י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ההחלטה הראשונה

גנץ מעלה דרישה לוועדת חקירה על אסון מירון

פחות מ-12 שעות לאחר ההשבעה הדרמטית, והדרישה הראשונה אותה מציב שר הביטחון גנץ, היא הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון | בעוד בסיעות החרדיות מסתפקים כיצד לנהוג, ההחלטה צפויה לעלות כבר בישיבת הממשלה הקרובה

גנץ מעלה דרישה לוועדת חקירה על אסון מירון
בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כמעט חודשיים חלפו מאז האסון הקשה במירון בו נגבו חייהם של 45 איש, בכל המערכת הפוליטית הסכימו להקמת ועדת חקירה אך בסיעות החרדיות הביעו התנגדות לחקירה ממלכתית, והבוקר (שני) מעלה שוב שר הביטחון בני גנץ את הדרישה להקים ועדת חקירה.

כבר מיד לאחר האסון העלה גנץ את הדרישה, אך הממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו היססה מלהעלות את ההחלטה לדיון והצבעה, בעיקר בשל ההתנגדות החרדית לחקירה ממלכתית, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

הבוקר גנץ העלה מחדש את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון, בכדי להעבירה להתייחסות שרי הממשלה החדשים. ההצעה שהונחה על ידי גנץ, זהה להצעה שהניח על שולחן הממשלה הקודמת. לפי ההסכם הקואליציוני והסיכומים אליהם הגיע גנץ, הצעת ההחלטה אמורה לעלות ולהיות מאושרת בממשלה כבר בישיבתה הקרובה.

גנץ כתב לשרי הממשלה: "מדובר בחוב מוסרי וערכי למשפחות, אך לא פחות חשוב מכך, מדובר בהכרח לחקור ולהימנע מאירועים טראגיים שכאלו בעתיד".

אם וכאשר הדבר יגיע להצבעה בכנסת, החרדים יהיו בדילמה, האם להתנגד לה או שמא להימנע או לתמוך שכן כל משפחות נפגעי האסון הן משפחות חרדיות.

אסון מירון תשפ"א בני גנץ חרדים ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד