י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נמצא בבדיקה

דיווח: קבר אחים אפשרי התגלה ליד אושוויץ

תושב פולין גילה את מה שעשוי להיות קבר אחים שלא התגלה בעבר בסמוך לשטח מחנה המוות הנאצי הידוע לשמצה - אושוויץ • הקבר התגלה לאחר שמפלס המים שזורם שם ירד נמוך מאד

דיווח: קבר אחים אפשרי התגלה ליד אושוויץ
שער הכניסה לאושוויץ צילום: pixabay

משטרת פולין והתובע של פולין, בודקים דיווח אודות קבר אחים שאולי נמצא, לאחר שתושב ששמו לא פורסם הבחין בכ-12 גולגולות אדם ומספר עצמות אדם נוספות לאורך גדת נהר סולה, כך דיווחה רשת ABC.

התגלית הנוראה התגלתה בסמוך לעיירה אושוויצ'ים שבדרום פולין, כאשר מפלס המים של הנהר ירד נמוך, כך על פי הדיווח. המשטרה בודקת אם השרידים קשורים למחנה המוות, אך דובר מוזיאון אושוויץ אמר לרשת ABC ביום שישי כי הם התגלו מחוץ למחנה.

המשטרה והתובעים חוקרים אם לשרידים יש קשר למחנה המוות לשעבר ולמוזיאון השואה במקום שחוקר את מלחמת העולם השנייה ופשעים מתקופת הקומוניזם.

מלשכת העיתונאים של מוזיאון אושוויץ נמסר ביום שישי האחרון, כי הם מודעים לממצאים אך האזור נמצא מחוץ לסמכות ההיקפית והניהולית של המוזיאון.

ברקע דיווח זה, דיווחנו ב'בחדרי חרדים' על שתי נערות יהודיות שנרצחו בפולין בשואה, וייקברו מחדש בקבורה נפרדת. לפני מספר שנים נרכשה חלקת האדמה בה נמצא הקבר ובעלי הקרקע החליטו לגדר את האזור ולמנוע גישה אל הקבר ולהשתמש בשטח למטרות נדל"ניות. סלומיאה קורז'ניק ורחלה פכר הי"ד, שתי נערות יהודיות בנות 16 שנרצחו בשואה, יובאו בקרוב לקבורה מחודשת בנפרד.

ההחלטה להוציא את שרידיהן של הנערות היהודיות ולהביאן לקבורה מחודשת, בהליך שיתבצע בצורה מוקפדת על פי ההלכה היהודית, היא יוזמה של העמותה הפולנית "אנשים, לא מספרים" הפועלת לטיפוח וניקיון בתי העלמין היהודיים בפולין ושימור זכר השואה.

קבר אחים אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד