ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המנהיג הראשון בעולם

הנשיא ביידן שוחח עם נפתלי בנט ובירכו

הנשיא ביידן מיהר לברך את ראש הממשלה הנכנס, נפתלי בנט, ואיחל עבודה משותפת בין המדינות. תחילה כמכתב ברכה שפורסם דקות לאחר שהכנסת אישרה את הממשלה ברוב של 60 מול 59 | ומאוחר יותר הם גם שוחחו טלפונית

הנשיא ביידן שוחח עם נפתלי בנט ובירכו
נפתלי בנט/ג'ו ביידן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הינו הראשון מבין הנשיאים והמנהיגים בעולם, לברך את נפתלי בנט, לאחר שממשלתו ה-36 אושרה בכנסת ברוב דחוק של 60-59.

תחילה פרסם מכתב ברכה שבו כתב, "אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה נפתלי בנט כדי לחזק את מערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי מדינותינו מכל ההיבטים, ומערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי מדינותינו", כתב ביידן.

"בשם העם האמריקני, אני מברך את ראש הממשלה נפתלי בנט, את ראש הממשלה החליפי, ושר החוץ יאיר לפיד, ואת כל חברי הקבינט הישראלי החדש, לישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית. הקשר המאחד את עמנו הוא עדות לערכים המשותפים שלנו ולעשרות שנים של שיתוף פעולה הדוק, ואנו ממשיכים לחזק את השותפות שלנו".

עוד כתב: "ארצות הברית נותרת מחויבת ללא ערעור בתמיכת ביטחון ישראל. הממשל שלי מחויב במלואו לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה לקידום הביטחון, היציבות והשלום למען ישראלים, פלסטינים ואנשים בכל האזור הרחב יותר".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס להודעה הברכה שפרסם הבית הלבן ומסר: "תודה אדוני הנשיא! אני מצפה לעבוד איתך ביחד כדי לחזק את הקשרים בין שתי מדינותינו".

מאוחר יותר שוחחו ביידן ובנט ומלשכת ראש הממשלה נמסר:

"ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא ארה"ב, ג׳ו ביידן, שוחחו כעת.

ראש הממשלה הודה לנשיא ביידן על ברכותיו לרגל השבעת הממשלה החדשה, ועל מחויבותו ארוכת השנים למדינת ישראל וביטחונה.

רה"מ בנט ציין את הערכתו לנשיא ולתמיכתו בישראל במהלך מבצע שומר החומות, וציין כי הוא רואה בו חבר גדול של מדינת ישראל.

המנהיגים הדגישו את חשיבות הברית בין ישראל לארה"ב, כמו גם את מחויבותם לחיזוק הקשרים בין המדינות ולשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל". לשון ההודעה.

בישראל מעריכים כי ברכתו של הנשיא ביידן הוכנה מראש עוד בטרם נבחר בנט לראשות הממשלה שכן זו יצאה לתקשורת דקות ספורות לאחר שהכנסת אישרה את הממשלה החדשה.

ג'ו ביידן נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד