ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מי מתחזק ומי נחלש

כנסו: סקר ראשון לאחר השבעת הממשלה

נתניהו הצהיר כי הממשלה תיפול "מהר יותר ממה שאתם חושבים", בערוץ 13 יצאו לסקור את המפה הפוליטית | 'ימינה' אמנם מתחזקת, אך רחוקה מלהוות אלטרנטיבה שלטונית בדמוקרטיה מתוקנת | למרות אווירת הניצחון של בנט, ותחושות ההפסד אצל נתניהו, זה האחרון מוביל בבטחה בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה

כנסו: סקר ראשון לאחר השבעת הממשלה
נפתלי בנט/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/דוד כהן, פלאש 90

בסיום נאומו, עוד לפני שהתברר דבר ההפסד הרשמי שלו, הבהיר ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כי הליכוד יחזור לשלטון, זה יקרה "מהר יותר ממה שאתם חושבים" הצהיר.

הערב (ראשון) בערוץ 13 לקחו את דברי נתניהו ברצינות ושלחו את הסוקר קמיל פוקס לבדוק שוב את השאלה בפעם המי יודע כמה בשנתיים האחרונות: "אילו הבחירות היום למי היית מצביע".

על פי נתוני הסקר, למרות המכה וההפסד הצורב, הליכוד מוביל עם 27 מנדטים, יש עתיד שהתחזקה אף היא בסקרי השבוע האחרון יציבה עם 23 מנדטים.

כחול לבן של בני גנץ מתחזקת ל-10, הציונות הדתית רושמת אף היא הישג גבוה יותר מהתוצאה בבחירות האחרונות, ומקבלת 8 מנדטים.

ימינה, מפלגתו של ראש הממשלה מתרחקת מאחוז החסימה, אך עדיין נותרת הרחק מאלטרנטיבה שלטונית בדמוקרטיה מתוקנת עם 7 מנדטים בלבד. מספר זהה מקבלות גם העבודה וש"ס.

יהדות התורה מקבלת בסקר 6 מנדטים, כך גם הרשימה הערבית. ישראל ביתנו, תקווה חדשה ורע"מ, מקבלות 5 מנדטים כל אחת. מרצ עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים בלבד.

עוד עלה בסקר כי 48% מהציבור בעד הקמת הממשלה בראשות בנט-לפיד, מנגד 37% ענו כי הם מתנגדים ו-15% השיבו כי לא החליטו. 

עם זאת, 43% מהנשאלים השיבו כי יו"ר האופוזיציה הנכנס בנימין נתניהו הוא המתאים ביותר לראשות הממשלה, בעוד שבראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט תמכו רק 29%.

סקר קמיל פוקס בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד