י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סוף עידן נתניהו

כך הגיבו מנהיגי העולם לממשלה החדשה בישראל

בעולם מברכים בזה אחר זה בשעות האחרונות את ראשי הממשלה הנכנסים נפתלי בנט וחילופו יאיר לפיד. הראשון היה כבר אמש במכתב ובשיחת טלפון נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | ויש גם את החמוצים כמובן - הרשות הפלסטינית וחמאס שרואה בכל זאת מעט נחמה בהדחת נתניהו

כך הגיבו מנהיגי העולם לממשלה החדשה בישראל
ישיבת הממשלה הראשונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמה ממנהיגי העולם ברכו את הממשלה החדשה שקמה אתמול (ראשון), אך הפלסטינים נותרו מאוכזבים, לאחר שהם לא רואים שום אופק לשינוי, עקב כך שמפלגת רע"מ שעשתה היסטוריה ונכנסה לקואליציה, תתמקד בענייני הפנים, ופחות בנושאי חוץ.

'בחדרי חרדים' קיבץ את תגובותיהם של מנהיגי העולם לממשלה החדשה שקמה בישראל בראשות נפתלי בנט.

ג'ו ביידן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר לאחר השבעת הממשלה בישראל כי ארצות הברית נותרה מחויבת לביטחון ישראל ותעבוד עם הממשלה החדשה. "אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה בנט בכדי לחזק את הקשר ההדוק והמתמשך בין שתי המדינות" אמר ביידן והוסיף כי "לישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית". בנוסף ביידן שוחח עם ראש הממשלה הנבחר בנט טלפונית, בירך ואיחל לו הצלחה.

אנג'לה מרקל

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה שהיא מצפה "לעבוד בשיתוף פעולה הדוק" עם ראש הממשלה החדש של ישראל. "גרמניה וישראל חולקות ידידות ייחודית, ואנחנו רוצים לחזק אותה עוד יותר, אני מצפה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק איתך", אמרה מרקל.

סבסטיאן קורץ

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ בירך את בנט ולפיד ואמר שהוא מצפה לעבוד איתם. "אוסטריה מחויבת לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותמשיך לעמוד לצד ישראל", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

נרנדרה מודי

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בירך בעברית את ראש הממשלה נפתלי בנט בחשבון הטוויטר שלו: "כבוד ראש הממשלה, ברכותי לכבוד קבלת תפקידך החדש כראש ממשלת ישראל. לקראת ציון 30 שנה לשדרוג היחסים הדיפלומטים בשנה הבאה, אני מצפה להיפגש איתך ולהעמקת היחסים האסטרטגיים בין המדינות שלנו".

ג'סטין טרודו

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר כי הוא "מצפה לעבוד עם בנט ולפיד", תוך שהוא מציין "אנו מתאוששים ממגפת הקורונה העולמית, ואני רוצה לעזור לשתי המדינות לחזור לשגרה מהר יותר".

בהצהרה אמר טרודו כי המנהיגים "יבדקו דרכים לחיזוק היחסים בין קנדה לישראל", לרבות הסכם סחר דו-צדדי. הוא הודה גם לנתניהו "על השותפות החשובה שלו לאורך השנים".

צ'אק שומר

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקני צ'אק שומר הגיב ואמר כי הוא מקווה שהממשלה החדשה "תסלול את הדרך למשא ומתן רציני בנוגע לפיתרון של שתי מדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

"אני קורא לממשל ביידן לעשות כל שביכולתו כדי לקרב בין הצדדים ולעזור להשיג פיתרון של שתי מדינות בו כל צד יכול לחיות זו לצד זו בשלום", אמר שומר.

דומיניק ראב

שר החוץ של בריטניה דומיניק ראב בירך גם הוא את בנט ולפיד על הקמת הממשלה ובציוץ בטוויטר כתב: "מצפה להמשך שיתוף פעולה בין בריטניה לישראל בנושא ביטחון, סחר, ומאבק בשינוי האקלים, ועבודה משותפת להבטחת השלום באזור".

חמאס

בחמאס כמו ברשות הפלסטינית לא ממש התרגשו מחילופי הממשלה. סאמי אבו זהרי, בכיר חמאס הגיב לחילופי השלטון בישראל וכתב: "נפילת נתניהו היא אחת ההשלכות של ניצחון ההתנגדות במערכת שומר החומות". בכיר חמאס אחר, מחמוד א-זהאר, הגיב לבנט כראש ממשלה: "נתניהו פישל מול עזה אז איך יצליח מי שבא אחריו?".

הרשות הפלסטינית

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודינה הגיב להשבעת הממשלה החדשה וצינן את ההתלהבות: "מדובר בפרשה ישראלית פנימית", אמר אבו רודינה בהצהרה שנשא והוסיף, "עמדתנו תמיד הייתה ברורה, מה שאנחנו רוצים זו מדינה פלסטינית בגבולות 1967 עם ירושלים כבירתה".

ג'ו ביידן נפתלי בנט ממשלת בנט לפיד אנגלה מרקל סבסטיאן קורץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד