י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נאום אופוזיציוני ראשון

דרעי: "לא הציעו לנו להיכנס; בעל המריצות שם ווטו - בנט וסער חתמו"

שר הפנים היוצא ויו"ר ש"ס אריה דרעי נאם במליאת הכנסת והסביר מדוע ש"ס המשיכה ללכת עם נתניהו בכל מחיר. הוא גילה גם כי מעולם לא הוצע להם להיכנס לממשלה. לדבריו, "ליברמן, בעל המריצות, חתם על ווטו לא להכניס את החרדים לממשלה"

דרעי: "לא הציעו לנו להיכנס; בעל המריצות שם ווטו - בנט וסער חתמו"
אריה דרעי במליאה צילום: דוברות המליאה

שר הפנים היוצא ויו"ר ש"ס אריה דרעי עלה היום (ראשון) לנאום במליאת הכנסת, לאחר נאומו של ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו. נתניהו שיצא מהמליאה לאחר נאומו חזר כששמע כי דרעי נואם.

דרעי פתח את נאומו ואמר: "שואלים אותי כולם, בכל ראיון וגם ברחוב. למה אתם כל כך מתעקשים להצביע ולתמוך בנתניהו. תהיו חכמים. תסחרו בזה. אתם תשעה מנדטים. יכולת להיות ראש ממשלה, ואני חייב לומר שגם הציעו לי. אתה יותר וותיק, אתה יותר מנוסה, יש לך יותר ניסיון יש לך יותר מנדטים. למה אתם דביקים בנתניהו? יש לכם איזה ברית?".

"רבותי, לצערי הרב, השיח הפוליטי בישראל התדרדר בשנתיים האחרונות ברמה כזו שאני אריה דרעי, יו"ר תנועת ש"ס, חניך ישיבות תורניות, צריך לומר לציבור מושגים של אל"ף בי"ת מה זה דמוקרטיה במדינת ישראל. שכחנו שהדבר היחידי האמיתי שיש לאזרח במדינת ישראל זה הפתק הקטן ששווה פחות משווי פרוטה, אבל הוא הבעת הקול שלו. זה הדבר היחידי שבזה הוא משפיע פעם בתקופה".

לדבריו, "למעלה משני מיליון איש, כולל מצביעי ימינה, רובם ככולם רצו את נתניהו שימשיך להיות ראש ממשלה. בשום שלב ראשי ימינה לא אמרו 'אנחנו מתכוונים להדיח את נתניהו'. ולכן, אנחנו שאמרנו 'ביבי צריך אריה חזק', 'אנחנו הולכים רק עם נתניהו', 'אל תצביעו לליכוד כי ש"ס נאמנים יותר לנתניהו' – לא מזגזגים. הבטחנו – נקיים. לא מחליפים ציבור".

עוד תקף השר דרעי: "רק לפני חודשיים הבטיחו הבטחות לציבור, ועכשיו מחקו את כל ההבטחות. ואני צריך לגמגם ולהתגונן בתקשורת על טענות של 'מה יש לכם עם נתניהו?', 'מה אתם כל כך דבקים בו?'. אלה שבגדו בציבור ומעלו באמון שלו, שלקחו לו את הפתק הקטן הזה - הם צריכים להתגונן ולהתנצל".

"אמר כאן ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט בזלזול ובציניות כלפי המנהיגים של הציבור החרדי: 'אתם, אני מבין אתכם. כואב לכם. אתם לא רציתם להיכנס'. כאילו שאנחנו לא רצינו להיכנס. ניסו להגיד על החרדים שאין להם עקרונות וערכים, שהוכל זה רק מחיר וכסף. הוכחנו שאצלנו ערכים זה לפני הכול".

לדברי יו"ר ש"ס במליאה, "זה חלק מהפאזל של ההונאה הגדולה, שזאת הייתה אחת ההונאות הגדולות שהיו כאן בפוליטיקה הישראלית. מעולם, אף אחד, לא הציע לנו להיכנס לממשלה הזאת. לא שאנחנו רוצים להיכנס, אבל יש ווטו של אביגדור ליברמן. 'בעל המריצות' הוא שם ווטו שהחרדים לא ייכנסו לממשלה, וגדעון סער ונפתלי בנט חתמו על הדבר הזה בפנים".

דרעי השלים עם העובדה שעובר לאופוזיציה ואמר: "אני באופן אישי יורד לי עול מהכתפיים. היה לי קשה מאוד בשנתיים האחרונות, הקורונה, הקבינט. אני עם תשעה מנדטים, אני ראש מפלגה, מעמדי הפוליטי חזק מאוד ואף אחד לא רוצה לעשות נגדי פריימריז ואני לא צריך את המשרד. אני לא צריך את המאבטח ב'בודקע' בכניסה לשער. אני לא צריך את זה. כואב לי על החילול ה' הנוראי", דברי דרעי.

אביגדור ליברמן בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד