י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"התפללתם בשכיבה במארב?"

השר המיועד משיב אש: מי אתם שתלמדו אותי על יראת שמים?

בנאומו במליאה תקף השר המיועד מתן כהנא את הסיעות החרדיות ובמיוחד את דבריו של השר היוצא ליצמן שקרא לבנט להסיר את הכיפה. "התפללתם אי פעם 18 בשכיבה במארב, ספוגים בגשם, רועדים מקור?"

השר המיועד משיב אש: מי אתם שתלמדו אותי על יראת שמים?
מתן כהנא צילום: Yossi Zeliger

השר המיועד מתן כהנא עלה לנאום במליאה והשיב להתקפות של הסיעות החרדיות בעקבות דברים שאמרו שבוע שעבר בישיבת הסיעה המשותפת של ש"ס ויהדות התורה, שם כינו את הממשלה "ממשלת שמד", והשר ליצמן קרא לנפתלי בנט "תורידו את הכיפה אתה רפורמי".

בנאום שנשא היום (שני) השר המיועד מתן כהנא הוא השיב אש ותקף: "התפללתם אי פעם 18 בשכיבה במארב, ספוגים בגשם, רועדים מקור? הקפדתם על נטילת ידיים גם כשאין כיור ונטלה ליד חדר האוכל בישיבה? גם כשצריך ממש להתאמץ על זה? לבשתם ציצית באימונים מפרכים גם כשזה הדבר הכי לא נוח בעולם?".

עוד אמר כהנא: "אכלתם שנים אוכל קר בכלים חד פעמיים כי חששתם שאולי יש בעיה בכשרות? התפללתם פעם לקב"ה לפני יציאה לקרב".

עוד תקף שר הדתות המיועד: "מי אתם בכלל שתלמדו אותנו על יראת שמים? מי אתם בכלל שתלמדו אותנו מה זה קידוש ה'?? מי אתם שמתלמדו אותנו על יראת שמיים. תתביישו לכם!! ההתנהגות שלכם היא החילול ה' הכי גרוע שיכול להיות".

"לציבור החרדי אני אומר", פנה כהנא מעל דוכן המליאה, "ראיתם את המנהיגים שלכם בקורונה, ראיתם את המנהיגים שלכם באסון מירון. אנחנו כאן כדי לדאוג לכולם. גם לכם. אנחנו נשמור על עולם התורה. אנחנו נשמור על צביונה היהודי של המדינה".

"אנחנו נהיה כאן כדי להמשיך ולקדש שם שמים. כמו שעשינו במקומות בהם היינו לפני שנכנסנו לפוליטיקה. בצבא. בעסקים. באקדמיה. ברפואה. בשירות הציבורי. כמו בכל מקום בו נמצאים אנשי הכיפות הסרוגות", אמר.

מתן כהנא נפתלי בנט יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד