י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יוצאים לדרכם

ברוב זעום: הממשלה ה-36 הושבעה; נתניהו ובנט לחצו ידיים. צפו

לאחר סאגה פוליטית בת שנתיים וכפסע מבחירות חמישיות הושבעה הממשלה ה-36 בראשות בנט ולפיד | נתניהו ובנט לחצו ידיים והראשון איחל הצלחה בתפקידו | נתניהו התיישב בכס יו"ר האופוזיציה | שלושה שרים כבר התפטרו במסגרת החוק הנורבגי | תיעודים מיוחדים והיסטוריים

ברוב זעום: הממשלה ה-36 הושבעה; נתניהו ובנט לחצו ידיים. צפו
בנט ולפיד כראשי הממשלה צילום: דוברות הכנסת

יו"ר ימינה נפתלי בנט עשה הערב (ראשון) היסטוריה, לאחר שקיבל את אמון הכנסת לתפקיד ראש ממשלת ישראל ה-13, תפקיד אותו יחלוק יחד עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד שמונה לראש הממשלה החליפי ושר החוץ.

הניצחון של בנט שרוי בצל עננה כבדה ובתחושת חמיצות גדולה, לאור כך שהאיש בסקרים בקושי מגרד את אחוז החסימה, ולאחר שהצליח למצב עצמו כלשון המאזניים, התאספו סביבו עוד שבע מפלגות המרכיבות יחדיו את ממשלת השינוי.

יצוין, כי גם יאיר לפיד עושה הערב היסטוריה. ובעוד בנט שהחל את דרכו בלשכת ראש הממשלה תחת בנימין נתניהו, וכעת שב לשם כמנצח הגדול. יאיר לפיד החל את דרכו כשדרן טלוויזיה, וכעת הוא מוגדר כראש ממשלה החליפי, כאשר על פי ההסכמים בין השניים, במקרה של הליכה לבחירות לפני תחילת כהונת של לפיד, הוא אוטומטית נהפך לראש ממשלה.

לאחר ההשבעה ניגש ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ולחץ את ידו של ראש הממשלה הנבחר נפתלי בנט, כמו כן תואמה פגישת חפיפה בין השניים מחר בשעות הצהריים במשרד ראש הממשלה בירושלים.

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

כמו כן, שלושה שרים התפטרו מהכנסת מיד לאחר השבעתם; השר זאב אלקין והשר יועז הנדל מ'תקווה חדשה' הגישו את התפטרותם ליו״ר הכנסת מיקי לוי במסגרת החוק הנורווגי. במקומם ייכנסו לכנסת בעוד 48 שעות ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי וחכ״ל צבי האוזר.

גם השר לשירותי דת מתן כהנא מ'ימינה' הגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת במסגרת החוק הנורווגי. במקומו תכנס לכנסת בעוד 48 שעות חברת כנסת חדשה - שירלי פינטו.

בשעה 22:00 החלה ישיבת הממשלה הראשונה החדשה. ראש הממשלה נפתלי בנט בירך ברכת שהחיינו והודיע כי ישיבות הממשלה יתחילו בזמנם ולא ימתינו לאף אחד. הוא סיים את דבריו בתפילת 'אדרבה תן בלבנו' של הרה"ק מליזענסק זי"ע.

בנימין נתניהו יאיר לפיד נפתלי בנט ממשלת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד