא תאשר פעולות משמעותיות בתוך איראן, לכל היותר חברים בממשלה יגידו כמה דברים חסרי משמעות בחדרי חדרים, אין לזה שום ערך. ממשלה שאינה מסוגת להתייצב בעוצמה מול הקהילה הבין לאומית אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד וזו הממשלה הנכנסת".

לדבריו, "גם באיראן מבינים את זה ואין פלא שהם חוגגים שם היום. הם מבינים שמהיום תהיה בישראל ממשלה חלשה ורופסת שתתיישר הלכה למעשה עם תכתיבי הקהילה הבין לאומית. אז יש לי מסר לצוהלים בטהרן בחיזבאללה ובחמאס, לאופוזיציה בישראל יהיה קול ברור וחזק. ועוד מסר בשבילם: We will be back soon (נחזור בהקדם)".

רה"מ היוצא גם לגלג על הפרת ההבטחות של בנט, ואמר: "שמעתי את הדברים של בנט על איראן. עכשיו אני מודאג שבעתיים. בנט תמיד עושה הפוך ממה שהוא מבטיח. הוא יילחם באיראן כמו שהוא לא ישב עם יאיר לפיד העבודה ומרצ".

במסגרת הלגלוג על הממשלה הנכנסת הוא אמר: "אנחנו מוסרים לכם כלכלה במצב טוב יותר מרוב כלכלות העולם. כיווצנו את הגירעון, הורדנו את האבטלה והחזרנו את הצמיחה. אבל מניסיון העבר, וחזרתי פעמיים מהאופוזיציה, בכל פעם כשאנחנו חוזרים לשלטון אנחנו צריכים לתקן את הנזקים של קודמינו. מצד שני, לא הכול שחור, יש לכם שר אוצר נקי כפיים ובר לבב שבוודאי יפעל רק לפי האינטרס הלאומי. יש לי רק בקשה אחת: תשתדלו לקלקל כמה שפחות כדי שנוכל לתקן אותה כמה שיותר מהר כשנחזור".

הוא המשיך לתקוף את בנט ושאל: "איך אפשר לתת אמון בידי מי שהונה את בוחריו בהונאה הגדולה בתולדות המדינה. בנט התחייב פעם אחר פעם שלא ישב עם השמאל ועם רע"מ. ערב הבחירות הוא הבטיח שבשום תנאי לא יתן את ידו להקמת ממשלה בראשות לפיד. על זה נאמר בתהילים: 'פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר'. וגם השיר בן זמננו של להקת גזוז: מילים יפות ללא כיסוי, והבטחות ללא גיבוי, והסוף תמיד חסר סיכוי. אם המצביעים של בנט היו יודעים מה שהוא סגר עם לפיד עוד לפני הבחירות הוא לא היה עובר את אחוז החסימה ולא היה פה היום בכנסת".

לטענת נתניהו, "בנט הוליך שולל מאות אלפי מצביעי ימין והעביר את קולותיהם לשמאל. הוא בונה על כך שהציבור ישכח. אבל הציבור לא ישכח את תרגיל ההונאה הזה ויבוא חשבון איתו ועם חבריו בקלפי. בנט וחבריו הם פייק ימין וגם הציבור יודע את זה".

מנהיג הליכוד נתן התייחסות פומבית לחבר הכנסת האלמוני, עד לפני תקופה, לקול מחיאות כפיים מחברי הכנסת של הליכוד: "יש צדיק אחד בסדום הזאת. ח״כ עמיחי שיקלי. הוא היחיד מבין חברי הכנסת של הימין המדומה, היחיד שנשאר נאמן לעקרונותיו. לא הוא העריק, אתם חברי ימינה, אתם העריקים! התנגדתם לבחירות ישירות לראשות הממשלה רק כי אתם יודעים טוב מאוד שבבחירות כאלה אני מביס כל אחד מכם".

הוא טען כי הציבור מעדיף אותו בראשות הממשלה: "אתם אלה שהכנסתם את ישראל לסחרור פוליטי של דורות בכך שקבעתם ראשונים שמי שיש לו 6 מנדטים יכול להיות ראש ממשלה בישראל. כל הסקרים בלי יוצא מן הכלל מראים פעם אחר פעם שרוב הציבור רוצה אותי כראש ממשלה - ולא אתכם! אתם קוראים לעצמכם שומרי הדמוקרטיה אבל אתם כל כך מפחדים מהדמוקרטיה שאתם מוכנים לחוקק חוקים פאשיסטים נגד מועמדותי, נוסח צפון קוריאה ואיראן, כדי לשמור על המשטר שלכם".

"בעוד אני נלחם באיראן אתם מביאים חוקים מאיראן. ממשלה שמדירה 56 מנדטים של ימין אמיתי היא לא ממשלת אחדות. זאת ממשלה רעננה-מראענה", אמר נתניהו והתייחס ל'סערת המזבלה' של יו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר המיועד אביגדור ליברמן, "שר אוצר שאומר שצריך להכניס חרדים למזבלה ולשלוח אותם במריצה. אבל מבחינתכם זה לא הסתה. מבחינתכם ביקורת מהימין היא תמיד הסתה אבל הסתה מהשמאל עם חבלי תלייה זה תמיד חופש הביטוי. זה לא יעזור לכם".

נתניהו ניסה להוכיח כי בשונה מאריק שרון שהואשם כמי שתכנן את ההתנתקות כדי לזכות באהדה תקשורתית ולהימלט מהמשפט - הוא נשאר נאמן לערכיו: "לא תשתיקו את מצביעי הימין ולא תשתיקו אותי! אינספור פעמים יכולתי להתאתרג כמו כמה מקודמיי ולעקור יישובים כדי לזכות למחיאות כפיים באולפנים. במשך חצי יובל שנים לא נכנעתי כי אני פועל בשמו של ציבור ענק המונה מיליוני אזרחים, עם עתיק יומין בן אלפי שנים שרוצה לחיות בשלווה בארץ ישראל".

ראש הממשלה סיים את נאומו האחרון כראש ממשלת ישראל: "אני אומר היום - אל תיפול רוחכם. זיקפו קומתכם. אנהיג אתכם למאבק יומיומי בממשלת השמאל המסוכנת הזאת ובעזרת השם זה יקרה הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים", דברי נתניהו.

בנימין נתניהו ראש הממשלה נאום אחרון נאום במליאה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד