ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשש מהסלמה

בעקבות 'מצעד הדגלים' בבירה: בחמאס מאיימים

אחרי ההסכמות שהושגו בין המשטרה למארגני 'מצעד הדגלים' שיערך מחר בירושלים, חמאס העביר איומים לישראל כי במידה והמצעד לא יבוטל, הארגון יגיב | בחמאס לא פירטו על אופי התגובה אך ציינו כי היא לא תהיה שונה מהפעולה בתחילת 'שומר החומות' | בן גביר: "נקווה שלפחות קיום המצעד עדיין נותר לגיטימי בעיניו של בנט"

בעקבות 'מצעד הדגלים' בבירה: בחמאס מאיימים
מצעד צבאי של חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

חשש מהסלמה בדרום - בעקבות מצעד הדגלים המתוכנן: ארגוני הטרור ברצועת עזה ובראשם חמאס, מאיימים בתגובה צבאית למצעד הדגלים שצפוי להיערך מחר (שלישי) בעיר העתיקה בירושלים - כך מדווח הבוקר העיתון הלבנוני 'אל-אחבאר' המזוהה עם חיזבאללה.

לפי הדיווח בעיתון, חמאס העביר דרישה לישראל דרך המתווכים המצריים לבטל לחלוטין את מצעד הדגלים או לחלופין לשנות את מסלולו באופן שלא יחלוף באזורים רגישים. כך או כך, במערכת הביטחון נערכים לכל התרחישים.

התגובה, כך לפי מקורות שצוטטו בעיתון, תהיה דומה לפעולה שנעשתה בתחילת מבצע 'שומר החומות'. כזכור, בתגובה למצעד, שיגר חמאס עשרות רקטות לעבר ירושלים והסביבה, מה שהוביל לתגובה צבאית חריפה מצד ישראל.

במקביל, בחמאס ובפתח קראו לפלסטינים ביהודה ושומרון לצאת מחר ליום זעם בכל רחבי הגדה, בעקבות מה שהם מגדירים 'פגיעה במקומות הקדושים בירושלים על ידי מתנחלים'. 

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ  איתמר בן גביר אמר בתגובה לאיומי החמאס נגד מצעד הדגלים מחר בירושלים: "הגיע הזמן שישראל תאיים על החמאס ולא שהחמאס יאיים על ישראל. החוצפה של מחבלי החמאס לאיים פעם אחר פעם, על ריבונות ישראל בירושלים, היא תולדה של מפכ"ל כושל שנכנע לטרור".

בן גביר הוסיף: "מצפה מראש הממשלה הנבחר נפתלי בנט שלא אחת השתתף בריקודי הדגלים, לעמוד איתן חרף העובדה שהתקפל מכל האידיאולוגיה שלו - נקווה שלפחות קיום מצעד דגלים בירושלים עדיין נותר לגיטימי בעיניו".

כזכור, אחרי החלטת הקבינט המדיני ביטחוני, מארגני מצעד הדגלים ומשטרת ישראל הגיעו ביום שישי להסכמה על קיום המצעד לציון איחודה של ירושלים. המצעד הרשמי היה אמור להתקיים ביום חמישי, אך במערכת הביטחון התנגדו לכך נחרצות מחשש שהצעדה תביא להסלמה ביטחונית חמורה.

לפי הסיכום בין המשטרה למארגנים, המצעד יצא מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם שם, ברחבת השער, תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל. משם ימשיכו הצועדים לכיכר צה"ל דרך שער יפו ויכנסו אל הכותל המערבי חלקם דרך הרובע המוסלמי ובחלקם דרך הרובע היהודי (מסיבות של בטיחות וכדי למנוע צפיפות יתר).

 

 

 

 

 

 

 

הסלמה חמאס מצעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד