י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"במקצועיות ובאומץ"

הפרס היוקרתי הוענק לכתב השטחים המוערך

השנה החליטה ועדת פרס סוקולוב להעניק את הפרס לכתב השטחים אוהד חמו על כתב בנימוק ההחלטה כי הוא "מנגיש לצופים את המציאות המורכבת ואת חיי היומיום של העם הפלסטיני" | גם גדעון לוי קיבל פרס: "מאתגר בקביעות את הקונצנזוס הישראלי"

הפרס היוקרתי הוענק לכתב השטחים המוערך
גדעון לוי צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מדי שנה מעניקה עיריית תל אביב את פרס סוקולוב על הישגים בתחום העיתונות הכתובה והאלקטרונית. השנה החליטה הוועדה להעניק את הפרס בתחום העיתונות האלקטרונית לכתב השטחים של 'חדשות 12' אוהד חמו, לצד עיתונאית תאגיד השידור "כאן", יפעת גליק. בפרס סוקולוב לתקשורת כתובה זכו גדעון לוי מ"הארץ" ועורכת מגזין "לאישה", קרינה שטוטלנד.

הוועדה נימקה את הבחירה בחמו: "אוהד חמו הוא כתב שטחים ופרשן של חדשות 12 שמסקר את הזירה הפלסטינית במקצועיות ובאומץ. בכתבותיו הוא מנגיש לצופים את המציאות המורכבת ואת חיי היומיום של העם הפלסטיני. חרף העובדה שעבודתו העיתונאית כרוכה בסיכונים, הוא נוכח לעיתים קרובות במקומות ובמצבים שמעטים העיתונאים הישראלים המגיעים אליהם. דיווחיו מביאים לצופים אירועים ותהליכים המתרחשים בשטחים, לצד פרשנות מעמיקה אך שווה לכל נפש".

אוהד חמו. צילום: משה שי, פלאש90

חמו כתב על זכייתו: "קח לך כמה דקות עם עצמך. תיזכר בדרך הארוכה שעשית. תנשום עמוקות ותשמח". את העצה הזו מקולגה יקרה קיבלתי כמה דקות לאחר שנתבשרתי בזכייה בפרס סוקולוב. ואני אכן נרגש ושמח באמת. בהזדמנות זו אני מודה מאוד לחברי הועדה שראו בי ראוי לפרס המכובד כל כך".

על גדעון לוי כתבו השופטים כי הוא "מאתגר בקביעות את הקונצנזוס הישראלי בעבודת שטח אמיצה המביאה את עדויותיהם וסיפוריהם של מי שאינם זוכים לחשיפה מספקת בשיח התקשורתי המקומי - קולותיהם של פלסטינים ביהודה, שומרון ובעבר רצועת עזה".

על קרינה שטוטלנד, עורכת מגזין "לאישה", כתבו כי היא "הרחיבה את תחומי עיסוקו של השבועון לאישה לדיון בחסמים המקשים על נשים בהשתלבות ובהתקדמות בחברה הישראלית ובביתן. בכך היא תורמת תרומה מהותית להתפתחות העיתון שהוגדר בעבר כייעודי לנשים, אל שיח מעצים ודיון במכשולים הניצבים בעיקר בפני נשים".

השופטים החליטו גם להעניק לעיתונאי יפעת גליק מתאגיד השידור "כאן" את פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית, וכתבו: "גליק עוסקת 20 שנה במלחמה עיתונאית עיקשת לחשיפת עבירות, כשלים ומחדלים במערכות ציבוריות. תחקיריה תרמו לחיזוק המודעות הציבורית למנגנונים המסואבים שמאחורי מערכות אלו. היא מהווה דוגמה לתקשורת נושכת, משפיעה וחסרת מורא".

הפרס יוענק לזוכים בטקס חגיגי בנובמבר 2021, בטקס חגיגי במעמד ראש העיר תל אביב-יפו.

 

סוקולוב אוהד חמו גדעון לוי עיריית ת''א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד